Inredningstråden, del 2

Blod, svett och nästan tårar senare är jag klar! Ska köpa till ett armstöd bara :) skänken får jag fundera lite på...
IMG_20210304_184458_710.jpg


img_20210304_184511_932_60411ccbddf2b35ec6ce9639.jpg
 
Apropå vgv och taveltråden, vad säger ni andra om att blanda? Jag har en ljuvlig Tiffany taklampa som gick sönder i flytten - fjärilen på den försvann. Nu funderar jag på att köpa en liten kitschig glasfjäril och sätta på som ersättare, samt köpa en (ful? Kitschig? Bisarr?) lampa.

Ska det vara stilrent, kitsch, retro, något slags tema för att binda ihop eller kan man bara blanda hej vilt? Någon som gjort det, erfarenheter, tröttnar man, känns det inte 'rätt'?
 
Apropå vgv och taveltråden, vad säger ni andra om att blanda? Jag har en ljuvlig Tiffany taklampa som gick sönder i flytten - fjärilen på den försvann. Nu funderar jag på att köpa en liten kitschig glasfjäril och sätta på som ersättare, samt köpa en (ful? Kitschig? Bisarr?) lampa.

Ska det vara stilrent, kitsch, retro, något slags tema för att binda ihop eller kan man bara blanda hej vilt? Någon som gjort det, erfarenheter, tröttnar man, känns det inte 'rätt'?
Jag har saker jag tycker är fina, är en sån som ser detaljer mer än helheten i ett rum. Så jag blandar hej vilt och är nöjd. 😅
 
Apropå vgv och taveltråden, vad säger ni andra om att blanda? Jag har en ljuvlig Tiffany taklampa som gick sönder i flytten - fjärilen på den försvann. Nu funderar jag på att köpa en liten kitschig glasfjäril och sätta på som ersättare, samt köpa en (ful? Kitschig? Bisarr?) lampa.

Ska det vara stilrent, kitsch, retro, något slags tema för att binda ihop eller kan man bara blanda hej vilt? Någon som gjort det, erfarenheter, tröttnar man, känns det inte 'rätt'?
Det finns inga regler, om du frågar mig.... :) Kör på bara :D !!
 
Har iaf en tavla jag gillar. Två skrapmärken på den bara, funderar på om det går att fixa på något sätt... Tavlan köpte min pappa när han flyttade hemifrån och den har på något sätt överlevt. Kommer dock inte(!) ha den på en så lila vägg som nu :p
IMG_20210305_114957_636.jpg

(Och ja, kanterna är raka, det är mobilkameran som förvränger allt...)
 
Har iaf en tavla jag gillar. Två skrapmärken på den bara, funderar på om det går att fixa på något sätt... Tavlan köpte min pappa när han flyttade hemifrån och den har på något sätt överlevt. Kommer dock inte(!) ha den på en så lila vägg som nu :p
Visa bifogad fil 65671
(Och ja, kanterna är raka, det är mobilkameran som förvränger allt...)
Vilken cool tavla! :up:
Reparera tavlor bör man överlämna till proffsen tycker jag personligen.
 
DSC_0198.JPG
Jag fick sex stolar i valnöt när mormors hus såldes i höstas. Visste inte vad jag skulle göra med dom och var fundersam på vad för bord som kunde passa till. Bodde tillfälligt och hade egentligen inte plats men vi tog emot dom ändå, det var ju mormors.
Skrev på för husköp någon månad senare, med ett stort rum som skulle kräva ett redigt bord. Tänkte att vi tar det sen, ingen brådska.
Klipp till två månader senare, tre veckor innan tillträde, när stadens auktionsverk plötsligt har fyra likadana stolar plus tillhörande bord med två iläggsskivor till salu. Efter en mycket nervös onlinebudgivning där jag körde bil under slutminuterna och sambon skötte budandet ("lägg 8000 om du måste, vi SKA ha det där bordet" kan ha yttrats i viss affekt :angel:) blev det vårt. För betydligt mindre än 8000 också. Nu står det här, ser snyggt ut och bara väntar på post-vaccintider med spelkvällar och god mat. Sorry för roman ni som orkade läsa, men jag är så glad i det :love:
 
Visa bifogad fil 65855Jag fick sex stolar i valnöt när mormors hus såldes i höstas. Visste inte vad jag skulle göra med dom och var fundersam på vad för bord som kunde passa till. Bodde tillfälligt och hade egentligen inte plats men vi tog emot dom ändå, det var ju mormors.
Skrev på för husköp någon månad senare, med ett stort rum som skulle kräva ett redigt bord. Tänkte att vi tar det sen, ingen brådska.
Klipp till två månader senare, tre veckor innan tillträde, när stadens auktionsverk plötsligt har fyra likadana stolar plus tillhörande bord med två iläggsskivor till salu. Efter en mycket nervös onlinebudgivning där jag körde bil under slutminuterna och sambon skötte budandet ("lägg 8000 om du måste, vi SKA ha det där bordet" kan ha yttrats i viss affekt :angel:) blev det vårt. För betydligt mindre än 8000 också. Nu står det här, ser snyggt ut och bara väntar på post-vaccintider med spelkvällar och god mat. Sorry för roman ni som orkade läsa, men jag är så glad i det :love:

Men så bra det blev! :love:

Det där med budgivningen känns en aning bekant... kanske :angel:
 

Liknande trådar

Svar
763
· Visningar
39 782
Senast: Enya
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
479
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
425
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
29
· Visningar
1 212
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp