I-lands problem: Vad saknar ni mest under Corona?

De finns företag som gjort att chaufförerna enbart få låna en viss toa och den andra toan är till deras egen personal, det tycker jag är helt okej.
Sen finns det dom företag där vi svenska chaufförer får låna toan men inte dom utländska pga coronan.
På ett företag tyckte jag det var så bakvänt, jag fick inte låna toan pga coronan, men helt okej att låna deras motviktstruck att lasta med... makes no sense.
Jag tänker att toan borde va minst smittrisk på, då man tvättar händerna efteråt och ofta går kranen att stänga av med armbågen eller en pappershandduk, samt man kan öppna dörren med en pappershandduk eller torka av handtaget innan man går ut, så har jag gjort när ja lånat toan den senaste tiden.

Några företag har lånat dit en sån där toa på hjul, de vägrar jag gå på, tycker de verkar ofräscha, inget rinnande vatten. Liknande en baja maja, men men det är verkligen ett i-landsproblem. Tur jag har ett bra gömställe när jag har med mig släpet när det krisar om det inte finns toa jag kan låna i närheten, brukar då ske utefter någon p-plats längs nån väg.
De på hjul har ofta vatten för handtvätt, från en cistern i vagnen.
 
De finns företag som gjort att chaufförerna enbart få låna en viss toa och den andra toan är till deras egen personal, det tycker jag är helt okej.
Sen finns det dom företag där vi svenska chaufförer får låna toan men inte dom utländska pga coronan.
På ett företag tyckte jag det var så bakvänt, jag fick inte låna toan pga coronan, men helt okej att låna deras motviktstruck att lasta med... makes no sense.
Jag tänker att toan borde va minst smittrisk på, då man tvättar händerna efteråt och ofta går kranen att stänga av med armbågen eller en pappershandduk, samt man kan öppna dörren med en pappershandduk eller torka av handtaget innan man går ut, så har jag gjort när ja lånat toan den senaste tiden.

Några företag har lånat dit en sån där toa på hjul, de vägrar jag gå på, tycker de verkar ofräscha, inget rinnande vatten. Liknande en baja maja, men men det är verkligen ett i-landsproblem. Tur jag har ett bra gömställe när jag har med mig släpet när det krisar om det inte finns toa jag kan låna i närheten, brukar då ske utefter någon p-plats längs nån väg.
På makens arbetsplats är det så pass liten yta och många olika chaufförer så de har lite egna regler. Men de där toaletterna på hjul är ofta väldigt fräscha och nya har även vatten till handfatet. Vi hyrde såna förra året när vi arrangerade SM.
 
På makens arbetsplats är det så pass liten yta och många olika chaufförer så de har lite egna regler. Men de där toaletterna på hjul är ofta väldigt fräscha och nya har även vatten till handfatet. Vi hyrde såna förra året när vi arrangerade SM.
De toaletterna jag sett på företagen på hjul har varit allt annat än fräscha - tyvärr. Därav jag inte går på dom.
 
De toaletterna jag sett på företagen på hjul har varit allt annat än fräscha - tyvärr. Därav jag inte går på dom.
Dåligt, maken jobbar just nu åt ett större företag på en mindre arbetsplats, de har städare som kommer ut två gånger i veckan och städar allt så där är det fräscht. Sen har de hög städnivå överlag på hans arbetsplats, inga skor inne eller i maskiner osv. :)
 
Jag saknar Spanien. Just nu enbart för att jag kan andas utan att snora där. Sverige är underbart, men smurf vad mycket pollen vi har! 😁
 
Själv är jag väldigt sugen på smågodis 😛
När jag måste jobba extra brukar jag förse mig med en påse smågodis som uppmuntran.

Jag undrar också om det går att åka skidor i Alperna i vinter...

Lyxproblem - javisst!

Absolut ingenting. Inga närgångna människor är ett stort plus. Annars har mitt liv inte ändrats något. Ser likadant ut nu som innan Covid.
 
Det enda är att vi inte åkt ner till mamma i sommar.

Sen handlade jag inte när jag hade feber några dagar i mars/april utan budade via grannen. Jobbade dock på Alvedon, ensamarbete med djur.
 
Jag tycker att det har gått ganska bra att anpassa mig men jag saknar verkligen det naturliga umgänget med vänner på kulturevenemang, författarsamtal på bibblan osv. Saknar mina närmaste kollegor också, men vi försöker ses på kontoret någon gång ibland och luncha eller fika (på behörigt avstånd) då alla behöver åka in då och då och se till post, printa grejer och sånt.

Sedan har vissa grejer varit jobbiga förstås. Att vi inte kunde ha det bröllop vi tänkt eller vigsel i den kyrka vi tänkt - men det blev bra ändå och i efterhand är jag nästan tacksam för jag var så slut efter vigseln att jag aldrig hade orkat en stor fest också 😅 Så det får bli stort kalas till ettårsdagen istället med bonus att vi då kan bjuda fler! Och åka på ordentlig bröllopsresa nästa sommar.

Likaså att pappas begravning (ej covid-relaterat) bara blev för mig, mamma och min man. Men även det var i efterhand ganska skönt, då det inte blev så känslomässigt pressat och hektiskt med folk som jag annars kan känna att begravningskaffe kan bli. Nu kommer vi att ha en minnesstund med sånt som pappa gillade, elgitarrer, blues och öl till exempel, nästa vår eller vad det nu kan tänkas bli, istället.
 
Saknar:
Stökiga barer.
Sociala tillställningar där ingen oroar sig för att nån kanske haft feber häromdan.
Hänga fritt med föräldrar.
Vara chaufför och fika med Äldrekontakt.

Saknar inte:
Kontorslandskap.
Fika med tråkiga kollegor.
Ta sig till/från kontoret.
 
Jag saknar att skratta. Jobbar hemifrån, och mötena är bara formella nu för tiden. Inga skämt över en kopp kaffe. Och så mycket andra människor möter jag inte nu i Corona-tider. Har haft enstaka besök hemma, utomhus, senaste halvåret.
 
Jag saknar att skratta. Jobbar hemifrån, och mötena är bara formella nu för tiden. Inga skämt över en kopp kaffe. Och så mycket andra människor möter jag inte nu i Corona-tider. Har haft enstaka besök hemma, utomhus, senaste halvåret.

VI har bokat in fikamöte varje dag. Då fikar vi tillsammans, kaffe, te mackor och allt. Och så pratar vi om annat än jobb. VI har riktigt trevligt! Så det går!
 
Jag saknar att kunna åka ut till en badstrand och bada. Jag älskar att bada och det har varit kanonväder i flera veckor. Men eftersom folk har legat som packade sillar på badstränderna i och runt Göteborg samt att det har varit överfullt på bussar och spårvagnar till badstränder har gjort att jag har avstått. Kan ej heller köra bil och även om jag hade kunnat göra det så hade det inte varit värt risken att åka till en badstrand. Min sambo tillhör riskgrupp på grund av flera sjukdomar och ett bad i havet eller sjö är inte värt att riskera att bli smittad av corona. Det kommer fler somrar och jag hoppas det finns ett vaccin innan nästa sommar. Annars får jag helt enkelt vänta tills dess att det gör det.

För mig som bor i Skellefteå låter det här helt galet - trängsel på en badplats liksom??
Är det helt galet med folk överallt och finns det inte lite tristare ställen som iaf funkar för ett dopp? Om man iaf tar cykeln dit
( obs vill inte låta dömande utan är mest förbluffad över att det kan bli fullt på badplatser. Här finns det så många ställen man kan bada på även om inte alla är stora, fina stränder)


För egen del så saknar jag alla kollegor Jag har fått jobba på plats eftersom jag ansvarar för våra sommarjobbare men längtar efter mina ordinarie kollegor ❤️

I övrigt så lever jag mitt liv rätt mycket som vanligt. Kanske mindre umgänge med syskonbarn och föräldrar pga att någon Lite krasslig men annars har vi kunna umgås iaf utomhus.
Min hund är rätt nöjd eftersom jag trots allt har jobbat en del hemma och jag tycker att det är mysigt att få spendera mer tid med henne.
 
För mig som bor i Skellefteå låter det här helt galet - trängsel på en badplats liksom??
Är det helt galet med folk överallt och finns det inte lite tristare ställen som iaf funkar för ett dopp? Om man iaf tar cykeln dit
( obs vill inte låta dömande utan är mest förbluffad över att det kan bli fullt på badplatser. Här finns det så många ställen man kan bada på även om inte alla är stora, fina stränder)

Jo det finns ju mindre ställen som funkar för ett dopp men eftersom jag bor på ett ställe dit det är långt till närmaste badplats så är cykla i över 30 graders värme minst över en timme bort en väg. Det finns inte buss till mindre ställen ofta. Igår var jag dock på ett mindre ställe en sjö långt utanför Göteborg och tog ett dopp men då var det över 1,5 timme en väg med kollektivtrafiken.

Här är folk inte kloka på de större badplatserna enligt min mening. I förrgår fick polisen rycka ut till en parkeringsplats för att folk misshandlade varandra för att två bilister tyckte båda var först fram till den parkeringsplats som var ledig. Som sagt var rena galenskapen enligt mig, polisen har väl också annat att göra.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 142
Senast: __sofia__
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 629
Senast: Enya
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 736
Senast: fejko
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 447
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp