Bukefalos 28 år!

Infektionsrisk när man tagit bort vargtänder

My Horse and I

Trådstartare
Igår blev min häst av med två vargtänder varav ena var frakturerad..Hela ingreppet tog max en halvtimme med sedering,lokalbedövning och utdragning av tänderna..Men jag glömde fråga vet om man kan fodra med kraftfoder som vanligt??Nu vågar jag bara ge hö och lucern.Det är väldigt varmt och då måste väl infektionsriseken vara större än vanligt??
 
Sv: Infektionsrisk när man tagit bort vargtänder

Min veterinär avrådde från kraftfoder närmsta dagarna (både torrt och uppblött, tex betfor/lucern), och hålla koll på 'hålen' så det inte blev foderinpackningar.
 
Sv: Infektionsrisk när man tagit bort vargtänder

okej,då får det bli ensilage i en vecka ,tack och lov var det inga djupa rötter på nån av tänderna...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Först och främst måste jag fråga hur man fodrar en unghäst, efter aktuell vikt eller en uppskattad vuxen vikt? Har för mej att det är...
Svar
8
· Visningar
1 744
Senast: MonteRose
·
Hästvård Vår ponny (fyller 7 år i år) fick i höstas en kväll svårt att äta. Spottade ut allt hö, åt inget annat än uppblött lucern. Veterinären...
Svar
4
· Visningar
3 375
Senast: Lindon
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att få upp min häst i vikt.. det är en arabvalack på 9 år som åkte på borrelia i somras. Och tappade enormt...
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: MissMisty
·
C
Hästmänniskan jag har min häst inackorderad i ett stall. den har stått där i ca 2 månader och det är också så länge jag har ägt hästen. i början...
2
Svar
35
· Visningar
3 988
Senast: Ganesco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp