I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är en myt som omhuldas av populister, visst finns det de som utnyttjar systemet, men det svinnet är betydligt mindre än de rikas skatteflykt.

Det där med äpplen o päron...
och för mig är kostnader en skillnad mot uteblivna intäkter.. Jag har inte försvarat skatteflykt utan jag ogillar tanken på att inte alla ska hjälpa till att bidra och försöka betala för sig själva.
 
Regeringsbildning, någon?
Mensskyddsdiskussionen hör definitivt inte hemma här.
Och fortfarande önskar jag att ni som vill diskutera budgeten startar en ny tråd, jag hinner tyvärr inte bryta ut eftersom jag är på jobbet.

/mod
 
Ja men då får man väl ta eget ansvar, det är väl inte arbetsplatsens ansvar.. Man kan ju ta med ett pkt som kan stå ngnstans på arbetsplatsen.. De flesta har väl en personaltoalett eller personalrum.. Ha ett litet skåp eller låda så får tjejerna ha sina grejer där i.

Jag har inte sagt att det är arbetsplatsens ansvar, min arbetsplats har valt att göra detta. Ett chefsinitiativ som mottogs med glädje. En liten sak som visar på omtanke och personalen blir glada.
 
Jahopp.. nu börjar talmannen förbereda sig på att det kan bli extraval,
Blir det val så tror jag S, M och SD ökar medan småpartierna åker ur.
Jag funderar isåfall på att rösta på MP :cautious: Jag är inte missnöjd med mitt förra val men herregud, klimatkrisen påverkar mig verkligen :arghh:
 
Lär väl bli en M/KD regering som samarbetar med både SD och C/L. Så kan C och L säga att de minsann inte samarbetar med SD :sneaky:. Har varit rädd för det hela tiden och nu känns det som det går åt det hållet :meh:.
 
Lär väl bli en M/KD regering som samarbetar med både SD och C/L. Så kan C och L säga att de minsann inte samarbetar med SD :sneaky:. Har varit rädd för det hela tiden och nu känns det som det går åt det hållet :meh:.

Tror också att det kommer utmynna i detta. C och L tar hellre en kort och intensiv svekdebatt nu och rider ut stormen än sätter sig i en regering med S som kommer äta upp dem under flera år.
 
Tar du med dig eget toapapper till jobbet?
Hmmmm... det har du rätt i...

Men om det ska vara jämlikt så kanske alla kvinnor mellan 12-50 ( jag kan inte normålder för mens så bara hittar på) ska få ett mensbidrag som ska gå till ex bindor mm.
@LenaH sorry läste övriga inlägg efter posten. Ska hålla mig till ämnet..

Det här med nyval känns inte bra i magen.. Vad händer om det blir ungefär som detta val? Vad katten ska de hitta på isf?
 
Jag funderar isåfall på att rösta på MP :cautious: Jag är inte missnöjd med mitt förra val men herregud, klimatkrisen påverkar mig verkligen :arghh:
Jag antar att jag skulle rösta på MP (igen) och pratade med några som röstat på S men tänkte byta till MP för att de inte ska åka ur. Gissar att MP skulle få en del sådana röster.
 
Jahopp.. nu börjar talmannen förbereda sig på att det kan bli extraval,
Blir det val så tror jag S, M och SD ökar medan småpartierna åker ur.

Tror C har för mycket att förlora på ett extraval, de kommer ta ställning innan. Blir det extraval kommer C i stort få skulden för att de varken vill det ena eller andra.

En rimlig fortsättning är att Kristersson prövas igen med tanke på att budgeten gick igenom. Men om inget tyder på att C ändrat ståndpunkt kan det ju vara logisk att rösta om Lööf i tredje eftersom C säger nej till allt. Kan de då själva sy ihop det? Knappast, men kan då ändå va värt att pröva.

Det blir ju extra komplicerat för talmannen nu på så sätt att en eventuellt fjärde kandidat kan ha fördel. Det blir problematiskt om han anklagas för att vara partisk, vilket det kan bli om han lägger fram Kristersson i en fjärde omgång. Ja hur ska han göra?
 
Om man nu ska utveckla detta med mensskydd på jobbet. Varför inte ha gratis värktabletter också - för de som ofta har huvudvärk, eller mensvärk eller värk under ägglossning. Gratis pollenallergitabletter på våren/sommaren? Gratis lypsyl och handkräm nu under vinterhalvåret vore bra också. Själv är jag torr som fnöske om både läppar som händer. Orättvist att jag måste ta med mig egna prylar :(

Nä, men seriöst. Mensskydd på jobbet känns ju verkligen som en stor fråga, eller inte. Är det sådant en hel myndighet ska sysselsätta sig med så håller jag med om att skiten kan läggas ner, helst igår. De pengarna kan nog lätt läggas på vettigare saker.

Edit: sorry mod, såg ditt inlägg om OT för sent.
 
Jag antar att jag skulle rösta på MP (igen) och pratade med några som röstat på S men tänkte byta till MP för att de inte ska åka ur. Gissar att MP skulle få en del sådana röster.
Vad är det då som säger att inte samma sak händer med L, var hamnar vi då? I samma situation? :meh:
 
Lär väl bli en M/KD regering som samarbetar med både SD och C/L. Så kan C och L säga att de minsann inte samarbetar med SD :sneaky:. Har varit rädd för det hela tiden och nu känns det som det går åt det hållet :meh:.

Ja lutar åt det hållet. C kommer försvara sig med att de minsann kan fälla regeringen om den går SD för mycket till mötes. SD kan ju också fälla, så de skulle slita i Kristersson från varsitt håll.
 
Vad är det då som säger att inte samma sak händer med L, var hamnar vi då? I samma situation? :meh:
Ja, jag tror ju situationen kommer vara ungefär densamma efter valet. När det gäller L beror det nog på hur de agerar nu, vet inte vilket parti de skulle kunna få stödröstare från med tanke på att de röstat emot Kristersson och inte heller lyckats samarbeta åt andra hållet? Visst får de säkert lite stödröster men känns som folk från båda håll är lite trötta på L och C nu.
 
Lär väl bli en M/KD regering som samarbetar med både SD och C/L. Så kan C och L säga att de minsann inte samarbetar med SD :sneaky:. Har varit rädd för det hela tiden och nu känns det som det går åt det hållet :meh:.
Räkna med att SD skjuter från både höger o vänster om dom inte lyssnar på SD. Annars blir dom bortröstade av SD
 
Tror C har för mycket att förlora på ett extraval, de kommer ta ställning innan. Blir det extraval kommer C i stort få skulden för att de varken vill det ena eller andra.

En rimlig fortsättning är att Kristersson prövas igen med tanke på att budgeten gick igenom. Men om inget tyder på att C ändrat ståndpunkt kan det ju vara logisk att rösta om Lööf i tredje eftersom C säger nej till allt. Kan de då själva sy ihop det? Knappast, men kan då ändå va värt att pröva.

Det blir ju extra komplicerat för talmannen nu på så sätt att en eventuellt fjärde kandidat kan ha fördel. Det blir problematiskt om han anklagas för att vara partisk, vilket det kan bli om han lägger fram Kristersson i en fjärde omgång. Ja hur ska han göra?
Han ska lägga fram Jimmie som sista alternative för då blir det extra val.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 037
Senast: Angel
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 824
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 664
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp