I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så för att vi nu har lika många mord som 1990 (ca 120 per år) så behöver vi plötsligt enormt mycket mer pengar till polisen?

Förra året hade vi 19741 poliser i tjänst.
1990 hade vi runt 15000 poliser i tjänst.

Förra året var det alltså 30% fler poliser i tjänst och samma antal mord.

Hur illa var det inte då när du växte upp?
Där jag växte upp har det varit två mord med pistol på sista två åren.

Jag kommer ihåg att grannnens unge, hittade ett lik när de fiskade men det var nära en riktig festplats där alla gick över en bro. Så de kom fram till att det var fylleslag och trillat i vattnet. Förmodligen var det mycket alkohol i blodet. Inga mord med pistol. Frumisshandl vet jag inget om varken idag eller då.
 
Det må gälla de sk. passionsmorden eller fyllemorden. Men en starkare polis presens i kombination med ett starkare juridisk läge för dessa poliser o åklagare skulle med stor sannolikhet påverka antalet skjutningar eller hur?

Troligen inte särskilt mycket.
 
Om man nu ska utveckla detta med mensskydd på jobbet. Varför inte ha gratis värktabletter också - för de som ofta har huvudvärk, eller mensvärk eller värk under ägglossning. Gratis pollenallergitabletter på våren/sommaren? Gratis lypsyl och handkräm nu under vinterhalvåret vore bra också. Själv är jag torr som fnöske om både läppar som händer. Orättvist att jag måste ta med mig egna prylar :(

Nä, men seriöst. Mensskydd på jobbet känns ju verkligen som en stor fråga, eller inte. Är det sådant en hel myndighet ska sysselsätta sig med så håller jag med om att skiten kan läggas ner, helst igår. De pengarna kan nog lätt läggas på vettigare saker.

Edit: sorry mod, såg ditt inlägg om OT för sent.
Har ni inte huvudvärkstabletter i sjukvårdsskåpet på ditt jobb? Det trodde jag att alla arbetsplatser har.

Men är du redo att avfärda en hel myndighet på vad enstaka, anonyma personer med uppenbart extrem agenda skriver på ett forum?
 
Har ni inte huvudvärkstabletter i sjukvårdsskåpet på ditt jobb? Det trodde jag att alla arbetsplatser har.

Men är du redo att avfärda en hel myndighet på vad enstaka, anonyma personer med uppenbart extrem agenda skriver på ett forum?

Det är ju inget konstigt. Förmodligen rentav lönsamt då arbetstagare inte behöver åka hem vid huvudvärk.

Tycker inte heller hudkräm, sanitetsgrejer och kaffe är konstigt för att skapa en bra miljö och förutsättningar.
 
Jag antar att jag skulle rösta på MP (igen) och pratade med några som röstat på S men tänkte byta till MP för att de inte ska åka ur. Gissar att MP skulle få en del sådana röster.
Ja, och framför allt från S. Som därmed skulle krympa en del - lite oklart vilka konsekvenser det skulle få.
 
Har ni inte huvudvärkstabletter i sjukvårdsskåpet på ditt jobb? Det trodde jag att alla arbetsplatser har.

Men är du redo att avfärda en hel myndighet på vad enstaka, anonyma personer med uppenbart extrem agenda skriver på ett forum?

Nu var ju det här med mens-certifiering något som svenska dagbladet och aftonbladet skrev om under hösten.
Och du behöver sansa dig när du skriver att jag har en extrem agenda.
Jag har ingen agenda alls.
Jag, precis som jag antar gäller de flesta här, framför åsikter.
Det är min åsikt att mens-certifiering är trams. I all synnerhet när man slog på stora trummorna över det fantastiska framsteg man ansåg att det var (igen: inte jag).
Du behöver inte tolka in annat än just det.
 
S lär ju fortfarande vara största parti.
Frågan är med hur stor marginal.
Och det intressanta är väl eventuella strömningar mellan blocken mer än inom blocken i ärlighetens namn.

Och det kanske inte spelar någon roll alls, säg om S tappar fyra procentenheter för att rädda kvar Mp, om mandatfördelningen mellan blocken blir i stort sett oförändrad.
Den intressantaste frågan handlar eventuellt enbart om hur SDs väljarstöd förändras.
 
Om man nu ska utveckla detta med mensskydd på jobbet. Varför inte ha gratis värktabletter också - för de som ofta har huvudvärk, eller mensvärk eller värk under ägglossning. Gratis pollenallergitabletter på våren/sommaren? Gratis lypsyl och handkräm nu under vinterhalvåret vore bra också. Själv är jag torr som fnöske om både läppar som händer. Orättvist att jag måste ta med mig egna prylar :(

Värktabletter och handkräm förser min arbetsgivare oss med.

Nä, men seriöst. Mensskydd på jobbet känns ju verkligen som en stor fråga, eller inte. Är det sådant en hel myndighet ska sysselsätta sig med så håller jag med om att skiten kan läggas ner, helst igår. De pengarna kan nog lätt läggas på vettigare saker.

Edit: sorry mod, såg ditt inlägg om OT för sent.[/QUOTE]

Det är självklart inte den enda fråga jämställdhetsmyndigheten har ägnat sig åt.
 
Tror du att socialbidragstagare har råd att köpa nya kläder?

Jag vet att en del personer som lever på försörjningsstöd som har råd att köpa nya smartphones för att byta upp sig, och som har råd att ha häst och annat.
Jag är medveten om att de personerna prioriterar hårt och en del väljer att inte köpa nya kläder för att kunna prioritera annat.

Men ja, personer som lever på försörjningsstöd kan ha råd att köpa nya kläder (om man gör som jag och handlar på rea så är det inte speciellt dyrt - om man inte köper många plagg, förstås).
 
Det är väl egentligen inte heller så intressant för regeringsfrågan. SD/M/KD kommer ju inte få majoritet som det ser ut nu.

Inom blocken kan det ju vara intressant mellan M/KD och C/L.

Till skillnad mot dig, lägger jag inte ihop SD med några andra partier utan jag lägger dem fortsatt separata.

Men om vi tänker oss (vilket inte vore sannolikt även om det vore önskvärt) att SD skulle krympa vid ett extraval, medan de andra "blocken" är inbördes ganska lika så kanske situationen är lite enklare att hantera. Det är liksom inte lika stort "gap" till att ha en något så när stabil regering.

Om vi tänker oss (vilket kanske är mer sannolikt om än negativt) att SD växer så har vi ett ännu större problem jämfört med dagsläget.

Om vi tänker oss SD som oförändrat, "blocken" med i stort sett oförändrad storlek men med omfördelning mellan partierna inom "blocken" så står vi ju kvar ungefär där vi är idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 029
Senast: Angel
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 697
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 653
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp