Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.
 

Du har ju lyckats med massor och du kom ju nyss så inte konstigt att det känns läskigt att gå ut. Tror du någon kommer komma och hämta dig om du inte går ut själv? I så fall kanske du kan visa en bild som beskriver att du har ångest och inte klarar att gå ut.
Ja min kp kom och då var det redan skit jobbigt. Men nu har jag iallafall fått medicin och är i mitt rum med M :heart
 
Det låter som ”teckenekonomi”. Det används på olika hvb-hem, SIS-hem och andra ställen men har inte vetenskapligt stöd.
Som du skrev i ett senare inlägg att du inte bryr dig om du får veckopeng eller inte. Då fungerar det ju inte med teckenekonomi.
Men ge det lite tid kanske? Kanske det blir bättre med tiden när det blir en del av rutinerna. Eller så får man prova något annat.

Kanske vi som svarar ska stötta men inte kritisera arbetsmetoderna eftersom vi faktiskt inte är där ELLER har ansvar för vad som pågår.
 
Ja min kp kom och då var det redan skit jobbigt. Men nu har jag iallafall fått medicin och är i mitt rum med M :heart
Men tänk så många saker du vågat redan bara dessa några dagar!❤ Dessutom skriver du nu och då om tankar och stunder som inte bara är nattsvarta, stunder då det har känts lite, lite bättre än annars. Jag kan så väl föreställa mig att du har jättestor hemlängtan, din situation måste kännas väldigt frustrerande när saker som du känner borde vara enkla är så överväldigande svåra. Men för mig som läser dina tankar här i tråden tänker jag inte på en misslyckad tjej. Jag tänker på en modig varmhjärtad tjej som tvingas möta rädslor, ångest och jobbiga tankar som skulle få vem som helst på svaj. Så skönt att du får ha din trygga kompis med dig nu en stund!❤ Han tycker säkert också att det känns fint❤
 
Ja min kp kom och då var det redan skit jobbigt. Men nu har jag iallafall fått medicin och är i mitt rum med M :heart
Det är jobbigt för nästan alla att vara borta hemifrån.
Du måste få vänja dig vid allt nytt först och lära känna personalen ordentligt. Det tar tid!

Det är inte konstigt att du är ängslig över att vara på ett nytt ställe. Du behöver inte klara av en massa saker. Att du bara ÄR räcker.

Gosa med din KH, hoppas det känns bättre snart. :heart
 
Ja min kp kom och då var det redan skit jobbigt. Men nu har jag iallafall fått medicin och är i mitt rum med M :heart

Det är super att du kunde förmedla att du behövde medicin och din hundvän. Jag håller med om att du klarat av massor redan, även om det inte känns så!

Inte alls konstigt att det blev lite för mycket nu på kvällen efter en lång dag med en massa nytt. Hoppast du får sova gott i natt och så kommer det säkert gå ännu lite bättre imorgon. :heart
 
Ska skicka ett par memes till dig, vet inte om du tycker de är roliga men chansar!


Screenshot_20200502-140952__01.jpg
 
Nu har kp och M slutat så ska sova nu men saknar redan M. Det kanske låter töntigt för många att känna så för nån annans hund liksom som man bara har känt nån dag men det är både att han på minner om B i personlig heten och att jag kan iallafall slappna av liiite med han och det är inte BARA skit jobbiga tankar liksom. Fast får typ dåligt samvete också för att jag bara sådär börjar tycka jätte mycket om en annan hund som att våra hundar hemma inte betyder nåt bara för jag inte får träffa dom. Men dom vet ju inte vad jag gör här men känns ändå taskigt mot dom på ett sätt.
Iallafall så jobbar inte kp imorgon så det är också jobbigt men sen på nyår ska hon jobba natt. Och M är rädd för fyrverkerier så hon tycker det är jätte bra när hon jobbar då och han är med för här är det jätte lugnt så blir inte han så rädd. Så då är dom här hela natten och vet inte om det var på allvar liksom men hon sa iallafall att han kan få sova i mitt rum då. Men somsagt vet inte om det blir så så vågar typ inte tro det men jag hoppas iallafall :heart Men vill inte verka dum ifall det inte var riktigt menat liksom.
 
Nu har kp och M slutat så ska sova nu men saknar redan M. Det kanske låter töntigt för många att känna så för nån annans hund liksom som man bara har känt nån dag men det är både att han på minner om B i personlig heten och att jag kan iallafall slappna av liiite med han och det är inte BARA skit jobbiga tankar liksom. Fast får typ dåligt samvete också för att jag bara sådär börjar tycka jätte mycket om en annan hund som att våra hundar hemma inte betyder nåt bara för jag inte får träffa dom. Men dom vet ju inte vad jag gör här men känns ändå taskigt mot dom på ett sätt.
Iallafall så jobbar inte kp imorgon så det är också jobbigt men sen på nyår ska hon jobba natt. Och M är rädd för fyrverkerier så hon tycker det är jätte bra när hon jobbar då och han är med för här är det jätte lugnt så blir inte han så rädd. Så då är dom här hela natten och vet inte om det var på allvar liksom men hon sa iallafall att han kan få sova i mitt rum då. Men somsagt vet inte om det blir så så vågar typ inte tro det men jag hoppas iallafall :heart Men vill inte verka dum ifall det inte var riktigt menat liksom.

Jag tror nog hon menade det, det är säkert jättemysigt för M om han kan få sova hos dig, så kan du få vara hans stöd om han skulle bli rädd. :heart

Och det är inte taskigt mot dina hundar att du tycker om M också, du har plats i hjärtat för dom alla. De vore säkert glada om de visste att du har någon du kan gosa med när dom inte kan vara hos dig. :heart

God natt nu, och sov så gott!
 
Nu har kp och M slutat så ska sova nu men saknar redan M. Det kanske låter töntigt för många att känna så för nån annans hund liksom som man bara har känt nån dag men det är både att han på minner om B i personlig heten och att jag kan iallafall slappna av liiite med han och det är inte BARA skit jobbiga tankar liksom. Fast får typ dåligt samvete också för att jag bara sådär börjar tycka jätte mycket om en annan hund som att våra hundar hemma inte betyder nåt bara för jag inte får träffa dom. Men dom vet ju inte vad jag gör här men känns ändå taskigt mot dom på ett sätt.
Iallafall så jobbar inte kp imorgon så det är också jobbigt men sen på nyår ska hon jobba natt. Och M är rädd för fyrverkerier så hon tycker det är jätte bra när hon jobbar då och han är med för här är det jätte lugnt så blir inte han så rädd. Så då är dom här hela natten och vet inte om det var på allvar liksom men hon sa iallafall att han kan få sova i mitt rum då. Men somsagt vet inte om det blir så så vågar typ inte tro det men jag hoppas iallafall :heart Men vill inte verka dum ifall det inte var riktigt menat liksom.
Man har rum i hjärtat för fler kompisar! ❤️

Jag tycker det låter fantastiskt att du har M nu. Han verkar vara himla rar och verkar tycka om att vara med dig!
Jag hoppas ni får sova tillsammans på nyår. Då kan ni stötta varann om någon blir orolig.

Jag hoppas du sover gott och att morgondagen blir bra trots att KP och M inte är där. Kanske andra hunden vill umgås lite.
 
Du skriver så fint och målande, och jag hoppas att du tar det rätt men det känns ändå som om du hamnat i rätt hamn för stunden även om det är svårt att vara hemifrån. Jag hoppas du kan låta dem ta hand om dig där. :heart

Jag önskar också att fler behandlinghem av olika slag skulle tillåta djur, de gör ett sådant fantastiskt arbete genom att bara finnas till! Min gamla terriertant räddade livet på mig flera gånger, djur kan vara så viktiga och så fina. Hoppas att du får det mysigaste sovsällskapet på nyår!
 
Nu har kp och M slutat så ska sova nu men saknar redan M. Det kanske låter töntigt för många att känna så för nån annans hund liksom som man bara har känt nån dag men det är både att han på minner om B i personlig heten och att jag kan iallafall slappna av liiite med han och det är inte BARA skit jobbiga tankar liksom. Fast får typ dåligt samvete också för att jag bara sådär börjar tycka jätte mycket om en annan hund som att våra hundar hemma inte betyder nåt bara för jag inte får träffa dom. Men dom vet ju inte vad jag gör här men känns ändå taskigt mot dom på ett sätt.
Iallafall så jobbar inte kp imorgon så det är också jobbigt men sen på nyår ska hon jobba natt. Och M är rädd för fyrverkerier så hon tycker det är jätte bra när hon jobbar då och han är med för här är det jätte lugnt så blir inte han så rädd. Så då är dom här hela natten och vet inte om det var på allvar liksom men hon sa iallafall att han kan få sova i mitt rum då. Men somsagt vet inte om det blir så så vågar typ inte tro det men jag hoppas iallafall :heart Men vill inte verka dum ifall det inte var riktigt menat liksom.
Jag tror era hundar saknar dig och om de vetat hade de säkert varit glada att M tar hand om dig. Ju bättre du mår dess kortare tid är det ju tills dina hundar får rå om dig. Och nog finns det plats för många speciella vänner, de kan ju få vars en liten plats.

Säger KP att du får ha M hos dig när du sover så stämmer det säkert, men sen kan ju alltid något oförutsett inträffa, men så länge både KP och M är friska och krya så lär löftet infrias.
 
Men ge det lite tid kanske? Kanske det blir bättre med tiden när det blir en del av rutinerna. Eller så får man prova något annat.

Kanske vi som svarar ska stötta men inte kritisera arbetsmetoderna eftersom vi faktiskt inte är där ELLER har ansvar för vad som pågår.
Jag var nog otydlig. Det jag ville få fram till @EmmaFilippa är att hon inte behöver bli besviken på sig själv om hon inte kan/orkar/vill samla ”belöningar”.
 
Imorse blev det dåligt igen att jag gjorde en dum sak. Så fick inte vara själv i mitt rum tidigare och nu har jag typ en upp gift att jag ska skriva en lista och försöka komma på så många saker som möjligt som jag kan göra ifall jag känner sådär att jag måste göra nåt dumt. Men jag kommer inte på många saker alls och det ska ju vara saker som kan hjälpa för MIG och det är väl såklart olika för alla men tänkte ändå bara fråga om nån har nåt tips som jag kanske inte har tänkt på.
 

Bifogade filer

  • IMG_20211230_094456629~2.jpg
    IMG_20211230_094456629~2.jpg
    289,9 KB · Visningar: 128
Imorse blev det dåligt igen att jag gjorde en dum sak. Så fick inte vara själv i mitt rum tidigare och nu har jag typ en upp gift att jag ska skriva en lista och försöka komma på så många saker som möjligt som jag kan göra ifall jag känner sådär att jag måste göra nåt dumt. Men jag kommer inte på många saker alls och det ska ju vara saker som kan hjälpa för MIG och det är väl såklart olika för alla men tänkte ändå bara fråga om nån har nåt tips som jag kanske inte har tänkt på.
Jag vet inte riktigt vad det är som du behöver för att bryta när du börjar må dåligt. Jag tänker att du kanske behöver koncentrera dig på något annat, men som inte får vara för komplicerat. Spontant tänker jag på någon sorts handarbete, men där har du ju pärlorna.
Skulle en balansövning fungera? T ex stå på ett ben eller på en balansboll? Kräver koncentration men man behöver inte tänka. Om det är ok träning för dig förstås.
 
Kanske: lösa korsord, teckna, lyssna på musik, läsa en tidning, skriva ner dina tankar på ett papper.
@EmmaFilippa Att teckna och skriva ner dina tankar är riktigt bra förslag. Du är så bra på att teckna och beskriva hur du mår, känner och tänker. Jag tror att det kan göra nytta på mer än ett sätt. Om du sparar det som du ritar/skriver så blir det också som en dagbok.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
797
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 611
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 312
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 581
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp