I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Gammelin du har ju varit flitig på att länka Aftonbladet, men detta har du tydligen missat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bK1jQv/ipsos-rodgronas-overtag-okar

Rödgröna drar ifrån. Av siffrorna att döma går C och L väljare till S. KD ökar och SD minskar. En förflyttning åt vänster sedan C sa nej till S alltså, intressant.

Även förflyttning åt höger då M+KD+SD ökar.

Vad Alliansen får tillsammans är inte vidare i intressant. Högerblocket utgörs av ovan tre nämnda partier.
 
Även förflyttning åt höger då M+KD+SD ökar.

Vad Alliansen får tillsammans är inte vidare i intressant. Högerblocket utgörs av ovan tre nämnda partier.

Ja KD ökar 3 medan SD minskar 2, så visst kan man ana en liten förflyttning åt höger. Men med tanke på att S ökar 4, samtidigt som V och MP står stilla, så är det åt vänster den tydliga förflyttningen är. Hur man parar ihop dem i block egalt.
 
@Gammelin du har ju varit flitig på att länka Aftonbladet, men detta har du tydligen missat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bK1jQv/ipsos-rodgronas-overtag-okar

Rödgröna drar ifrån. Av siffrorna att döma går C och L väljare till S. KD ökar och SD minskar. En förflyttning åt vänster sedan C sa nej till S alltså, intressant.

Stämmer nog ganska bra. Har hört fler än jag som röstade på de borgerliga mittenpartierna som kommer rösta på S om det blir extraval. Allt för att det inte ska bli en M, KD, SD regering.

Någon mer som tänkt byta parti eller block om det blir extraval?
 
Stämmer nog ganska bra. Har hört fler än jag som röstade på de borgerliga mittenpartierna som kommer rösta på S om det blir extraval. Allt för att det inte ska bli en M, KD, SD regering.

Någon mer som tänkt byta parti eller block om det blir extraval?

Ja, det är högst tänkbart att det blir MP. Trots att jag har svårt för mycket av deras sk miljöpolitik.
 
Stämmer nog ganska bra. Har hört fler än jag som röstade på de borgerliga mittenpartierna som kommer rösta på S om det blir extraval. Allt för att det inte ska bli en M, KD, SD regering.

Någon mer som tänkt byta parti eller block om det blir extraval?
Nej, jag befinner mig redan på rätt sida.
 
Stämmer nog ganska bra. Har hört fler än jag som röstade på de borgerliga mittenpartierna som kommer rösta på S om det blir extraval. Allt för att det inte ska bli en M, KD, SD regering.

Någon mer som tänkt byta parti eller block om det blir extraval?

Resonerar lika och känner fler, så vi är nog en betydande skara.
 
  • Gilla
Reactions: fio
Vettefan hur jag kommer att rösta vid ett eventuellt extraval. Många av mina vänner som röstat L kommer nog att rösta M, just för att L troligen kommer åka ut.
 
Jag bytte block detta val. Vid extraval kommer rösten att läggas på S.
 
Vettefan hur jag kommer att rösta vid ett eventuellt extraval. Många av mina vänner som röstat L kommer nog att rösta M, just för att L troligen kommer åka ut.

L måste göra sig av med Björklund så att det bli M+L+KD+SD mot C+V+S+MP.

I så fall tror jag på majoritet efter nästa val. Högern går konstant framåt nu. För ett par år sedan hade aldrig kunnat drömma om att högern skulle ha närmare 50% efter valet 2018. Efter Reinfeldt var högern i det närmaste utraderad då jag inte kan kalla M och KD under hans befäl för höger.
 
L måste göra sig av med Björklund så att det bli M+L+KD+SD mot C+V+S+MP.

I så fall tror jag på majoritet efter nästa val. Högern går konstant framåt nu. För ett par år sedan hade aldrig kunnat drömma om att högern skulle ha närmare 50% efter valet 2018. Efter Reinfeldt var högern i det närmaste utraderad då jag inte kan kalla M och KD under hans befäl för höger.

Nej, då hade de ju vett, sans och liberala värderingar.
 
L måste göra sig av med Björklund så att det bli M+L+KD+SD mot C+V+S+MP.

I så fall tror jag på majoritet efter nästa val. Högern går konstant framåt nu. För ett par år sedan hade aldrig kunnat drömma om att högern skulle ha närmare 50% efter valet 2018. Efter Reinfeldt var högern i det närmaste utraderad då jag inte kan kalla M och KD under hans befäl för höger.

L+SD blir aldrig sant. De är exakta motpoler i värderingar. Märkligt att någon så kunnig som du påstår att du är inte kan inse det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 170
Senast: Angel
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 016
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 898
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 749
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp