I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han kan inte göra mer än att eventuellt presentera en ny omröstning.
Därefter är det riksdagen som avgör.
Precis. Blir det omröstning på fredag så blir det en fin julklapp till väljarna. Då blir det Uffe man röstar om. C o L röstar gult och eller så är C o L med M KD o SD som röstar ja och så får SD än en gång inflytande......i 4 år
 
Precis. Blir det omröstning på fredag så blir det en fin julklapp till väljarna. Då blir det Uffe man röstar om. C o L röstar gult och eller så är C o L med M KD o SD som röstar ja och så får SD än en gång inflytande......i 4 år

eller så blir Kristersson nedröstad en gång till, det vet vi inte.
 
Frågan är hur stort inflytande SD skulle få, även med en M/KD-regering.
Det är klart att alla omröstningar i riksdagen, oavsett vilken fråga det gäller, blir präglade av alla röster. SD-företrädares som alla andras.
Men en del av det som beslutats under sista mandatperioden har ju också påverkats av hur även SD-företrädarna röstat.


Inflytandet sker informellt genom att de andra partierna närmar sig SD för att vinna väljare. Dessutom anpassas politiken för att få ja av SD. M/KD-budgeten var ju som gjord för att SD skulle säga ja och även en garant för att SD kommer att säga ja till Kristersson.

Tror inte ens att SD kunde drömma om att M skulle lägga ner jämstäldhetsmyndigheten och göra rejäla nedskärningar på kultur och migration.
 
eller så blir Kristersson nedröstad en gång till, det vet vi inte.

Om det blir omröstning innan jul blir det ja till UK. Talmannen som är moderat kommer inte att offra Moderaternas chans till statsministerposten.

Är övertygad om att bygga östa omröstning blir ett ja. Återstår att se om det blir UK eller Löfven.
 
Det finns människor med höga ambitioner att utföra sina ålagda uppgifter opartiskt. Norlén är en sådan, liksom de flesta som kvalificerar sig som talman. Det spelar alltså ingen roll.

Håller inte med i något avseende. SVT är ett bra exempel. Ingen sunt tänkande människa kan påstå att det är neutralt, trots att det ska vara det om journalisterna utfört sitt jobb som de borde. Deras politiska åsikt lyser igenom och eftersom de flesta på SVT är vänster så blir det vänstervridet.
 
Senast ändrad:
Håller inte med i något avseende. SVT är ett bra exempel. Ingen sunt tänkande människa kan påstå att det är neutralt, trots att det ska vara det om journalisterna utfört sitt jobb som de borde. Deras politiska åsikt lyser igenom och eftersom de flesta på SVT är vänster så blir det vänstervridet.

Talmannen jobbar inte på SVT, så högst oklart vad denna utsvävning har med talmannens neutralitet och regeringsbildningen att göra.
 
Talmannen jobbar inte på SVT, så högst oklart vad denna utsvävning har med talmannens neutralitet och regeringsbildningen att göra.

Du borde fråga Sjöbergs samma sak men det irrelevanta inlägget gillade du. Ditt inlägg är bara ytterligare ett exempel på den subjektiva människan.
 
Du borde fråga Sjöbergs samma sak men det irrelevanta inlägget gillade du. Ditt inlägg är bara ytterligare ett exempel på den subjektiva människan.
Vad har SVT (Public service) med regering/riksdag/talman att göra?
Dessutom hör det till god ton att man taggar dem man skriver om, så här gör man @sjoberga
 
Förövrigt ser det mörkt ut för Kristersson efter att C öppnat dörren för Löfven.

Tre och ett halvt år kvar till nästa val. Då kommer inte Centern och liberalerna lyckas lura sina väljare en gång till. Deras intentioner är blottade.
 
Läs Sjöbergs inlägg så framgår relevansen. Det var ett exempel på att Sjöberg hade fel i sitt resonemang.

Nisse i Hult tog en gång ett beslut som vi alla ansåg var opartiskt. Det är ett exempel på att @Klonim snackar goja.

Vad SVT har med talmannen att göra står skrivet i stjärnorna - relevant invändning av @Sedna.

Vem är Sjöberg? Patrik? Var hans världsrekordhopp vänstervridet? Blev det mer vänstertwistat när det sändes i SVT ?

SVT utgörs för övrigt av en stor mängd människor som agerar väldigt olika i olika roller. Men ingen av dem har samma kvalifikationer som en talman.
 
Förövrigt ser det mörkt ut för Kristersson efter att C öppnat dörren för Löfven.

Tre och ett halvt år kvar till nästa val. Då kommer inte Centern och liberalerna lyckas lura sina väljare en gång till. Deras intentioner är blottade.

De har varit blottade sedan årtionden tillbaka. Ge allt för att inte ge SD inflytande. Har man missat det har man inte varit med i matchen.

Det är häpnadsväckande hur kränkta extremhögern fortsätter att vara över att liberala partier fortsätter att stå upp för sina tydligt aviserade värderingar.
 
De har varit blottade sedan årtionden tillbaka. Ge allt för att inte ge SD inflytande. Har man missat det har man inte varit med i matchen.

I så fall har de brutit sitt löfte för länge sedan eftersom man sedan 2010 låtit SD vara vågmästare i riksdagen.

Dessutom kan man fråga sig varför C gick till val med ett regeringsalternativ som på förhand uppenbart skulle behöva SDs stöd för att regera.

Havet av logiska vurpor från Centerns argumentation är svårt att inte se. Sedan förstår jag att extremvänstern är glada över att tas in i värmen av C.
 
Det är häpnadsväckande hur kränkta extremhögern fortsätter att vara över att liberala partier fortsätter att stå upp för sina tydligt aviserade värderingar.
Ja det var verkligen häpnadsväckande när liberala partier la sig platt för en extrem populistisk rasistisk högervriden budget i mannaminne som gav SD inflytande och sin största seger hittills. Varför stod man inte upp för sina tydliga värderingar? Jag säger ge oss extra val så väljarna får kasta ut C o L för dom är inte värda att sitta i Sveriges Riksdag
 
I så fall har de brutit sitt löfte för länge sedan eftersom man sedan 2010 låtit SD vara vågmästare i riksdagen.

Dessutom kan man fråga sig varför C gick till val med ett regeringsalternativ som på förhand uppenbart skulle behöva SDs stöd för att regera.

Havet av logiska vurpor från Centerns argumentation är svårt att inte se. Sedan förstår jag att extremvänstern är glada över att tas in i värmen av C.

S är ingen extremvänster. Inte ens V är extremvänster i praktisk politik.

Du minns inte DÖ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 028
Senast: Angel
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 674
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 650
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp