Info om körtävlingar!

Sv: Info om körtävlingar!

nu är jag inte 100% säker men denna diskution har varit uppe innan och då har jag för mig det kom fram till att man inte får ha boots häller. Det är nog så att det är mycket tradition i körsporten och boots fanns inte för 100 år sedan :P nu vet jag inte exakt hur de fungera men vad jag vet så är det en plastsko som man knäpper fast på hoven och då kanske de har kommit fram till att det är mindre risk för att tappa en vanlig sko i ett hinder än boots.
 
Sv: Info om körtävlingar!

Jag undrar hur man räknar ut tiden i maraton. Jag har tävlat i det för läänge sen men då var det min tränare som sa hur fort jag skulle köra...
Man får väl nån slags tid, är det tiden runt hela banan då eller? Och ibland är det ju skritt och ibland trav, hur räknar man ut det där då?:confused:
 
Sv: Info om körtävlingar!

en sträcka är antingen skritt eller travtempo. Du får en hastighet du ska hålla i medel på sträckan och utifrån hastigheten får du räkna ut hur lång tid du har på dig för varje kilometer. Du får även måltider av arrangören. Har du svårt att få ihop det eller vill dubbelkolla med någon så är det bara att fråga någon på tävlingen!
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 681
Senast: Freazer
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har två olika frågor som jag skulle bli jätte glad om nån kan svara på! :heart Den första frågan är att jag har sett att i...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 496
Senast: LiviaFilippa
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 129
Senast: Nevermind
·
Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har...
2
Svar
29
· Visningar
4 975
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp