Inför ESC 2014!

voltis

Trådstartare
Ja ni har väl inte missat att de har börjat visa "inför-programmen" på svt nu? Där vi får höra alla deltagare i Eurovision song contest 2014!

:banana: :banana:

Ett avsnitt har visats redan (kan ses på svtplay), och här kommer mina kommentarer till låtarna i program 1:

Estland - En välkomponerad modern låt som inte är dålig, men den är heller inte särskilt spännande. Tror dock hon kan sjunga bra live (musikalartist), men det krävs nog mer?

Armenien - Kille med en stark pipa och en annorlunda låt, men risken finns att han spelar ut för mkt? Beror helt på hur det fungerar på scenen, kan gå långt med bra scenframträdande!

Belgien - Skulle ju verkligen önska att killen fick en bättre låt! Han har ju helt ok röst, men låten gör den inte rättvisa och det är mer för att visa upp alla höga toner han kan ta... Synd!

Lettland - ska väl kännas folkligt och jordnära? För mig blir det bara otroligt fånigt och sångaren är lite läskig tycker jag! Dock trallvänligt icke att förglömma!

Azerbajdzjan - jag brukar gilla Azerbajdzjan och denna låt är väldigt behaglig att lyssna på. Ingen man kanske går och nynnar på eller minns så där i efterhand. Men tror på finalplats!

Island - ett till land som jag nästan alltid älskar, men i år kommer de verkligen med ngt annat! Lite punkrockig-markoolio typ, och jag är lite tudelad här. Hade de tonat ner det galna hade det varit en bra låt liksom! Eller behövs det tokiga kanske till och med?

Sverige - man kan ju inte vara objektiv precis! Men jag tycker verkligen att det är en stark ballad! Dock är det många ballader i år, så jag tror att startordningen i finalen har stor betydelse (för final når hon!)

Ryssland - har de så bra röster live tro? Det började bra i versen men tyckte refrängen kändes svagare, det hände ingenting? Nja föredrar jedwardtvillingarna!

Albanien - speciell röst som man minns. Ännu en ballad och till den" häftiga" videon känns den ju mäktig, men hur fungerar det live utan bilderna? Kan uppfattas lite rörig kanske? Än en gång: scenframträdandet avgör !

Vad tyckte ni?!!? :)

Tyckte för övrigt att programmet var helt ok, var rätt arg förra året när de tog bort panelen, och saknar den fortfarande. Men som sagt, helt ok!
 
Sv: Inför ESC 2014!

Jag saknar finsken!!
Men tyckte faktiskt att alla låtarna var "mhe", hoppas på att nästa program ger mig bättre vibbar!
 
Sv: Inför ESC 2014!

Estland - Inte dålig, men inte bra heller.

Armenien - NEJ.

Belgien - Han kan ju sjunga, men nä.

Lettland - Gillar. Tycker det är sött och trallvänligt.

Azerbajdzjan - Minns inte ens...

Island - Jag gillar, glatt och roligt. Pojkvännen gillar inte.

Sverige - Jodå, var inte favorit från början, men i detta startfältet var det den bästa iaf. Heja Sanna.

Ryssland - Nää. Pojkvännen gillar, jag gillar inte.

Albanien - Nääää.

//r
 
Sv: Inför ESC 2014!

Kul med lite kommentarer! :)

Men vi kan väl inte bara vara tre som sett programmet??!
På fredag sänds del 2, det får ni inte missa! :D
 
Sv: Inför ESC 2014!

Eller hur? Ingen mer som har kommentarer? Kom just ihåg det ja, dags för nästa kull länder imorron, kul! Hoppas de är bättre överlag än de första... Men sen kommer väl flera låtar att växa ju fler ggr man hör dem med iofs...


//r
 
Sv: Inför ESC 2014!

Vad tyckte du (och alla andra, om nu någon mer tittade :p) om låtarna i program två?

Mina åsikter:

Ukraina Okej låt, inte superbra. Växte dock ju fler ggr man hörde den.

Ungern En bra låt, en "riktig låt" liksom. Men, jag tycker inte en låt om barnmisshandel passar i dessa sammanhang. Men, som de sa, blundar man och lyssnar, kan den stämma in på annat också, vilket är bra.

Holland Bra låt, som jag skulel kunna lyssna på i mp3n på en promenad eller så, men inte tillräckligt stark för o va me i ESC.

Moldavien Nä. Känns inte som en riktig låt. Toa-paus?

Litauen SÄMST HITTILLS i både program ett och två.

Montenegro Åh, så fin. Jag gillar! Både låt och video. Pv gillar inte, för lugn o dumt den inte e på engelska, tkr han.

Portugal Jag gillar! Visst, kanske lite gammalmodigt, men man blir glad.

San Marino Okej låt, byter nog inte kanal om den kommer på radio, men inte bättre än så.

Israel Rätt så bra.

Överlag tycker jag där var fler bra låtar i detta program än i program ett.

//r
 
Sv: Inför ESC 2014!

Såklart jag kollade ;) Här är mina tankar:

Ukraina modern låt, snygg tjej, bra röst! Låten är helt ok dock kanske den kräver ett par lyssningar.? Finalist dock!

Ungern gillade killen och låten i sig som var stark! Dock tycker jag att ämnet är för tungt för denna tävling! Mkt hänger nog på hur den vinklas på scen!

Holland Denna var fruktansvärt trist!

Moldavien ska väl vara dramatiskt, men för mig faller det bara platt!

Litauen hemska kläder, hemsk scenshow, känns sååå omodernt! Men refrängen har ändå ngt som fastnar... Med en tuff tjej o häftig scenshow hade det varit en helt annan låt!

Montenegro väldigt vackert o han sjunger jättebra! Videon är underbar, hoppas det funkar lika bra live!

Portugal nä fyyy! Meningen är nog att man ska bli glad men jag skrattar bara för att det är så dåligt! Hon är såå stel och sjunger sisådär, doa-kören har fastnat i tidigt 90-tal! Nästintill pinsamt!

San Marino jag är trött på Valentina nu! Hur många stilar har hon?? Låten är helt ok, men inte så spännande!

Israel detta gillar jag! Oftast svårt för både så mörk röst och Israeliska uttalet, men mixen av engelska och hennes coola stil gör att jag diggar detta!! O det är enda låten jag nynnat på !



Känns som Semi 1 blandar o ger ganska friskt! Sammanställning kommer!
 
Hallå! :)
Inför program 3 har ju sänds har ni sett det??

Här är mina tankar om låtarna i det programmet:

Schweiz - det blir bara fånigt och tråkigt... nej jag ser det som en lång kisspaus faktiskt
Makedonien - sååå rörig tjatig låt! Försök till lite danslåt, men det blir bara konstigt och hon är så stel på scenen... Upptempo välkomnas alltid av mig, men nej.
Georgien - oj vad...konstigt! Får inget grepp om låten och hur ska de göra på scenen när de ej kan ha alla 100 personer där?
Norge - detta gillar jag skarpt! Tonen i hans röst och låtens melodi är så fint ihop, och även texten! Videon är snyggt gjord, få se hur det funkar på scen då ballader måste sticka ut....
Polen - men vaaarför denna video?? Jag är inte så känslig, men detta känns helt fel bara! Kanske ska menas som ironi men det är inte roligt.... Låten är dock annorlunda och har ngt, och ska bli spännande att se vad de gör på scen. Samma som videon? I så fall 0p!
Österrike - vilken pipa! Väldigt mkt musikal (känns lite Peter Jöback) och refrängen är stark! Fungerar musikaltonen? Funkar drag? Hoppas det funkar live och på scen då går det långt! Kan likväl floppa...
Malta - jag vill så gärna älska detta, han har speciell röst och det är trallvänligt, och hennes röst matchar fint! Är det dock minnesvärt? Videon gör ju sitt till, hur blir det live? Men jo, jag gillart!
Vitryssland - kändes inte typiskt vitryskt, men vet inte riktigt om det är bra eller dåligt egentligen. Försöker vara lite pop-latino... Känns mest cheesy.. cheesecake liksom.. Och såååå tjatig!
Irland - en lättsmält radiolåt med typiska irländska toner. Men det är inte så spännande?
Grekland - alltså jag gillar det moderna, men att man ändå hör att det är grekland på ngt sätt. Den är ngt tjatig, men den funkar ju absulut att dansa till! Frågan hur mkt party de kan få på sccenen så det smittar av?

Denna vecka är nog Norge vinnaren för mig. Även Österrike är i toppen! För att göra en topp 3 väljer jag nog Grekland då hehe.

Edit: glömde ju Malta som var bra! Bådar inte gott hehe.
 
De enda jag gillat hittills är Malta och Irland men så lyssnade jag på dem live och ingen var bra, ffa inte Malta ... :( Men Montenegro är lite fin också.

Voltis, vad säger folk på ESC-forumet om Sanna Nielsen, har du koll?
 
Inte kollat så mkt än faktiskt ska sätta mig o botanisera snart ;)

Det jag snappat upp är att låten är mkt omtyckt, inte många som ogillar den. Men att risken finns att den försvinner bland alla ballader.
Känns som en låt som får poäng av de flesta, men kanske inte 12 varjd gång. Kan båda gott om det ej finns en storfavorit!

Några är förvånade över att hon är så ung ;)
 
Inte kollat så mkt än faktiskt ska sätta mig o botanisera snart ;)

Det jag snappat upp är att låten är mkt omtyckt, inte många som ogillar den. Men att risken finns att den försvinner bland alla ballader.
Känns som en låt som får poäng av de flesta, men kanske inte 12 varjd gång. Kan båda gott om det ej finns en storfavorit!

Några är förvånade över att hon är så ung ;)

Ja, det där med alla balladerna har fått mig att fundera på hur Ace Wilder kunde ha stuckit ut ... Men jag tycker att Undo har mest power bland de ballader man hört hittills, det är ju tryck i den. Så jag hoppas den sticker ut i den övriga smeten.
 
Ja tycker också den står ut lite faktiskt, men tror startnumret avgör mkt. Semifinalen bör hon klara av men sen i finalen har det nog stor betydelse när hon startar.

Ace tror jag hade klarat sig riktigt bra, känns inte som det finns ngn låt som liknar hennes... Men den kändes samtidigt mer osäker som låt i sig. Sannas tror jag kan tilltala den stora massan mer.
 
Ja tycker också den står ut lite faktiskt, men tror startnumret avgör mkt. Semifinalen bör hon klara av men sen i finalen har det nog stor betydelse när hon startar.

Ace tror jag hade klarat sig riktigt bra, känns inte som det finns ngn låt som liknar hennes... Men den kändes samtidigt mer osäker som låt i sig. Sannas tror jag kan tilltala den stora massan mer.

Jag kan tänka mig att låten faktiskt hade tilltalat - men Sanna Nielsen känns bra mycket säkrare som artist i så stora sammanhang än vad Ace Wilder gör. Hon kommer bara att stå där i det häftiga ljuset, vara strålande vacker och sjunga utav helvete - visst sjutton måste det gå genom rutan ...
 
Då har alla låtar visats och bedömts i inför-programmet!

I fredags fick vi höra följande länder:

Resterande fr semi 2:
Rumänien - jag gillade den här duons förra bidrag, och jag gillar att det är upptempo precis i min smak. det är inte dåligt, men det känns lite för mkt på ngt sätt? Och så jämför jag ju med Playing with fire!
Finland - en bra låt och proffsiga killar! Kanske fel forum, men de känns rätt ensamma i sin genre i år?
Slovenien - inte min kopp av te! Det känns rörigt och rätt ointressant. Och flöjten tillför inte mig ngt.

Klara för final (big 5 plus värdlandet):
Storbritannien - för en gångs skull skickar inte England en gammal räv eller ett mer känt namn. Så Molly känns fräsch i både sound och låtmässigt. Har lite svårt för så stora ord som Children of the universe, men den är inte dålig!
Tyskland - nej detta faller inte mig i smaken. Det är allt för... konstigt. Får inget grepp om låten heller.
Spanien - hon har absolut en stark pipa, men det är som att hon verkligen försöker övertyga oss om att den är så stark också! Det blir alldeles för mkt, både skrikmässigt och ordmässigt. Ja vi har fattat vad låten heter och att du sjunger bra! Lite harkärlek där!
Italien - tuff tjej med skön röst som jag gillar! Lite mix av Pink och Lady Gaga.Tyvärr räcker inte låten till alls!
Danmark - vill gilla detta mer än jag gör! Det är trallvänligt och sätter sig direkt - där är det inget snack om saken. Men jag tycker ändå att artisten är lite för svag? Bra scenshow blir viktigt!
Frankrike - och detta vill jag inte gilla så mkt som jag gör! Brukar ha svårt för skämtsamma låtar i detta sammanhanget. Men det sätter sig ju som tuggummi! Även här kommer scenshowen betyda mycket!


Dåså, då har vi hört alla låtar!!
I kvällen program är nog Frankrike min favorit, men håller en lite tumme för Finland och Danmark också ;)

Jag tycker sammantaget att det är FÅ riktigt usla bidrag i år!Några kalkoner eller sömpiller finns såklart, som alltid. Men det känns som att det finns många starka låtar och starka artister med i år!

Hur Sanna står sig? Klart vidare från semin. Sen tror jag att startnumret avgör! Absolut topp 10, med vinstchanser!

Kommentera gärna avsnittet här, men håll utkik efter officiela ESC tråden snart! :D
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 304
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 202
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 715
Senast: escodobe
·
Äldre Välkomna till årets första officiella ESC tråd! :banana::banana::banana: För er som inte vet vad ESC är, så är det förstås Eurovision...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 651
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp