Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.
 

Vet inte ifall nån tycker det är så jätte intressant att veta men jag skrev en lapp tillslut och gav till en imorse så hon kollade på det och tejpade hop det och sånt och sen var jag med henne och plockade fram frukost och så. Och sen efter frukost så följde hon med till mitt rum och ville att jag skulle ge henne den saken jag hade så jag gjorde det. Och hon verkade iallafall inte bli arg men ändå skit jobbigt och känns ändå jätte dumt.
Vad starkt gjort av dig ! 1 poäng till Emma och 0 till monstret.

:heart :heart :heart
 
Vet inte ifall nån tycker det är så jätte intressant att veta men jag skrev en lapp tillslut och gav till en imorse så hon kollade på det och tejpade hop det och sånt och sen var jag med henne och plockade fram frukost och så. Och sen efter frukost så följde hon med till mitt rum och ville att jag skulle ge henne den saken jag hade så jag gjorde det. Och hon verkade iallafall inte bli arg men ändå skit jobbigt och känns ändå jätte dumt.
Jättebra gjort av dig Emma! ❤️ Jag tycker du hanterar situationen jättebra (såklart önskar jag att du kan hantera ångesten på ett annat sätt men skitbra att du skrev en lapp).

Kommer din kontakthund jobba idag?
 
Vet inte ifall nån tycker det är så jätte intressant att veta men jag skrev en lapp tillslut och gav till en imorse så hon kollade på det och tejpade hop det och sånt och sen var jag med henne och plockade fram frukost och så. Och sen efter frukost så följde hon med till mitt rum och ville att jag skulle ge henne den saken jag hade så jag gjorde det. Och hon verkade iallafall inte bli arg men ändå skit jobbigt och känns ändå jätte dumt.
Det är ju jättebra att du iaf försökte säga emot monstret. Det är fullt normalt att inte lyckas varje gång, men du försökte ju och lyckades säga emot en stund! :heart
Toppen att du skrev en lapp till henne! :heart
 
Nu snart kommer kp och kh iallafall :heart
Och dethär låter kanske dumt men som det känns nu iallafall så är hunden den enda här som jag litar på och kan vara migsjälv för. För känns som alla människor är mera att dom tänker massa saker och så vet man inte vad dom tänker om en och så. Och vet inte vilka man kan lita på. Men djur är ju inte så plus att dom pratar ju inte heller så han tycker nog inte att jag är konstig bara för jag inte pratar liksom. Utan jag kan typ um gås normalt och vara JAG med han för han är en hund så han tänker inte massa om det.
Så var typ det jag menade förut också att jag ville få vara hemma med våra hundar och att jag trodde det skulle hjälpa. Så var det typ samma sak jag menade att bara få vara med dom och så.
 
Nu snart kommer kp och kh iallafall :heart
Och dethär låter kanske dumt men som det känns nu iallafall så är hunden den enda här som jag litar på och kan vara migsjälv för. För känns som alla människor är mera att dom tänker massa saker och så vet man inte vad dom tänker om en och så. Och vet inte vilka man kan lita på. Men djur är ju inte så plus att dom pratar ju inte heller så han tycker nog inte att jag är konstig bara för jag inte pratar liksom. Utan jag kan typ um gås normalt och vara JAG med han för han är en hund så han tänker inte massa om det.
Så var typ det jag menade förut också att jag ville få vara hemma med våra hundar och att jag trodde det skulle hjälpa. Så var det typ samma sak jag menade att bara få vara med dom och så.

Förstår precis vad du menar! Djur är underbara. Och de kan vara riktigt bra terapeauter. :heart
Du får hälsa honom från oss och säga att vi är glada han kan vara med dig!
 
Nu snart kommer kp och kh iallafall :heart
Och dethär låter kanske dumt men som det känns nu iallafall så är hunden den enda här som jag litar på och kan vara migsjälv för. För känns som alla människor är mera att dom tänker massa saker och så vet man inte vad dom tänker om en och så. Och vet inte vilka man kan lita på. Men djur är ju inte så plus att dom pratar ju inte heller så han tycker nog inte att jag är konstig bara för jag inte pratar liksom. Utan jag kan typ um gås normalt och vara JAG med han för han är en hund så han tänker inte massa om det.
Så var typ det jag menade förut också att jag ville få vara hemma med våra hundar och att jag trodde det skulle hjälpa. Så var det typ samma sak jag menade att bara få vara med dom och så.

Låter inte alls konstigt! Just att djur inte pratar och aldrig dömer eller har åsikter är så fint, håller med om det. De bara ger kärlek. Mina hundar kom på besök varje dag när jag var inlagd, det var min räddning!

Jättebra att du har en kontakthund! ❤
 
Nu snart kommer kp och kh iallafall :heart
Och dethär låter kanske dumt men som det känns nu iallafall så är hunden den enda här som jag litar på och kan vara migsjälv för. För känns som alla människor är mera att dom tänker massa saker och så vet man inte vad dom tänker om en och så. Och vet inte vilka man kan lita på. Men djur är ju inte så plus att dom pratar ju inte heller så han tycker nog inte att jag är konstig bara för jag inte pratar liksom. Utan jag kan typ um gås normalt och vara JAG med han för han är en hund så han tänker inte massa om det.
Så var typ det jag menade förut också att jag ville få vara hemma med våra hundar och att jag trodde det skulle hjälpa. Så var det typ samma sak jag menade att bara få vara med dom och så.
Jag förstod att det var stort igår att du öht pratade! :heart
Jag tror att på sikt kan nog hunden hjälpa dig att kunna och våga prata med människor också.
Just för att han inte kräver att du ska prata eller lägger stor vikt vid hur du gör det, vad du säger etc. Utan du kan få bara säga det du känner. Och utan risk att han reagerar konstigt eller berättar något vidare. Så att du kan känna dig trygg.

Jag är så himla glad att du hamnade på ett ställe med så fin hund-kompis! :heart
Det värmer i hjärtat att man då vet att det finns fler unga tjejer och killar som kan få hjälp och kärlek av djur på behandlingshem.
 
Nu snart kommer kp och kh iallafall :heart
Och dethär låter kanske dumt men som det känns nu iallafall så är hunden den enda här som jag litar på och kan vara migsjälv för. För känns som alla människor är mera att dom tänker massa saker och så vet man inte vad dom tänker om en och så. Och vet inte vilka man kan lita på. Men djur är ju inte så plus att dom pratar ju inte heller så han tycker nog inte att jag är konstig bara för jag inte pratar liksom. Utan jag kan typ um gås normalt och vara JAG med han för han är en hund så han tänker inte massa om det.
Så var typ det jag menade förut också att jag ville få vara hemma med våra hundar och att jag trodde det skulle hjälpa. Så var det typ samma sak jag menade att bara få vara med dom och så.
Det låter inte alls dumt att du litar mest på hunden. Så har jag också känt med mina djur i perioder. Så glad att du har din kh ❤️

Det finns flera psykologer som har hundar (eller andra djur) som medarbetare. Just för att det kan vara lättare att berätta saker för djuret. Efter ett tag kanske man vågar berätta för någon människa också.

Det finns också ”läshundar”, eller har funnits iaf. Där barn får läsa böcker för hundar för att våga och få lusten att läsa.

Djurens helande kraft ska inte underskattas! Dessutom utsöndras oxytocin när man klappar djur, vilket är ett må-bra-hormon i kroppen som minskar stress.

Så det du känner finns det mycket forskning på, och vi är nog många här som kan relatera till det också ❤️
 
Igen så vill jag först säga tack till alla :heart Orkar inte svara på varje inlägg och det låter kanske dumt men betyder ändå jätte mycket att det finns flera som liksom tar sin tid och skriver till mig och försöker ge tips och stötta och så :heart
Och så vill jag bara skriva av mig lite. Men idag har varit mycket mycket jobbigare än igår. Det bara känns som jag inte klarar nånting och känns som jag aldrig kommer känna mig typ av slappnad eller nåt här och att jag inte kan prata med nån så ingen kan ju fatta hur jag mår eller nånting. Och har haft massa dåliga tankar nästan helatiden idag och att jag tänker helatiden att jag inte vill vara här och längtar hem jätte mycket och saknar O och hundarna. Och mamma och pappa också fast känns som dom och mest mamma har gjort ett jätte stort svek också men saknar dom också ändå.
Men iallafall så satt jag i samma rum som dom som spelade men jag var inte med. Men satt iallafall där ett litet tag och hunden kom och var hos mig då igen :heart
Men nu ska jag iallafall försöka sova men ville bara skriva lite. Och dethär låter säkert jätte barnsligt och dumt och allt sånt så skäms typ att skriva det men vill ändå också. Men det känns som en stor sak iallafall för mig även fast det säkert inte är det. Men ja iallafall så det är att jag sa godnatt till hunden. Fast det var jätte tyst så ingen annan människa hörde iallafall och han fattade väl inte vad jag sa men ändå.
Så bra du kan prata lite, även om det bara är gonatt till hunden. Du kanske kan viska lite fler saker. Hundar är bra på hemligheter. ❤️ 🐶 ♥️
 
Jag förstod att det var stort igår att du öht pratade! :heart
Jag tror att på sikt kan nog hunden hjälpa dig att kunna och våga prata med människor också.
Just för att han inte kräver att du ska prata eller lägger stor vikt vid hur du gör det, vad du säger etc. Utan du kan få bara säga det du känner. Och utan risk att han reagerar konstigt eller berättar något vidare. Så att du kan känna dig trygg.

Jag är så himla glad att du hamnade på ett ställe med så fin hund-kompis! :heart
Det värmer i hjärtat att man då vet att det finns fler unga tjejer och killar som kan få hjälp och kärlek av djur på behandlingshem.
Ja alltså det med djur på behandlings hem så skulle jag iallafall tipsa ALLA som ska bo på nåt sånt att säga att man viłl vara på nåt där det finns djur. För tror dom hjälper JÄTTE mycket för många! Och iallafall för mig så tror inte jag att jag skulle klarat det alls ifall inte hunden var där när jag kom och att jag kan vara med han ändå ganska mycket :heart
Så såklart inte om man är allergisk eller rädd men för alla andra tror jag det är jätte bra med djur!
 
Så bra du kan prata lite, även om det bara är gonatt till hunden. Du kanske kan viska lite fler saker. Hundar är bra på hemligheter. ❤️ 🐶 ♥️
Ja förut innan jag sa nåt om äckel händelsen i våras till nån människa så var det bara B som visste det. Och alltså hon fattade ju säkert inte allt liksom men var ändå skönt att typ säga det till nån även fast hon är en hund.
 
På mitt förra jobb hade jag hängt upp en artikel om att hundar på arbetsplatser är bra för trivseln, sänker stressen, höjer vinsten och en massa andra positiva saker. :) Brukade ha med hunden då och då.

Märkte alltid att folk runtomkring var mycket positivare när hunden var där.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
761
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 544
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 935
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp