Ilsken hund attackerade häst

Sv: Ilsken hund attackerade häst

Vad hämskt med hästen!

Vi har själv varit med om att en hund hoppat på våran hund. (dock ingen häst då:) )
En shäffer hane hoppade på våran 3 kg papillon hona.
De hade hunden koplad men det var ett koppel på flera meter långt och när de tog slut så släppt ägaren till hunde bara kopplet!:eek:
Och shäffern kom med sådan fart och grepp våran hund över ryggen som en leksak och kastade bara runt henne!!!
Som tur så reagerade mig pappa fort och slängde sig över shäffern och slet upp käkarna på den så att den släppte våran hund!
Så vi fick åka in akut till vetrinären och hon blev opererad direkt!
Som tur var så överlevde hon...

Men de ända som shäffer ägarna behövde göra var att betalla alla vetrinär kostnaderna!!!
Hur normal är en hund hane som hoppar på en hona?? Det måste ju vara något fel på hunden!

Min pappa hade en jämthund (hane) som attakerade en löpnade tik. Den hunden blev knäpp i huvudet och det kom smygandes lite i taget. Pappa avlivade den när den bet min syster i armen när hon höll in honom när han försökte rymma.
Det hör till saken att alla hundens syskon hade avlivats som unghundar på grund av att de var aggresiva. Våran hund blev dock inte aggresiv förens sex års ålder :crazy:

Jag håller inte med om att man ska ha licens för kamphundar, alla hundraser kan missbrukas eller bli ouppfostrade monster.
Många tänker inte på att den folk älskade dalamtinerhunden är en kamphund också:cool: .
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

uppäten?! :crazy: nått sånt har ja då aldrig hört talas om, fick dom stackars hundarna inte nån mat?! :devil: haha!
ne men d låter lite väl skummt tycker jag!
Sorry skrev fel. Det var min sambo som berättade om uppäten kvinna. Det står i Expressen. 23-årig kvinna uppäten av fyra rotwailer i frankrike. Så det är sant.
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Jag har en fråga om sånt här liknande. Om en lös hund kommer springande mot en häst (Hunden är inget vidare agressiv) och hästen blir livrädd, kastar av sina ägare i vilt bockande och springande. Om nu ägaren till hästen inte skulle överleva fallet från hästen. Är det då mord? :confused:

Hema hoss oss är det allt mer älggägare som inte kan kontrolera sina hundar så de springer på min halvskrajja ponny..

vet inte vad jag ska säga om rottweilen, men stackars häst.
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Jag har en fråga om sånt här liknande. Om en lös hund kommer springande mot en häst (Hunden är inget vidare agressiv) och hästen blir livrädd, kastar av sina ägare i vilt bockande och springande. Om nu ägaren till hästen inte skulle överleva fallet från hästen. Är det då mord? :confused:

Hema hoss oss är det allt mer älggägare som inte kan kontrolera sina hundar så de springer på min halvskrajja ponny..

vet inte vad jag ska säga om rottweilen, men stackars häst.

Hmm en knivig fråga, men ja skulle nog inte kalla det mord, snarare en väldigt olycklig olycka! :(
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Jag har en fråga om sånt här liknande. Om en lös hund kommer springande mot en häst (Hunden är inget vidare agressiv) och hästen blir livrädd, kastar av sina ägare i vilt bockande och springande. Om nu ägaren till hästen inte skulle överleva fallet från hästen. Är det då mord? :confused:

Hema hoss oss är det allt mer älggägare som inte kan kontrolera sina hundar så de springer på min halvskrajja ponny..

vet inte vad jag ska säga om rottweilen, men stackars häst.

Jag skulle tro att man skulle kunna bli skyldig till vållande till annans död som det heter. Det kan man bli dömd till om man är oansvarig, slarvig eller klantig nog att vålla någons död...
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Man orkar ju knappt ens svara på sånt här som att folk blir uppätna av rottisar.. Stoppa aveln av alla jakt, vakt och kamphundar då då så kan inget hända! Så kan vi ha små paris hilton-hundar med oss när vi rider ut i skogen. Man kan ju ha en liten ficka på sadeln att sätta dom i när dom blir trötta? Eller nåt.. ZzzzZZzzz.. Jag håller med om att vissa raser är helt missförsådda av allmänheten. Och jag tycker inte heller om att möta hundar som inte ägaren kan hantera. Oftast är det väl rädsla som utlöser sånt beteende eller fel hantering från ägaren. Ägaren borde kunna läsa av sin hund bättre och kanske förutse..?? inte vet jag.. Detta va ju en fruktansvärd olycka! Är man en lite osäker matte eller husse så ha hunden kopplad!
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Mardrömmen är för mig att möta en lös hund i skogen.. Jag anser att väldigt många av alla hundägare inte kan kontrollera sina hundar i en situation med häst. Även fast de kanske kan ha hunden lös på gården och den kommer när man ropar då är det en helt annan situation i skogen.. därför tycker jag alltid att hunden skall hållas kopplad. En hund är alltid en hund och en häst är alltid en häst. Det kan vi inte träna bort! Det enda man kan göra nått åt är att öka medvetenheten hos hundägare.

Min morbror fick sin hund sparkad av en häst förut och då kom han hem till oss och beklagade sig och skyllde allt på ryttaren. Så här uttryckte han sig:

"Om ryttarna inte kan hålla ordning på hästen ska dom inte ha häst, han ville ju bara hälsa"

Hunden var en ung schäfer som sprang lös.

Man blir så arg
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

För er som är intresserade så kan jag meddela att hästen mår bra o har börjat ridas igen. Såren har läkt otroligt bra! Tyvärr har hon fått någon infektion med hosta som följd men det ska vi väl få rätsida på så småningom.
Nu återstår det "bara" en sak: Att jag ska få ersättning för alla vet kostnader, känns som att jag kan titta i himlen efter dom pengarna.
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

För er som är intresserade så kan jag meddela att hästen mår bra o har börjat ridas igen. Såren har läkt otroligt bra! Tyvärr har hon fått någon infektion med hosta som följd men det ska vi väl få rätsida på så småningom.
Nu återstår det "bara" en sak: Att jag ska få ersättning för alla vet kostnader, känns som att jag kan titta i himlen efter dom pengarna.

Vad skönt att höra att det gått bra iaf! :) :bow:
 
Sv: Ilsken hund attackerade häst

Jo det är väl så att ägaren inte ska ha kvar hunden.
Personligen tycker jag man ska stoppa aveln av kamphundar helt och hållet. Alla dessa raser är onödiga att ha...
Men å andra sidan måste väl den stackars hunden också få en chans här i livet...
Man kan ju inte avliva djur hur som helst!

Du menar alltså att Rottweilern är en kamphund :confused: Har själv en blandras kille 80% rottweiler 20% Schäfer, världens goaste hund :love:
Människan kan träna vilken hundras som helst till att ta upp fajter till och med den ras som anses vara den bästa, snällaste familjehunden. Finns många många Pittbulls som är hur snälla som helst, men dom har ju också nomala ägare, det är så synd att rasen ska bli smutskastad.

Så dra inte alla över en kam :mad: .

Sen till hästen och ägaren, hoppas allt har gått väl med er efter detta och att ni mår bra.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
4 887
Senast: Happimess
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästen Eeyore fick föras till djursjukhuset i Helsingborg. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Alla som äger djur, oavsett om det är en hund, katt eller en häst, har någon gång tänkt tanken att djuret ska springa iväg. Det är en...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 512
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp