inredningsbutiker i Stockholm

S

Skumbananen

Imorgon ska jag och pojkvännen in till stan och fördriva tiden och har då tänkt att gå och titta i lite inredningsbutiker, färgaffärer m.m. Vart finns det inne i stan?
 
Sv: inredningsbutiker i Stockholm

Oj, det finns så mycket! Vad gillar ni, och var ska ni vara? På kungsholmen har du tex ROOM, och i västermalmsgallerian en trevlig affär med asiatisk inredning. (Kommer inte ihåg namnet.) På söder, nära krukmakargatan finns en asiat och en afrikansk inredningsbutik, och på Odengatan finns Raja. Det är den typen av affärer jag gillar att titta i..
 
Sv: inredningsbutiker i Stockholm

OJ det där lät ju alldeles jättemycket i vår smak! De ska jag titta upp! Tack så mycket!
 
Sv: inredningsbutiker i Stockholm

Om du gillar det orientaliska temat så kan du kika in på Tabbouli house (http://www.tabboulihouse.se) på Scheelegatan på Kungsholmen. På Kungsholmen finns även Spiti (i Västermalmsgallerian) som Gabbi nämnde. Spiti (www.spiti.se) finns även mer centralt om du inte orkar ta dig till Kungsholmen.

Men det finns ju annars hur mycket som helst, stort som smått.
Innan jag flyttade till Stockholm så besökte jag alltid Svenskt tenn när jag var på besök.

Vad för typ av inredningsaffärer är du mest intresserad av?
 
Sv: inredningsbutiker i Stockholm

Vi funderar på en aning indiskt i vardagsrummet, så något sådant skulle vara roligt!
I sovrummet är edet medelhav/spanien som gäller, vilket också är det absolut svåraste projektet... Där skulle helt klart behövas lite inspiration.
 
Sv: inredningsbutiker i Stockholm

Medelhav och Spanien? Gör det något om det är lite kitchigt?

Det finns en lite kitchig inredningsbutik (mest småprylar) på Söder (Skånegatan tror jag) som i så fall skulle kunna passa dig. Coctail heter den. Allt från plastiga mexikanskmönstrade mattor till rosa plastflamingos (kanske inte så mycket medelhavet då ;) men det var de associationer som jag fick).

Titta! Det fanns visst en hemsida: www.coctail.nu
 
Sv: inredningsbutiker i Stockholm

Vi funderar på en aning indiskt i vardagsrummet, så något sådant skulle vara roligt!
I sovrummet är edet medelhav/spanien som gäller, vilket också är det absolut svåraste projektet... Där skulle helt klart behövas lite inspiration.

Även vanliga Indiskabutiker har inedning, + att Indiska har tre butiker med bara möbler i Sthlm. (Kolla deras hemsida.)
 
Sv: inredningsbutiker i Stockholm

Ja, det kanske kan vara något! Vi är kanske ute efter ganska ren, lantlig spansk stil.
Vi har ju idéer till sovrummet men det är svårt att få det perfekt!:)
 
Sv: inredningsbutiker i Stockholm

Ja, vi hade tänkt att gå till den i Gamla stan..den med möbler i källaren. Den är så häftig!
 
Sv: inredningsbutiker i Stockholm

wow! där fanns minsann häftiga saker! hoppas jag hinner titta in där idag!
 

Liknande trådar

Fordon Jag har precis upptäckt att min bil har automatiskt helljus...Jag har bara ägt bilen i 2 år🤣😅Beror bara på att jag tydligen inte använt...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 194
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 099
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har valt. Jag tänker bo på landet. Ändå ska det talas om för mig att jag kan välja - att bo i stan. Som om jag är dum i huvudet och...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 391
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 633
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp