Men då är det ju inte andra hand? Eller varför betalar du extra för att ha den om du inte har något val?Den ingår och kan ej sägas upp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men då är det ju inte andra hand? Eller varför betalar du extra för att ha den om du inte har något val?Den ingår och kan ej sägas upp.
Vad menar du? Parkeringsplatsen tillhör lägenheten. Det tillkommer en avgift på 100:- som då är obligatorisk, för parkeringsplatsen, på min faktura för avgiften till föreningen.Men då är det ju inte andra hand? Eller varför betalar du extra för att ha den om du inte har något val?
Ingen kommer gå på min parkeringsplatsJag tänker mest att det kan bli komplikationer - vi hade parkering till vår lägenhet. Vår bil hade en mindre oljeläcka. Folk gick genom läckan när bilen var borta, tog med sig olja upp i sina lägenheter och fick fläckar på heltäckningsmattan..... Som vi ansågs skyldiga till. Sånt. Om den nya gästen ställer dit en bil som inte är helt fräsch.
Jag skulle nog ta 200 i alla fall för att täcka ev problem och strul som kan uppstå. Men det beror ju också på vad nån är beredd att betala.Parkeringen som tillhör min lägenhet kommer snart att stå helt tom då bilen ska säljas. Jag tänkte då hyra ut den, vilket är okej för bostadsrättsföreningen. Dom lägger sig ej heller i hur mycket man tar betalt för den.
Den kostar mig bara 100:- i månaden. Hur hade ni gjort; hyrt ut för 100:- eller hade ni tagit lite extra? Det kommer snart att bli lite svårare med parkering i området då ”ödetomten” mitt emot blivit såld och ska bebyggas, så möjligheten att stå där kommer att försvinna.
Jag menar det jag skriver, att jag inte förstår hur det kan vara andra hand om den tillhör lägenheten. Betalar man en hyra för parkeringen så är den ju inte ens egen eller per automatik tillhör lägenheten.Vad menar du? Parkeringsplatsen tillhör lägenheten. Det tillkommer en avgift på 100:- som då är obligatorisk, för parkeringsplatsen, på min faktura för avgiften till föreningen.
Den tillhör väl lägenheten på samma sätt som ett förråd kan tillhöra en lägenhet. Precis som att bredband kan vara ett obligatoriskt tillägg på bfr-avgiften oavsett om du vill använda det eller ej.Jag menar det jag skriver, att jag inte förstår hur det kan vara andra hand om den tillhör lägenheten. Betalar man en hyra för parkeringen så är den ju inte ens egen eller per automatik tillhör lägenheten.
Jag förstår inte hur man kan vara tvungen att ha en parkeringsplats eller betala för en om man inte vill ha den.
Min parkering läggs på på min hyra också men jag skulle ju inte säga att parkeringen tillhör min lägenhet för det. Alltså kan jag inte hyra ut min parkeringsplats till någon och ta höga hyra, skillnad kan jag tänka mig om lägenheten faktiskt kommer med parkeringen, då hyr man ju inte ut den i andra hand på det sättet.
Jag menar det jag skriver, att jag inte förstår hur det kan vara andra hand om den tillhör lägenheten. Betalar man en hyra för parkeringen så är den ju inte ens egen eller per automatik tillhör lägenheten.
Jag förstår inte hur man kan vara tvungen att ha en parkeringsplats eller betala för en om man inte vill ha den.
Min parkering läggs på på min hyra också men jag skulle ju inte säga att parkeringen tillhör min lägenhet för det. Alltså kan jag inte hyra ut min parkeringsplats till någon och ta höga hyra, skillnad kan jag tänka mig om lägenheten faktiskt kommer med parkeringen, då hyr man ju inte ut den i andra hand på det sättet.
Det kanske kan vara bra att han den ledig vid flytt, eller om du får besökIngen kommer gå på min parkeringsplatsMen ja, jag drar mig för att hyra ut pga att det kan bli mer besvär än vad det är värt.
Det är en sak att ha högre hyra pga att det kommer mycket med en lägenhet och det är en annan sak om det är en separat del man betalar för. Jag känner inte någon som det står på hyresavin "lägenhet denna hyra" och sen "balkonen den här summan" separat. Då är ju hyran helt enkelt högre bara.Det är inte helt ovanligt att man tvingas betala för saker man inte vill ha. Diskmaskin och tvättmaskin kan vara sånt. Inglasad balkong med.
Det är en sak att ha högre hyra pga att det kommer mycket med en lägenhet och det är en annan sak om det är en separat del man betalar för. Jag känner inte någon som det står på hyresavin "lägenhet denna hyra" och sen "balkonen den här summan" separat. Då är ju hyran helt enkelt högre bara.
Jag uppfattar det som att det är en brf och inte en hr. Kan mycket väl tänka mig att varje lgh har en egen parkeringsplats som ingår i föreningsavgiften.Det är en sak att ha högre hyra pga att det kommer mycket med en lägenhet och det är en annan sak om det är en separat del man betalar för. Jag känner inte någon som det står på hyresavin "lägenhet denna hyra" och sen "balkonen den här summan" separat. Då är ju hyran helt enkelt högre bara.
Som redan påpekats handlar det inte om hyra utan BRF-avgift. Och då är det inte alls konstigt att ha olika delsummor som är beräknade på olika kostnader eller som fördelas mellan medlemmarna efter olika principer.Det är en sak att ha högre hyra pga att det kommer mycket med en lägenhet och det är en annan sak om det är en separat del man betalar för. Jag känner inte någon som det står på hyresavin "lägenhet denna hyra" och sen "balkonen den här summan" separat. Då är ju hyran helt enkelt högre bara.
På min avi från föreningen står först avgiften för min lägenhet och sen avgiften för min balkong. Avgifter är helt separata. Hade samma för min förra lägenhet.Det är en sak att ha högre hyra pga att det kommer mycket med en lägenhet och det är en annan sak om det är en separat del man betalar för. Jag känner inte någon som det står på hyresavin "lägenhet denna hyra" och sen "balkonen den här summan" separat. Då är ju hyran helt enkelt högre bara.