Bukefalos 28 år!

Importera släp från England

nordiskridkonst

Trådstartare
Jag undrar om det finns firmor eller privatpersoner som man kan anlita för att köpa och frakta hem en hästtransport från England till Sverige?
 
Om släpet tidigare har varit registrerat i ett EU-land är det i normalfallet inga konstigheter med registreringen i Sverige. Man behöver registreringsbesiktiga, och man behöver ha det tidigare registreringsbeviset.
 
Jag undrar om det finns firmor eller privatpersoner som man kan anlita för att köpa och frakta hem en hästtransport från England till Sverige?
Det finns ju transportföretag som kör med biltransporter. Vissa av dom kan ta stora fordon som hästtransporter och husvagnar. Men det blir nog inte så billigt precis om man inte kan hitta någon annan som också vill ha transporterat något fordon samma sträcka.
 
Om släpet tidigare har varit registrerat i ett EU-land är det i normalfallet inga konstigheter med registreringen i Sverige. Man behöver registreringsbesiktiga, och man behöver ha det tidigare registreringsbeviset.
Det var ju bra :) . Jag har bara tagit bil från USA för 10-15 år sedan och det var attans krångligt!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 946
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Vi är på väg att köpa en häst som står i Göteborg, själva bor vi norr om Stockholm. Vi funderar på att anlita en professionell...
Svar
12
· Visningar
1 591
Senast: Masse
·
Hundavel & Ras Hej börjar med att säga att det INTE är jag som letar hund. 2 får räcka. Har en väninna som söker efter en specifik ras och har svårt...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: Tajger
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 406
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp