Inför Bruksprov 2018

Tycker (som vanligt om jag inte missminner mig) att det är trist att ljudet är så dåligt. Men tycker om flera av hingstarna som visas i år.
Fritidsryttare- vad tyckte du om Touchdown? Jag var ändå positivt överraskad. Med tanke på, om jag hörde rätt, att Mattias Jansson inte ridit den mer än typ en vecka. Det händer lite för mkt fram och lite för lite bak och inte helt lösgjord men ändå väldigt fin, tycker jag.
Jag PMar dig :)
 
Suttit på plats sen tidig förmiddag. Gillade starkt den e De Niro - Totilas, men var nåt med fram i traven väl? Biljarderade den eller? Hörde inte riktigt omdömet.

Baloe HP och Knockout är favoriter inom hoppningen; den sistnämnde var väldigt jämn och fin.
 
Suttit på plats sen tidig förmiddag. Gillade starkt den e De Niro - Totilas, men var nåt med fram i traven väl? Biljarderade den eller? Hörde inte riktigt omdömet.

Baloe HP och Knockout är favoriter inom hoppningen; den sistnämnde var väldigt jämn och fin.
Tyckte att de sa något om att De Niro:n biljarderade. Gillade hans galopp dock.
 
Hur ser Americano ut på plats? Någon skrev att han var grov men tycker han ser hyfsat lätt ut, bara huvudet som är gigantiskt :o
 
Suttit på plats sen tidig förmiddag. Gillade starkt den e De Niro - Totilas, men var nåt med fram i traven väl? Biljarderade den eller? Hörde inte riktigt omdömet.

Baloe HP och Knockout är favoriter inom hoppningen; den sistnämnde var väldigt jämn och fin.

De sa inte om han nystar eller om han biljaarderar. Den muntliga bedömningen var ju att han var välbehag, så katastrof är det nog inte. Superfin är han, den måste bli godkänd...
 
Lol autocorrect. Biljarderar och välbenad skall det stå...
Börjar fundera på hur mycket det där med att de nystar eller biljarderar egentligen har med själva benställningen att göra. Traditionellt sägs det ju ha det men har själv haft en häst som nystat rätt ordentligt i skritten och den hade spikraka ben.
 
7EF643C5-37F5-461C-B9BF-7BE906A1FAED.jpeg
Hur ser Americano ut på plats? Någon skrev att han var grov men tycker han ser hyfsat lätt ut, bara huvudet som är gigantiskt :o

Jag tycker inte han var grov
 
Kommer inte ihåg exakt var men ridsport har nog skrivit om det, sen har vi läst om det i galoppforum/tidning.Det har med temperaturen på senorna att göra.
Jo jag har funderat på hur folk kan köpa back on track skydd till sina hästar, man vill väl knappast värma benen mer under träning. Fast nu känner jag att jag hamnar off topic
 
Många är de saliga över Americano GJ. Jag undrar vad är de ser som jag inte kan se...
Tror Demand tar hem bruksprovet. Jag kan inte komma förbi att han har en så knepig hals och går bakom lod.
Treåringarna var roligast i år!
 
Många är de saliga över Americano GJ. Jag undrar vad är de ser som jag inte kan se...
Tror Demand tar hem bruksprovet. Jag kan inte komma förbi att han har en så knepig hals och går bakom lod.
Treåringarna var roligast i år!
Jag gillar Americano om man bortser från jättehuvudet. Demand tycker jag ser ut som en typisk Ampere-häst. Välgående och kommer säkert bli en bra sporthäst men med tanke på mängden Ampere-söner som finns i avel så vet jag inte riktigt vad han kan tillföra där som dom andra saknar.
Schizeido gillade jag nästan mest. Inte den vackraste eller i mest uppförsbacke men den såg extremt arbetsvillig ut utan att vara det minsta spänd. Kommer antagligen ha väldigt enkelt för svårare rörelser och såg rolig ut att rida på.
Valbonne vet jag inte riktigt vad jag ska säga om. Snygg sida och har utvecklats väldigt mycket sen de första filmsnuttarna jag sett på honom. Men känns lite som med Ampere, det finns redan många väldigt bra Zack-söner.
De två i första gruppen var fina hästar men tyckte båda gick emot handen lite väl mycket.
 
Meh? Har de hållit på en timme? Igår stod det (+ att speakern sa) att de skulle börja 09:00? Trist att ha missat, jag var ju ändå uppe och grejade. :(
 

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
45 621
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 299
Senast: Cambrie
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
80
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp