Idéer egenföretagare

DarkInNight

Trådstartare
Inspirerad av annan tråd.

Vad har vi för spännande olika idéer för egenföretagande ute i landet ?

Vad har ni i er omgivning? :)
 
Jag har t.ex ett företag i närheten som anordnar ljusstöpning för privatpersoner. Hon tar in två grupper per dag, en på förmiddagenochven på kvällen, så hon är ledig varje eftermiddag. Varje grupp är ca 8-12 personer, tar 4 timmar, och varje person betalar ca 1200 kr.
Bjuds på uppvärmd felixsoppa i pausen och under pausen passar hon på att göra i ordning inför nästa grupp.
De kör bara på vinterhalvåret och de är så fullbokade att man måste boka två år innan.

Väldigt trevligt arrangemang och det blev superfina ljus 😍
 
Jag har t.ex ett företag i närheten som anordnar ljusstöpning för privatpersoner. Hon tar in två grupper per dag, en på förmiddagenochven på kvällen, så hon är ledig varje eftermiddag. Varje grupp är ca 8-12 personer, tar 4 timmar, och varje person betalar ca 1200 kr.
Bjuds på uppvärmd felixsoppa i pausen och under pausen passar hon på att göra i ordning inför nästa grupp.
De kör bara på vinterhalvåret och de är så fullbokade att man måste boka två år innan.

Väldigt trevligt arrangemang och det blev superfina ljus 😍
Låter som en jättetrevlig grej, men 1200 spänn? Satan vilka vinstmarginaler hon måste ha.
 
Låter som en jättetrevlig grej, men 1200 spänn? Satan vilka vinstmarginaler hon måste ha.
Var tvungen att kolla upp på hemsidan, 1195 kr per person tar hon.
Jag tror många har det som en årlig grej de gör tillsammans med vänner eller kollegor för att få fina ljus till jul :)
 
Låter som en jättetrevlig grej, men 1200 spänn? Satan vilka vinstmarginaler hon måste ha.

20 personer x 1195 spänn = 19120 när 4780 i moms är inbetalt och i produktion 8h aktiv ledning ihop med säkert ytterligare 2h för och efterjobb och sedan sköta allt vad gäller marknadsföring, försäljning, bokföring osv. Låter nästan orimligt på en person att hålla på med mer än några dagar per vecka. Sjuk arbetsbelastning, men det kanske är minst två personer som kör det?

Jag ser inte de satans vinstmarginalerna, men det är roligt med udda ideer som går att omsätta till hållbara affärer!
 

Liknande trådar

Tjatter Blev inspirerad av en annan tråd och undrar hur era förlovnings- och vigselringar ser ut? Min ring ser ut såhär. Det är vitt guld och...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 345
Senast: pajaztar
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
491
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
661
Skola & Jobb Hur överlever en företagare innan företaget börjar gå med vinst? Blir de försörjda av en partner? Eller jobbar de heltid och kör...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 971
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp