Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.
 

Jag har inte skrivit så mycket i dina trådar men läst desto mer. Kan du försöka börja kommunicera med din kontaktperson genom att skriva? Du uttrycker ju dig väldigt bra och tydligt här och kanske känns lättare efter hand om du börjar med att skriva? Går ju att skriva ner frågor och tankar i t.ex. colornote eller vad du nu har på din telefon att skriva på? Släpp också kraven på dig själv att du ska vara eller uppföra dig på ett visst sätt. Du måste ingenting bara ta det som det kommer. :heart
 
Du verkar vara en fantastisk, omtänksam och klok person och är värd all hjälp du kan få. Det är inte konstigt att det är skitjobbigt att behöva flytta till ett främmande ställe mot sin vilja, särskilt när man mår så dåligt till att börja med. Jag hoppas dock att du kommer trivas och börja må bättre när du väl kommer in i det. :heart
 
Igen så vill jag först säga tack till alla :heart Orkar inte svara på varje inlägg och det låter kanske dumt men betyder ändå jätte mycket att det finns flera som liksom tar sin tid och skriver till mig och försöker ge tips och stötta och så :heart
Och så vill jag bara skriva av mig lite. Men idag har varit mycket mycket jobbigare än igår. Det bara känns som jag inte klarar nånting och känns som jag aldrig kommer känna mig typ av slappnad eller nåt här och att jag inte kan prata med nån så ingen kan ju fatta hur jag mår eller nånting. Och har haft massa dåliga tankar nästan helatiden idag och att jag tänker helatiden att jag inte vill vara här och längtar hem jätte mycket och saknar O och hundarna. Och mamma och pappa också fast känns som dom och mest mamma har gjort ett jätte stort svek också men saknar dom också ändå.
Men iallafall så satt jag i samma rum som dom som spelade men jag var inte med. Men satt iallafall där ett litet tag och hunden kom och var hos mig då igen :heart
Men nu ska jag iallafall försöka sova men ville bara skriva lite. Och dethär låter säkert jätte barnsligt och dumt och allt sånt så skäms typ att skriva det men vill ändå också. Men det känns som en stor sak iallafall för mig även fast det säkert inte är det. Men ja iallafall så det är att jag sa godnatt till hunden. Fast det var jätte tyst så ingen annan människa hörde iallafall och han fattade väl inte vad jag sa men ändå.
 
Jag är säker på att hunden förstod att du sa god natt!

Jag säger alltid god natt till min hund! Pratar jämt med honom, och är övertygad om att han förstår de saker jag oftast säger.

(Tror de flesta som har djur har märkt att vissa meningar får man akta sig för om man inte vill göra vissa saker. T.ex hos oss kan man inte säga "då går vi" för det = promenad).

Hoppas du sover gott i natt och drömmer sköna drömmar. 😴
 
Igen så vill jag först säga tack till alla :heart Orkar inte svara på varje inlägg och det låter kanske dumt men betyder ändå jätte mycket att det finns flera som liksom tar sin tid och skriver till mig och försöker ge tips och stötta och så :heart
Och så vill jag bara skriva av mig lite. Men idag har varit mycket mycket jobbigare än igår. Det bara känns som jag inte klarar nånting och känns som jag aldrig kommer känna mig typ av slappnad eller nåt här och att jag inte kan prata med nån så ingen kan ju fatta hur jag mår eller nånting. Och har haft massa dåliga tankar nästan helatiden idag och att jag tänker helatiden att jag inte vill vara här och längtar hem jätte mycket och saknar O och hundarna. Och mamma och pappa också fast känns som dom och mest mamma har gjort ett jätte stort svek också men saknar dom också ändå.
Men iallafall så satt jag i samma rum som dom som spelade men jag var inte med. Men satt iallafall där ett litet tag och hunden kom och var hos mig då igen :heart
Men nu ska jag iallafall försöka sova men ville bara skriva lite. Och dethär låter säkert jätte barnsligt och dumt och allt sånt så skäms typ att skriva det men vill ändå också. Men det känns som en stor sak iallafall för mig även fast det säkert inte är det. Men ja iallafall så det är att jag sa godnatt till hunden. Fast det var jätte tyst så ingen annan människa hörde iallafall och han fattade väl inte vad jag sa men ändå.
Tror han förstod vad du sa och det märks tydligt att hunden märker att du behöver hans stöd ❤. Djuren är fantastiska ❤.
 
Men nu ska jag iallafall försöka sova men ville bara skriva lite. Och dethär låter säkert jätte barnsligt och dumt och allt sånt så skäms typ att skriva det men vill ändå också. Men det känns som en stor sak iallafall för mig även fast det säkert inte är det. Men ja iallafall så det är att jag sa godnatt till hunden. Fast det var jätte tyst så ingen annan människa hörde iallafall och han fattade väl inte vad jag sa men ändå.
Jag säger godnatt till mina hästar varje kväll. "God Natt älskade ni, ha det bra och var rädda om er så ses vi i morgon".
 
Så fint att du sa godnatt, och så skönt att du fick stöd av din fina hundkompis så du klarade av att sitta med de andra en stund❤. Jag tänker mig att du var jättenervös och funderade massor på vad de andra skulle tänka om dig men trots det så fixade du det! Modigt! Hoppas du får sova inatt!
 
Håller med om att det var jättebra av dig att bara ta dig igenom denna dagen, och komma ut ur rummet och vara med dom andra. Och det är klart att personalen där kan lära känna dig även om du inte pratar - djuren pratar ju inte alls, men visst kan vi lära oss se hur de mår ändå?

Förstår absolut att du saknar din familj, det måste vara tufft utan dom! Men ni kanske kan ha videosamtal? Då behöver du inte direkt prata heller, utan du kan bara nicka och så. Det är såklart inte samma som om de vore där, men kanske kan hjälpa lite ändå om du känner dig ensam.

Tänker massor på dig! Kram :heart
 
Jag säger godmorgon till mina djur varje dag, talar om för dem att jag "kommer snart" när jag går till jobbet och säger godnatt och pussar på dem varje natt. De förstår. Jag tror din kontakthund begriper alldeles precis vad du behöver och jag är så glad att läsa att han finns där som stöd i allt det här nya och jobbiga.
Det går inte föreställa sig hur det känns för dig just nu, men jag hoppas så, så mycket att det ändå är rätt plats för dig. Att du får rätt hjälp där du är. Du kämpar ju så hårt. :heart

Tycker också att videosamtal låter som en bra idé - de dagar du känner att du orkar kanske någon kan ta med sig kameran till stallet så att O får snuffla på den. :)
 
Alltså jag menade inte att hundar och andra djur inte fattar alls och jag pratar också jätte mycket med våra hundar hemma och O och så. Men det igår så för den hunden är väl jag bara nån han inte känner så mycket så tror inte dom fattar lika då som ifall det är deras matte tillexempel. Utan för han var det nog bara okej denhär människan sa nåt och inte att han tänkte att jag sa godnatt och typ att han är den enda jag har sagt nånting till.
Iallafall så trigger varning nu om dåliga saker.
Men idag igen så vaknade jag jätte tidigt och hade massa dåliga tankar och ångest och allt sånt. Så försökte liksom tänka lugnande saker och så men det hjälpte inte. Och igår så fick jag tag på en sak kan man säga som man kan skada sig med så var typ att jag visste att jag hade den så det skrek liksom inne i huvudet att jag skulle göra det. Så efter ett tag kunde jag inte säga mot dom tankarna så jag gjorde det för ett tag sen. Men alltså det är nog inte farligt mycket eller nåt sånt men känns så jävla miss lyckat och att dom kommer bli jätte arga ifall dom får reda på det så vet inte vad jag ska göra.
 
Alltså jag menade inte att hundar och andra djur inte fattar alls och jag pratar också jätte mycket med våra hundar hemma och O och så. Men det igår så för den hunden är väl jag bara nån han inte känner så mycket så tror inte dom fattar lika då som ifall det är deras matte tillexempel. Utan för han var det nog bara okej denhär människan sa nåt och inte att han tänkte att jag sa godnatt och typ att han är den enda jag har sagt nånting till.
Iallafall så trigger varning nu om dåliga saker.
Men idag igen så vaknade jag jätte tidigt och hade massa dåliga tankar och ångest och allt sånt. Så försökte liksom tänka lugnande saker och så men det hjälpte inte. Och igår så fick jag tag på en sak kan man säga som man kan skada sig med så var typ att jag visste att jag hade den så det skrek liksom inne i huvudet att jag skulle göra det. Så efter ett tag kunde jag inte säga mot dom tankarna så jag gjorde det för ett tag sen. Men alltså det är nog inte farligt mycket eller nåt sånt men känns så jävla miss lyckat och att dom kommer bli jätte arga ifall dom får reda på det så vet inte vad jag ska göra.
Om du kan så tror jag det bästa är att du visar dem.

Kram ♥️
 
Alltså jag menade inte att hundar och andra djur inte fattar alls och jag pratar också jätte mycket med våra hundar hemma och O och så. Men det igår så för den hunden är väl jag bara nån han inte känner så mycket så tror inte dom fattar lika då som ifall det är deras matte tillexempel. Utan för han var det nog bara okej denhär människan sa nåt och inte att han tänkte att jag sa godnatt och typ att han är den enda jag har sagt nånting till.
Iallafall så trigger varning nu om dåliga saker.
Men idag igen så vaknade jag jätte tidigt och hade massa dåliga tankar och ångest och allt sånt. Så försökte liksom tänka lugnande saker och så men det hjälpte inte. Och igår så fick jag tag på en sak kan man säga som man kan skada sig med så var typ att jag visste att jag hade den så det skrek liksom inne i huvudet att jag skulle göra det. Så efter ett tag kunde jag inte säga mot dom tankarna så jag gjorde det för ett tag sen. Men alltså det är nog inte farligt mycket eller nåt sånt men känns så jävla miss lyckat och att dom kommer bli jätte arga ifall dom får reda på det så vet inte vad jag ska göra.

Det är inte misslyckat, det är ditt sätt att försöka hantera ångesten bara. Du behöver få lära dig andra sätt som inte innebär att du skadar dig själv. Tror inte de kommer bli arga på dig. :heart
 
Alltså jag menade inte att hundar och andra djur inte fattar alls och jag pratar också jätte mycket med våra hundar hemma och O och så. Men det igår så för den hunden är väl jag bara nån han inte känner så mycket så tror inte dom fattar lika då som ifall det är deras matte tillexempel. Utan för han var det nog bara okej denhär människan sa nåt och inte att han tänkte att jag sa godnatt och typ att han är den enda jag har sagt nånting till.
Iallafall så trigger varning nu om dåliga saker.
Men idag igen så vaknade jag jätte tidigt och hade massa dåliga tankar och ångest och allt sånt. Så försökte liksom tänka lugnande saker och så men det hjälpte inte. Och igår så fick jag tag på en sak kan man säga som man kan skada sig med så var typ att jag visste att jag hade den så det skrek liksom inne i huvudet att jag skulle göra det. Så efter ett tag kunde jag inte säga mot dom tankarna så jag gjorde det för ett tag sen. Men alltså det är nog inte farligt mycket eller nåt sånt men känns så jävla miss lyckat och att dom kommer bli jätte arga ifall dom får reda på det så vet inte vad jag ska göra.
Jag tror också att det är bra om du visar dem. Det du har gjort beror inte på att du har misslyckats utan det beror på att du just nu är sjuk.
 
Alltså jag menade inte att hundar och andra djur inte fattar alls och jag pratar också jätte mycket med våra hundar hemma och O och så. Men det igår så för den hunden är väl jag bara nån han inte känner så mycket så tror inte dom fattar lika då som ifall det är deras matte tillexempel. Utan för han var det nog bara okej denhär människan sa nåt och inte att han tänkte att jag sa godnatt och typ att han är den enda jag har sagt nånting till.
Iallafall så trigger varning nu om dåliga saker.
Men idag igen så vaknade jag jätte tidigt och hade massa dåliga tankar och ångest och allt sånt. Så försökte liksom tänka lugnande saker och så men det hjälpte inte. Och igår så fick jag tag på en sak kan man säga som man kan skada sig med så var typ att jag visste att jag hade den så det skrek liksom inne i huvudet att jag skulle göra det. Så efter ett tag kunde jag inte säga mot dom tankarna så jag gjorde det för ett tag sen. Men alltså det är nog inte farligt mycket eller nåt sånt men känns så jävla miss lyckat och att dom kommer bli jätte arga ifall dom får reda på det så vet inte vad jag ska göra.
Jag är övertygad om att hunden anser dig som del i sin flock. Man sover med de man känner inte okända. Givetvis kan ni lära känna varandra djupare men vänner är ni :)
 
Vet inte ifall nån tycker det är så jätte intressant att veta men jag skrev en lapp tillslut och gav till en imorse så hon kollade på det och tejpade hop det och sånt och sen var jag med henne och plockade fram frukost och så. Och sen efter frukost så följde hon med till mitt rum och ville att jag skulle ge henne den saken jag hade så jag gjorde det. Och hon verkade iallafall inte bli arg men ändå skit jobbigt och känns ändå jätte dumt.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
762
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 546
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 943
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp