Ingen uppvaktning på 40-årsdag

Så var det dags då.... sex timmar gjorda på arbetsdagen. Det blev som jag trodde. Inte ett ljud. Snart får jag äntligen gå hem. Det finns lite tårta kvar i kylen från den som grattades igår så de har lite att fika på iaf. :-([/QUOTE

Du ska ta kontakt med ditt arbetsmiljöombud NU GENAST.
(Denna person är oftast inte ditt "vanliga" fackliga ombud, AMO representerar alla arbetstagare på en arbetsplats. )
Helst ha gjort det för länge sedan.
Om ditt närmaste "är för bundis" med någon av mobbarna kan du vända dig till HAMO, huvudarbetsmiljöombudet.
Det där är kränkande särbehandling om något och INTE OK, ingenstans.
Håller med Eloise plus att jag ibland sjunker så lågt att jag önskar att jag kunde praktisera voodoo...

Stor KRAM på födelsedagen.
 
@rabalder

Stort grattis på födelsedagen!

bdayparty.gif


Den här tråden berör mig väldigt mycket eftersom jag är i full färd med att försöka hjälpa en god vän som är utsatt för liknande saker på sin arbetsplats. :rage:
 
Jag har varit med om liknande saker. Träffar ett gäng kollegor på puben och en frågar varför jag inte kommit med på middagen. Eh, vilken middag?

En av våra vikarier flyttade och det ordnades middag och present och fan och hans moster. Min bästa kollega bytte avdelning men ingen noterade. Jag sa upp mig, men ingen noterade. Efter att högljutt ha påpekat detta för min f.d. chef när jag var inne för att skriva under uppsägningen kom det ett presentkort på posten :banghead:

Jag blev också irriterad på att man bjuder med vissa pensionärer och f.d. kollegor på t.ex. julfest, medan vissa inte bjuds in. Liksom, alla eller ingen. Fy fan.

Pessimisten i mig säger att det är svårt eller nästintill omöjligt att fixa en trevlig atmostfär efter såna här saker, men man ska absolut ingripa. Sen ska man byta arbetsplats...:cautious:
 
Pessimisten i mig säger att det är svårt eller nästintill omöjligt att fixa en trevlig atmostfär efter såna här saker, men man ska absolut ingripa. Sen ska man byta arbetsplats...:cautious:

För min goda vän är det så illa att hen är på väg rakt ner i botten. Först efter att ha grubblat ett tag över vad hen själv gjort fel och sedan efter att ha försökt härda ut eftersom "man ju inte kan lämna ett fast jobb...". Visst, det kanske inte är lätt att få ett nytt jobb men det blir sannerligen inte lättare om både självförtroendet och hälsan är kraschat efter att ha gått in i väggen.
 
Grattis, grattis på födelsedagen! Passa på att fira i kväll, och i morgon börjar du undersöka hur du ska gå tillväga för att byta arbetsplats. Inte ens världens roligaste arbetsuppgifter kan kompensera för en så kass arbetsgivare.
 
Stort grattis på födelsedagen @rabalder

Jag har i te så mycket att komma med i övrigt, mer än att det är för jävligt rent utsagt! Men jag hoppas att du kan fokusera på dig själv när du kommer hem och bli så firad på din födelsedag som du förtjänar! :love:
 
Så var det dags då.... sex timmar gjorda på arbetsdagen. Det blev som jag trodde. Inte ett ljud. Snart får jag äntligen gå hem. Det finns lite tårta kvar i kylen från den som grattades igår så de har lite att fika på iaf. :-(

Hurraaaa för dig på din dag! Hoppas du kan fira med nära och kära när du kommer hem!

FÖ finner jag inga ord för hur de på ditt arbete uppfört sig. Jävla as rent ut sagt!
 
Stort grattis på födelsedagen. Jag vet precis hur det känns att bli lämnad utanför, men låt dem inte dra ner dig. Du är värd mer än så. Hoppas kvällen blir bra och att du letar efter nytt jobb, för det är inte bra för det psykiska välmåendet att vara på en sådan arbetsplats!
 
Grattis!

Jag är så barnslig så jag hade tagit med en tårta imorgon, satt den i kylen och satt en lapp där det stod "Jag bjuder på tårta, men innan du äter vill jag gärna att du läser igenom detta: (och så en kort text om vuxenmobbing)". Och avsluta med "Hoppas det smakar! Mvh rabalder"
 
Grattis! önskar att jag kunde ta med mig dig på min 30-års resa om 1.5 vecka! Men jag bor nog lite långt bort tyvärr (och resan är ännu längre bort).
 
Stort Grattis på födelsedagen @rabalder !

Fy tusan vilken skitarbetsplats du jobbar på rent ut sagt :( Jag lider verkligen med dig. Det är så enormt viktigt att alla behandlas lika och att alla firas och uppmärksammas.

Jag hoppas att du har något roligt firande med nära och kära att se fram emot.

Kramar!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 781
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 799
Senast: fejko
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 843
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 875
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp