Ilsken häst på bete

Humelibumlan

Trådstartare
Jag har släppt Morrhoppan på bete och är lite orolig för grannens flicka som är runt 10-år och tror sig veta allt och lite till! :crazy:
Förra året när hästarna gick på bete, dock inte Humlan, var hon i hagen och fodrade och red på hästarna... :crazy: trots att vi sa åt henne så smög hon dit ändå..
De hästarna var ju snälla så det var ju ingen fara så...
Men Humlan är inte ett dugg snäll och hon hänvisar bestämt besökare till andra sidan staketet, hon kan dock se hur snäll och vänlig ut som helst..

Vems ansvar är det om Humlan skulle skada någon?
Tjejen är förbjuden att gå in till henne, men jag litar inte på tjejen alls.. :crazy:
 
Du får sätta upp en stoor skylt:
"Varning! Folkilsk häst! Äter barn under 15!"
Och så får du väl dra på dig kamouflagebyxor och grön basker. Lägg dig på ett för dig bekvämt avstånd och så ta med kikaren..Glöm inte chips och cola. Så du får se njuta av underhållningen.. :devil: Eller ta med dig videokameran så du kan filma eländet..Och så har du ju bevismaterial på att det faktiskt var flickan som började.. :D För man tjuvrider väl inte ostraffat på Humlan, kan jag tro? :angel: :angel:

För övrigt vet jag inte hur det funkar om det verkligen SKULLE hända nåt.
Kanske du verkligen får sätta upp en skylt: ingång sker på egen risk. " För då har du ju visat för allmänheten att de inte bör gå in.
Jag tror inte det är du som får ta det i så fall, för hästen går ju på inhägnat område. Skillnad om den slitit sig och stuckit iväg och skadat någon. Då blir det ju skadestånd.
Men det är ju det här med Allemänsrätten. Man får ju gå in på hagar och ängar bara man stänger alla grindar man öppnar.. :confused:
 
3908f5b6a4e4ec4b16a62c17ea47f892.png
 
HELT PERFEKT!!!
Eller då kanske de typ : -Jaha, farliga humlor. *och strosar runt med blicken sökandes efter humlor stora som apelsiner..Med huggtänder...* :D :D
 
Kan se en gammal gubbe gå och läsa på skylten. Han tänker : Jaha.. farliga humlor..!! BAH! Jag har levt ett långt liv och jag har då aldrig stött på en farlig humla..! BAh! Öppnar grinden och går i sakta mak in i hagen och luktar på blommorna som vajar i vinden.
*humlan kommer i fullsken*
Scheisse! Skriker gubben och saxar över staketet med kryckan flygandes över axeln.
Utanför staketet stannar han och vänder sig om , tittar på hästen, kliar sig i skägget och läser på grimman "Humlan". :angel:
Jaha, åh fan.. dit går jag aldrig mer..=))))
Tar kryckan och haltar vidare...Hemåt mot lugnet.. :rofl: :rofl: :rofl:
 
Men va menar man med störa djuren? Om någon går in i hagen kommer ju hästarna fram.. Räknas det som att störa djuren?
 
Jag tror inte att jag skulle gå in i en hage medvetet om jag såg att var hästar därinne. Då hälsar jag i så fall på dem från utsidan om de kommer fram..
Det skulle vara om det är en "väg" inne i hagen som leder nånstans..Typ badplats eller nåt.
Vad skulle jag göra annars göra i en hage när det finns så mycket skog i världen? Måste jag gå just där det är stängsel? Och man vet ju inte vad det är för hästar.. Jag är´inte speciellt hästrädd, men det finns väl andra som är..
(Som sagt, kan Humlan så.... :angel:)
Och plocka blommor, visst.. Men troligast är ju att det finns MYCKET finare "tulpaner" nån annanstans.
Så tycker jag... ;)
 
Tycker precis som du, jag är inte heller rädd, men jag är begåvad med respekt och erfarenhet... och en hage full av främmande hästar skulle jag aldrig gå in i, utan ägarens tillstånd.

Jag personligen skulle inte heller leta tulpaner i Humlans hage.. Mest för att hon anser att jag inte har där att göra och om jag strosar omkring irreterar jag henne bara! :crazy:
I Lisas hage kan jag åandra sidan vara i jämt om jag vill, hon tycker det är super mysigt att stå brevid och följa med mig...
Förra sommare satt jag alltid på en stor sten i hagen (just för Humlans del) och drack kaffe.. Lisa stod jämt hos mig.. :love:
Humlan kom lite då och då..
 
Hmm.. Störa och störa.. :confused: Man behöver ju inte bli skogstokig och riva jordtorvor och göra svanhopp i badbaljan, precis..
Kasta kottar och käka mossa och sånt där knepigt.. :D
Då skulle nog jag som hästägare börja undra i alla fall...
Allt annat heeeelt ok.. :angel: :angel:
 
Låter mysigt. Å det är ju skillnad för det är ju DINA hästar. :love:
Jag vet inte vad jag skulle säga om det däremot kom några helt okända människor och satte sig med fikakorg i min hästs hage. Pilla i henne massa bullar och gud vet vad... :d
Nä, jag håller med dig. Respektera hästarna och dess ägare.. :smirk:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 393
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 958
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 971
Senast: Stereo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 645
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp