Bukefalos 28 år!

Importera häst

Magic2017

Trådstartare
Hej! precis ny här så ursäkter om det är i fel tråd.. Men nu är det såhär, att jag undrar hur mycket kostar det att importera en amerikansk miniatyrhingst från texas? han är 11 månader.
 
Det dyrast kommer att vara transporten hit. Sedan kommer ev tull och moms att räknas ut på inköpspris, försäkring och transportkostnader.
Så för att få riktigt svar på kostnaden måste man veta mer om resväg och vart hästen ska i Sverige. Många väljer t ex att låta hästen flyga till ett annat EU-land och sedan låta transportera den därifrån med lastbil till Sverige. Andra tar hästen direkt till Sverige med flyg.
 
Travarna som tas hit brukar kosta mellan 60-100 000 i transport. Men då bor de oftast mer på östkusten än Texas, och går i stora samtransporter.
 
Hästen ska väl dessutom stå i karantän i USA innan den kommer hit om jag inte kommer ihåg fel. Lär kosta en slant med..
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har funderingar på att importera en häst från Norge till Sverige. Men hur fungerar tullen? Som jag fattat det skall man betala moms...
Svar
4
· Visningar
621
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 080
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska eventuellt börja rida en häst som är vääldigt hög, typ vid 1.90, själv är jag 154. Hästen i fråga är väldigt snäll från...
Svar
9
· Visningar
1 207
Senast: cf234k
·
Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
955
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp