Bukefalos 28 år!

Ilsken hund attackerade häst

Sv: Ilsken hund attackerade häst

dom d'r djuren ska avlivas ingen snack om saken!
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Som både hund och hästägare är det sorgligt att en del människor inte tar sitt ansvar för sitt husdjurs handlingar!
Det spelar ju ingen roll vem som sparkade först eller inte- hunden har överträtt en gräns man inte får överträda, nämligen attackera. Nästa gång kan det vara ett barn som viftar m armar eller något liknande- är det ok att bita då?!
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Om hunden aldrig sett en häst förut. Varför inte koppla hunden när man ser en häst komma.
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

helt klart ska hunden tas bort, för ett sånt beteende kan man inte acceptera. Det spelar ingen roll om hästen varnade med en spark först, en hund ska inte attackera så besinningslöst som den hära hunden gjort ändå, då är det en farlig hund som antagligen har något mentalt fel.

Jag hade en hund förut som var världens snällaste till oss i familjen, men hon visade fula tendeser till att vara feg och då gå på barn. För oss var det självklart att ta bort henne innan hon bet ett barn på riktigt även fast hon var vår vän. antagligen hade hon väl någon typ av mentalt fel och väldigt dåliga närver, och en sån hund är oftast farlig!

man ska inte behålla farliga djur för sin egen skull, de sjur som är farliga brukar oftast inte må bra i sig själva heller!
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Det är ta mig :devil: gubben som ska avlivas.
Anser varken att hunden eller han själv har uppträtt illa.
Om det var hans barn eller favorithusdjur(helst han själv) som blev utsatt, vore det nog annat ljud i skällan.

Har varit nära att bli utsatt för detta själv o en granne BLEV utsatt för detta av 2 lösa hundar.
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

är det normalt att en hund attackerar en häst om hästen visar att den inte vill ha hunden i närheten, ex med en kospark med baknenet eller whatever.. ska verkligen en hund attackera då?

vad händer när en människa inte vill ha hunden i närheten och därför ryter åt hunden, ska hunden attackera då? ligger det i hundens natur att den ska attackera sådant som försvarar sig?
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Jag tror inte hästen började sparka, om en häst hade börjat sparka mot tex mina hundar hade dem flytt, dem hade inte attackera, utan snarare sprungit därifrån.

Hundar som inte är lydiga och inte kan vara kopplade kan man polisanmäla.
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Jag tror inte på att hästen sparkade hunden snarare att den blev nervös coh började trampa runt på stället för att kontrollerna vad hunden höll på med.
Fan vad man blir förbannand på djurägare som inte kan ta ansvar när deras djur gör fel. Ungefär som om hästen skulle få skylla sig själv när hunden attakerade den. En hundägare är alltid ersättnings skyldig när en hund förstör eller skadar någonting. Och då spelar det ingen roll vilken som startat bråket. Men en del hundägare vekar inte fatta det.
Tur att hunden blev omplacerad även om jag själv hade avlivat en sådan hund.
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Jo det är väl så att ägaren inte ska ha kvar hunden.
Personligen tycker jag man ska stoppa aveln av kamphundar helt och hållet. Alla dessa raser är onödiga att ha...
Men å andra sidan måste väl den stackars hunden också få en chans här i livet...
Man kan ju inte avliva djur hur som helst!
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Jo det är väl så att ägaren inte ska ha kvar hunden.
Personligen tycker jag man ska stoppa aveln av kamphundar helt och hållet. Alla dessa raser är onödiga att ha...
Men å andra sidan måste väl den stackars hunden också få en chans här i livet...
Man kan ju inte avliva djur hur som helst!

Det var en renrasig rotweiler inte nån kamphund!
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

hundar tar till ilska vid rädsla ! men jag tkr åtminstone hunden ska ha munkorg
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Ja fy fan!

Har man inte full koll på sin hund och vet att den inte helt lyssnar så ska man ha den kopplad!!!
Framförallt om man har en unghund!

Malin
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

VARFÖR är det så förbannat jobbigt att hålla sin hund i koppel?? Jag begriper mig inte på denna aversion mot att hålla reda på djuren man skaffar sig......
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Det var en renrasig rotweiler inte nån kamphund!

Tack!! kamphund??? suck..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Inte för att komma ifrån själva ämnet men om det hade varit en "renrasig" kamphund hade den med stor sannolikhet inte attackerat, de är liksom inte avlade till att attackera ALLT de ser, stoooor missuppfattning av allmänheten.

Som kommentar till artikeln kan jag bara säga att det givetvis borde vara koppaltvång för ALLA hundar som man inte har pli på och överträder de så det händer liknande olycka ska de omgående tas omhand. Jag är inte hundrädd (har hundar själv) men gillar inte att möta okopplade hundar som ägaren inte kan hantera.
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Det borde vara licens på att ha sådana hundar. Typ som vapenlicens.
Var det inte en kvinna som blev uppäten av 4 rottisar i usa nyligen. Men i usa är dom inne licens.
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Det borde vara licens på att ha sådana hundar. Typ som vapenlicens.
Var det inte en kvinna som blev uppäten av 4 rottisar i usa nyligen. Men i usa är dom inne licens.

uppäten?! :crazy: nått sånt har ja då aldrig hört talas om, fick dom stackars hundarna inte nån mat?! :devil: haha!
ne men d låter lite väl skummt tycker jag!
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Vad hämskt med hästen!

Vi har själv varit med om att en hund hoppat på våran hund. (dock ingen häst då:) )
En shäffer hane hoppade på våran 3 kg papillon hona.
De hade hunden koplad men det var ett koppel på flera meter långt och när de tog slut så släppt ägaren till hunde bara kopplet!:eek:
Och shäffern kom med sådan fart och grepp våran hund över ryggen som en leksak och kastade bara runt henne!!!
Som tur så reagerade mig pappa fort och slängde sig över shäffern och slet upp käkarna på den så att den släppte våran hund!
Så vi fick åka in akut till vetrinären och hon blev opererad direkt!
Som tur var så överlevde hon...

Men de ända som shäffer ägarna behövde göra var att betalla alla vetrinär kostnaderna!!!
Hur normal är en hund hane som hoppar på en hona?? Det måste ju vara något fel på hunden!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
4 887
Senast: Happimess
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästen Eeyore fick föras till djursjukhuset i Helsingborg. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Alla som äger djur, oavsett om det är en hund, katt eller en häst, har någon gång tänkt tanken att djuret ska springa iväg. Det är en...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vi, eller jag förresten, hunden fattar nog inte sånt, har gått och väntat på att det ska bli den 15-16 november sedan den 2/10. Eftersom...
Svar
0
· Visningar
821
Senast: Takire
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp