I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår absolut om V känner sig förnedrade, tycker det är helt sjukt hur man klumpat ihop dem med SD, men hoppas ändå att de lägger ner sina röster för att alternativet är så mycket värre. Så kan de vara i opposition och förhoppningsvis bli större nästa val när nu s gör en högersväng.
 
Björklund beskrev det bra:
"– Vänsterpartiet står inför ett val. Ska de acceptera en sådan här mittenregering eller ska de i stället driva fram att Sverige får en högerregering med SD i baksätet, säger Liberalernas ledare Jan Björklund enligt TT. "
Det blir intressant att se va dom väljer :).
 
Björklund beskrev det bra:
"– Vänsterpartiet står inför ett val. Ska de acceptera en sådan här mittenregering eller ska de i stället driva fram att Sverige får en högerregering med SD i baksätet, säger Liberalernas ledare Jan Björklund enligt TT. "
Det blir intressant att se va dom väljer :).
Jag vet som.sagt inte vad jag tycker att v ska göra. Men jag vet atr jag tycker att det resonemanget är demagogiskt.

Och sä djävla dåligt att lägga ansvaret för sina egna handlingar på andra.
 
Ja självklart. Men jag hade en specifik fundering utifrån en formulering. Jag har nämligen sett många arga inlägg just ang att jämställdhetsfrågorna saknas i överenskommelsen.
Och de känns ju högaktuella med tanke på Jämställdhetsmyndighetens vara eller icke vara.
 
Jag vet som.sagt inte vad jag tycker att v ska göra. Men jag vet atr jag tycker att det resonemanget är demagogiskt.

Och sä djävla dåligt att lägga ansvaret för sina egna handlingar på andra.
Det har väl mellanmjölken gjort hela tiden. " inte ta stöd från SD, men inte heller från V...Och naturligtvis ska då V inte välja själva utan stödja det alternativ mellanmjölken väljer ;)
 
Jag är rätt säker på att V kommer trycka gult. Detta är ju det bästa alternativet, även för deras del. Eller kanske det minst dåliga. Tror att V kan växa till nästa val då "vänster-sossar" troligen kommer gå över till V.
 
Björklund beskrev det bra:
"– Vänsterpartiet står inför ett val. Ska de acceptera en sådan här mittenregering eller ska de i stället driva fram att Sverige får en högerregering med SD i baksätet, säger Liberalernas ledare Jan Björklund enligt TT. "
Det blir intressant att se va dom väljer :).
Eller så röstar V nej och c+l står inför det valet som man påstår att V står inför. V kan rösta nej två gånger utan problem och så att säga stått för sitt. SD kommer ingenstans utan att C+L stödjer direkt eller indirekt.
 
Eller så röstar V nej och c+l står inför det valet som man påstår att V står inför. V kan rösta nej två gånger utan problem och så att säga stått för sitt. SD kommer ingenstans utan att C+L stödjer direkt eller indirekt.
och L/C har väl samma dilemma, det krävs att flera andra partier följer dem för det ska gå deras väg. Problemet för V är väl att man antingen öppet stöder S konstellationen eller så gör man det inte. Vilket kan komma att påverka förhållandet mellan de två "arbetarpartierna"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 049
Senast: Angel
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 861
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 806
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 667
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Anlägga blomrabatt
  • Semester.
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp