Bukefalos 28 år!

I-lands problem: Vad saknar ni mest under Corona?

Är det en freudiansk felskrivning av Teams? :D

Oj. Sorry. Den var nog rejält freudiansk, för även om jag skulle önska att kunna ha fysiska möten är Teams något som också användes tidigare och har varit till enorm hjälp under den här perioden...

Men rätt har du, det skulle vara Teams.
 
Saknar inte så mycket egentligen... kanske att jag har mindre att göra på jobbet iom att såpass många jobbar hemifrån nu?
Konserter iofs, och att gå på bio!
 
Alltså det där att våga hosta när man råkar svälja fel! Häromdagen så vägrade jag hosta när jag råkade svälja vattnet fel när jag satt på en närliggande restaurang och åt lunch. Jag led genom hela lunchen med det där vattnet i vrångstrupen. När jag väl satt i bilen så kunde jag få hosta tills det kändes bättre. Jag vet inte hur många nysningar som jag har lyckats hålla tillbaka för att jag är rädd att bli hemskickad från jobbet... med extremt dammig miljö. Så jag saknar att kunna hosta och nysa utan att vara orolig för tusen saker.
Jag nyser om det blir ljust, det räcker med att gå utomhus när solen skiner :laugh: det har jag förklarat för de som ser väldigt skeptiska ut, det är inget jag kan "låta bli" att göra.
 
Kramar! :cautious: Jag är en kramig människa som kramar de flesta i min omgivning, det har jag fått sluta med. Eller jag kramar maken och barnen förstås men ändå. Annars är det tävlingar som jag saknar eller åtminstone skulle vilja veta hur man ska göra. Som föreningsmänniska där vi brukar ha flera tävlingar om året så känns det väldigt konstigt att inte ha några alls just nu att planera för.
Kramar, vad är det? :confused::cautious:
Jag har inte kunnat krama min mamma :cry: Det stör mig faktiskt!
 
Specifik sak får nog bli konserter.

I stort är det ändå känslan av frihet och valmöjlighet. Så många gånger jag kommit på mig själv med tanken att göra något, gå på bio, åka till kompis i sthlm, nu i värmen - åka till stranden, osv och sen slagits av att nej, bio är stängt ja, resa till sthlm-dumt, stranden-ingen smart idé.
Det finns självklart saker man kan göra säkert men jag vill verkligen inte riskera att trängas och iom färre saker öppna blir det mer folk där det är öppet och folk är hemma mer och semestrar nära.
Så ja, jag saknar känslan av att göra det andan faller på utan en massa om och men.
 
Jag har kunnat jobba som vanligt då det är platsbundet och har varit mindre jobb än vanligt.

Men det som oroar mig lite grann är julen, jag undrar hur det ska bli och vad som kommer att hinna ändras tills dess. Förbereder mig dock på en ensam jul tyvärr.
 
Mest av allt saknar jag att min pappa inte längre är i livet.

Därefter saknar jag alla spelningar och festivaler. Jag brukar gå på spelningar flera gånger i månaden (sen var jag på en igår i ens trädgård!) .
Jag saknar alla resorna jag hade planerat, som en vecka i Cornwall.
Teatrar och museum.

Det jag gillar är att folk inte trängs lika mycket, jag avskyr trängsel!
 
Jag saknar min mamma som jag inte har träffat sedan i julas. Det är det värsta.

I vardagen saknar jag nog mest det "lättsinniga" - att bara kunna göra något utan att tänka efter så mycket. En mycket lättsinnig grej som jag längtar efter är en dag på stan med min mamma. Bara gå i butiker, sitta på café, ströva omkring...

Mina barn saknar sin judoträning. Och skolan (som just nu inte är stängd utan har sommarlov, men de har ju knappt gått i skolan 2020 känns det som).
 
Saknar nog mest min mormor, hon brukar även vara barnvakt ett par gånger i månaden men nu går ju inte det, så jag saknar barnvakt med allt extra strul det innebär att inte ha det..

Saknar konserter, hade flera inbokade som inte blev av 😔
Och vår sommarsemester, vi brukar dra nedåt landet till havet en eller två veckor under semestern.

Saknar förståelsen folk brukar ha över att barn med astma kan hosta till. Det blev mycket VAB i våras, jag hoppas det lättar lite nu till höstterminen när han börjar förskoleklass.

Men det är små problem, och jag är medveten om det, jag har personligen inte drabbats hårt av corona (ännu, peppar peppar).
 
Senast ändrad:
Jag bor själv och har inte rört en annan människa (utom kort av misstag) sedan i mars. Det är ganska tärande och jag saknar fysisk kontakt.

För övrigt saknar jag min planerade dyksemester i september. Flighten är inställd, det är fortfarande avrådan till Egypten och även om så inte vore fallet skulle jag känna mig tveksam att resa då det inte går att flyga direkt. Att vara på plats "hemma" i Dahab oroar mig inte, det går bra att hålla avstånd. Men vägen dit är en annan historia. Jag saknar även mina vänner där.

Jag saknar semester generellt. Eftersom jag inte har bil är det inte lätt att svemestra. Här hemma får jag inget lugn pga väldigt mycket liv på innergården. Jag saknar lugn och ro!

Så saknar jag vissa kulturevenemang och oroar mig för hur det ska gå med den branschen över huvud taget.
 
Jag är nog lite konstig men jag ser många fördelar med hur vi lagt om våra liv. Distans mellan människor är verkligen guld. Jag ogillar att ha folk utanför närmaste familjen nära mig. Det är dessutom lugnt och stilla på mitt jobb. Folk stannar hemma när de är sjuka, förskolebarn skickas hem för att vila när de är sjuka i stället för att dras iväg till förskolan. Jag har dessutom en man som jobbar hemma och har tagit sig tiden att börja baka mumsigt bröd, lagar massa god mat osv ;)

Men, visst finns det nackdelar. De som drabbar mig personligen är nog att jag gärna hade gått på restaurang med min make med gott samvete. Sånt kan jag inte riktigt känna är rätt nu. Barnen hade velat besöka Leklandet men jag kan inte riktigt okeja det med gott samvete.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: __sofia__
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 041
Senast: Enya
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 909
Senast: fejko
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 526
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2025
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp