I-lands problem: Vad saknar ni mest under Corona?

fejko

Trådstartare
Själv är jag väldigt sugen på smågodis 😛
När jag måste jobba extra brukar jag förse mig med en påse smågodis som uppmuntran.

Jag undrar också om det går att åka skidor i Alperna i vinter...

Lyxproblem - javisst!
 
Själv är jag väldigt sugen på smågodis 😛
När jag måste jobba extra brukar jag förse mig med en påse smågodis som uppmuntran.

Jag undrar också om det går att åka skidor i Alperna i vinter...

Lyxproblem - javisst!
Kramar! :cautious: Jag är en kramig människa som kramar de flesta i min omgivning, det har jag fått sluta med. Eller jag kramar maken och barnen förstås men ändå. Annars är det tävlingar som jag saknar eller åtminstone skulle vilja veta hur man ska göra. Som föreningsmänniska där vi brukar ha flera tävlingar om året så känns det väldigt konstigt att inte ha några alls just nu att planera för.
 
Själv är jag väldigt sugen på smågodis 😛
När jag måste jobba extra brukar jag förse mig med en påse smågodis som uppmuntran.

Jag undrar också om det går att åka skidor i Alperna i vinter...

Lyxproblem - javisst!
Att åka hem till mina gamla föräldrar och kunna halvligga i deras soffa. Bara umgås, utan att det behöver vara väder bra nog för att kunna sitta ute. DET saknar jag....

De är båda i 75-års-åldern och kommer inte att leva för evigt. Att inte få träffa dem på ett normalt vis känns inte bra - alls.
 
Ironiskt nog fortgår mitt liv tämligen oförändrat trots coronakrisen. Tror inte jag saknar något i vardagen faktiskt.

Det enda jag kan komma på såhär på rak arm är friheten att kunna åka ned till mina föräldrar med kort varsel utan att behöva fundera på restriktioner, gränser osv ifall något skulle hända. De är också rätt gamla båda två och farsan är inte helt kry. Morsan fyller 70 detta året och farsan blir 77. Ingen av dem kommer leva för evigt.
 
Själv är jag väldigt sugen på smågodis 😛
När jag måste jobba extra brukar jag förse mig med en påse smågodis som uppmuntran.

Jag undrar också om det går att åka skidor i Alperna i vinter...

Lyxproblem - javisst!
Jag köper lösgodis, kan inte låta bli. 🙈 Får skylla på att jag brukar peta fram godiset som ligger längre bak. Dock ser jag nästan varje gång hur folk plockar med händerna, så man borde ju låta bli att köpa lösgodis.
 
Kramar! :cautious: Jag är en kramig människa som kramar de flesta i min omgivning, det har jag fått sluta med. Eller jag kramar maken och barnen förstås men ändå. Annars är det tävlingar som jag saknar eller åtminstone skulle vilja veta hur man ska göra. Som föreningsmänniska där vi brukar ha flera tävlingar om året så känns det väldigt konstigt att inte ha några alls just nu att planera för.

Hehe, och jag tycker det är underbart att slippa kramas med folk jag inte vill kramas med i tid och otid! Räcker med min partner :)

Men saknar mitt jobb. Verkligen jättemycket. Det går i viss mån att göra på distans, men för mig tappar man då typ 90% av upplevelsen. :cry:


Men sen undrar jag: får man inte köpa lösgodis?!? Har folk blivit sjuka av det? :nailbiting: Det har jag inte ens tänkt på!
 
Men sen undrar jag: får man inte köpa lösgodis?!? Har folk blivit sjuka av det? :nailbiting: Det har jag inte ens tänkt på!
Jo, det ska inte vara någon fara att köpa lösgodis. Ingen har mig veterligan påvisat att coronaviruset skulle spridas via något du äter. Magsyran dödar väl förmodligen det mesta. Men jag håller mig generellt lite ifrån lösgodis, och plockar bara från de övre hyllorna OM jag köper. Jag har sett alltför många barn som går och plockar från den första raden...... :wtf:
 
Jo, det ska inte vara någon fara att köpa lösgodis. Ingen har mig veterligan påvisat att coronaviruset skulle spridas via något du äter. Magsyran dödar väl förmodligen det mesta. Men jag håller mig generellt lite ifrån lösgodis, och plockar bara från de övre hyllorna OM jag köper. Jag har sett alltför många barn som går och plockar från den första raden...... :wtf:

Puh! Vad skönt. Jag köper mest sånt som redan är inplastat (typ dumle, geischa, mm) just av den anledningen. Men ibland bara måste jag ha lysmelk och hallonbåtar haha!
 
Att kunna träffa mina föräldrar som vanligt.
Att inte kunna resa till Spanien som vi brukar på somrarna.
Att inte kunna göra allt det roliga vi planerat i sommar.

Vi har dock en himla fin semester ändå 😍
 
Att förflytta mig enkelt med kollektivtrafik för att umgås med vänner och familj, samt att resa. Och sport. Nu har visserligen mycket kommit igång igen, men fotbolls-EM saknar jag rejält, speciellt då jag hade matchbiljett med tillhörande resa bokad.
 
Hehe, och jag tycker det är underbart att slippa kramas med folk jag inte vill kramas med i tid och otid! Räcker med min partner :)

Men saknar mitt jobb. Verkligen jättemycket. Det går i viss mån att göra på distans, men för mig tappar man då typ 90% av upplevelsen. :cry:


Men sen undrar jag: får man inte köpa lösgodis?!? Har folk blivit sjuka av det? :nailbiting: Det har jag inte ens tänkt på!
Håller med om kramarna. Jag gillar fysisk närhet men vill inte trycka kroppen mot vem som helst och nu slipper jag äntligen (ex kollegor - varför vill de alltid kramas när man slutar, får barn osv? :confused:)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 111
Senast: __sofia__
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 521
Senast: Enya
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 495
Senast: fejko
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 242
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp