SlösaSpara
Trådstartare
Jag har funderingar kring i framtiden att skaffa en innekatt. Men tvekar just för att lägenheten min är på 36 kvm utan balkong. Den är bra planerad på det viset att man kan gå runt i den. Alltså har den kök, matrum, allrum plus sovalkov. Gammal lägenhet. Sedan finns det en liten innergård också. Men några funderingar jag har är:
- Hur stort bör en innekatt bo?
- hur fungerar koppelpromenader med en katt? Är det risk att katten får smak på utelivet då?
- hur mycket krävs det av en att ha en innekatt?
Jag önskar i så fall att köpa en raskatt ( som är avlad för att vara innekatt.) En lugn kattras som är korthårig och gärna frisk. Ej pälsvård.
Jag kan erbjuda i framtiden ett lugnt hem utan massa ljud i lägenheten. Inga barn. Inga andra djur. Lever ensam. Främst ute efter ett sällskap till mig för jag lever ensam. Åker aldrig bort förutom på sommaren( sommarstuga). Haft hundar tidigare.
Är det lättare att ha en innekatt jämnfört med hund? Någon som kan jämnförs?
Tacksam för svar!
- Hur stort bör en innekatt bo?
- hur fungerar koppelpromenader med en katt? Är det risk att katten får smak på utelivet då?
- hur mycket krävs det av en att ha en innekatt?
Jag önskar i så fall att köpa en raskatt ( som är avlad för att vara innekatt.) En lugn kattras som är korthårig och gärna frisk. Ej pälsvård.
Jag kan erbjuda i framtiden ett lugnt hem utan massa ljud i lägenheten. Inga barn. Inga andra djur. Lever ensam. Främst ute efter ett sällskap till mig för jag lever ensam. Åker aldrig bort förutom på sommaren( sommarstuga). Haft hundar tidigare.
Är det lättare att ha en innekatt jämnfört med hund? Någon som kan jämnförs?
Tacksam för svar!