I-lands problem: Vad saknar ni mest under Corona?

Det enda jag saknar är konserter. Jag som aldrig åker på konserter skulle ha varit på i alla fall två, kanske tre i år. Annars är det inget annorlunda för mej
 
Jag saknar mitt liv!! :arghh:

Allt socialt liv, kulturarrangemang, att kunna gå på stan och ta en fika.

Tillhör riskgrupp så jag är i nån form av isolering. Det är oändligt långtråkigt och dystert. Innan jag skaffade hunden behövde jag provprata när telefonen ringde för det kunde ha gått flera dagar utan att jag sagt ett ord. :meh:
 
Jag saknar att umgås med mina äldre släktingar. Jag saknar mina kollegor. Jag saknar att kunna röra mig ute utan att behöva tänka på var man sätter händerna precis hela tiden. Gymmet saknar jag också!
 
Hehe, och jag tycker det är underbart att slippa kramas med folk jag inte vill kramas med i tid och otid! Räcker med min partner :)

Men saknar mitt jobb. Verkligen jättemycket. Det går i viss mån att göra på distans, men för mig tappar man då typ 90% av upplevelsen. :cry:


Men sen undrar jag: får man inte köpa lösgodis?!? Har folk blivit sjuka av det? :nailbiting: Det har jag inte ens tänkt på!
:) Jag har full förståelse för att man inte vill bli kramad och jag frågar alltid nya bekanta innan jag kramar. Men många av mina vänner kramar jag normalt sett, och bekanta som jag träffar oregelbundet.

Men jobbet, ja jag hoppas verkligen att vi slipper gå över på distans igen, jag är helt överlycklig över att få vara på plats med mina elever i rummet. Även om vi har fått göra om en del för att de ska kunna hålla distans och vissa dagar kommer de att vara på distans ändå.
 
Jag håller med alla om att inte få träffa och få krama de som är gamla, i mitt fall mina föräldrar. Jag har träffat mamma och vi håller säkert avstånd och är utomhus, men jag har inte träffat pappa.
Vissa vänner kan jag inte heller träffa och det saknar jag.

Jag saknar också en del evenemang, t.ex konserter, men det är lyxproblem som jag lätt kan leva med.
 
Jag är i sammanhanget väldigt lindrigt drabbad personligen, men jag saknar verkligen att kunna gå ut och vart jag vill utan att behöva tänka efter före, och kunna röra mig utan begränsningar. Jag saknar min gamla mormor (som är frisk - men isolerad). Jag saknar fysisk kontakt med andra människor. Jag saknar mina kollegor. Jag saknar en person på andra sidan jordklotet som jag p.g.a. omständigheter inte vet om jag någonsin kommer att få träffa igen. Jag saknar tiden innan news flash varje dag på svarta siffror över antalet svårt sjuka och döda runt om i världen, och allt annat som följer i virusets kölvatten (som om det inte var nog med elände innan). Jag saknar att se andra kunna vara naturligt nära varandra. Och allt som skulle ha varit/blivit men tvingats ställas in ... Livet på något sätt, liksom. Det känns som om allting är satt på vänt och paus - samtidigt som tiden oupphörligen tickar på.
 
Själv är jag väldigt sugen på smågodis 😛
När jag måste jobba extra brukar jag förse mig med en påse smågodis som uppmuntran.

Jag undrar också om det går att åka skidor i Alperna i vinter...

Lyxproblem - javisst!


Kramar saknar jag mest!
Ingen Grensetreff i Norge, inga bilträffar, ingen lastbilsmässa...det är trist. Men man får ta det som det kommer.
 
Saknar alla större sportevenemang, fotboll och OS fämst... Och Eurovision Song Contest....

Att inte resa, fämst till Grekland dit vi åker varje år....

Att inte träffa min faster, enda jag känner som är i allvarlig riskgrupp :(

Annars är det mesta som vanligt för mig, jobbar med hundratals människor omkring mig dagligen... Så lösgodis köper jag utan att blinka :D
 
Själv är jag väldigt sugen på smågodis 😛
När jag måste jobba extra brukar jag förse mig med en påse smågodis som uppmuntran.

Jag undrar också om det går att åka skidor i Alperna i vinter...

Lyxproblem - javisst!

Konserter och konsertresor. Bio (som nu är tillbaka).

Trist att missa både James Blunt i Tallinn och Lars Winnerbäck här på hemmaplan i Linköping. Hade även fler planer på Tomas Andersson Wij och mer som aldrig hann bokas in. Grymt gott att vi fick se Melissa Horn här i Linköping precis innan skiten träffade fläkten.

Och att träffa kollegor och kunder från andra länder.

Att få ta emot besök på kontoret av kunder och leverantörer.

Att nån gång slippa Zoom eller Trams för att köra ett möte.

Att slippa daglig närvarorapportering till koncernen.

Och jag saknar det SM-guld HV71 hade håvat in i våras. (@Lillgrådis)
 
Jag saknar att umgås på ett enkelt sätt med min mamma 75+, äta middag, se på TV tillsammans osv. Nu blir det lunch utomhus, en promenad, kaffe på altanen och sen kör jag hem.

Jag saknar mitt sociala umgänge på ”lokal”. Jag har vänner som jag brukade träffa och äta middag med på någon restaurang, kanske var tredje månad. Det finns inget som hindrar att vi fortsätter men det känns inte som det skulle vara kul så det får vara.

De inställda utlandsresor har jag nästan glömt. Nu är jag helt inställd på att svemestra och accepterat att utlandssemesterar är något avlägset.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 142
Senast: __sofia__
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 629
Senast: Enya
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 740
Senast: fejko
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 454
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp