Ilsken häst på bete

*host* Kanske det kan förklara en del av Humlans beteende mot barn... :D :D
Hon tror helt enkelt att dem är där för att plaska runt i hennes dricksvatten.. :rofl: :rofl:
Fy dig!! :)
 
Bullar? Inte kanelbullar väl? :d
sad-smiley-023.gif


Humlan är bra, hon tar inte emot saker från främmande.. Så henne kan ingen snusk gubbe lura med bakom någon sten inte.. :D
 
Humelibumlan står med kikare i fönstret och skäller på ett par som gått med fika ut i hagen och lugnt slagit sig till ro på en stor fin sten..
-Kolla, kolla.. ATT de bara vågar!!!
Och kaffe har de med sig, de :devil:
jag ska minsann....men va nu? *ögonen blir stora* -EN BULLpåse!!! Och kanel är det på oxå..!!! Jag ska nog ut och prata med dem lite... *rusar ut* Ööööh, jaså var det ni? Ja, visst e det treeevligt att sitta här.. Så avkopplande...jag tror att jag sätter mig ner en stund jag oxå..*humelibumlan slår sig ner brevid dem*.. Då frågar plötsligt den ena av dem: -Vill du ha en kanelbulle? *Humelibumlan skiner upp* -Jaaaaa tack' *sen sitter de i lugn och ro och äter sina bullar i tytshet och bara njuuuter... :rofl: :rofl:
 
4_1_72.gif

Fast jag äter nog helst min bulle på utsidan.. :crazy:
Har jag riktig tur jagar Humlan ut dem och de i farten glömmer påsen.. :angel: :D
 
Ja, det hade ju förstås varit ännu bättre.. :angel:

Jag tror inte min häst heller skulle gå fram om det kom in någon okänd i hagen. Jag vet inte, men jag tror inte det..
Hon är varken godistiggare eller särskilt social.. :D
 
Det var visst lite ont om seriösa inlägg här, men jag har ett... :rofl: :rofl:

Min morbror hade problem med att folk inte stänge eltråden efter sig när det gick igenom hagen. (elljusspår) Trots att han hade byggt övergång, öppnade dom utan att stänga.
Resultat: Kvigor i hela samhället, inkl på kyrkogården... inte kul :(

Till slut tröttnade han, och tog bort handtagen på eltråden... Folk fick lära sig att gå över.

Kan kanske funka om du har eltråd, och inte ska ha ut hästen varje dag osv... Man kan ju stänga av strömmen medans man ska se till dom, så att man kommer in..

Vore kul och se flickans min.... :angel:
Om hon inte kommer in i hagen.. :banana:
 
Dom med bullarna :idea:
Alternativt gubben :cool:
Lova att alltid ha utkik och släpa med dig kamera :devil:
 
Jag kan säga att jag hade gjort vad som helst för att få sett båda!!!
Jag får åka hem till Humlan och snika in en liten ,intet ont anandes farbror.
gentleman.gif
Sen får jag slå mig tillrätta mot en tall..
camera.gif
.Mohahaha :devil: :devil:
Jag får ta en gubbe som är senil, så är det dessutom ingen som tror på honom sen.. :angel:
 
Ho hooooo *ropar*
Ännu en "diskussion" som visst rann ut i sanden..
Hehehehe.. *lyfter på stenar och jordtorvor* -Nähä... ingen här... :cry: :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 957
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 968
Senast: Stereo
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 151
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 053
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp