Inredningstråden, del 2

Jag har en vän som målar en del och brukar gå på second hand-affärer och köpa tavlor med ramar hon gillar. Är det bra dukar så brukar hon använda dom att måla på senare också men det är mest för att det går att hitta jättefina ramar billigt. Kanske iof svårt att hitta en så stor på det sättet.

Yes jag har några ramar jag köpt på div antikaffärer. Men när man säljer tavlor så är det ju lite upp till köparen att välja en ram som passar så jag lämnar tavlorna råa eller så målar jag runt kanten om köparen vill det. Att välja ram är ju väldigt mkt en fråga om tycke och smak.
 
Ljuset :love:
20211121_125352-01.jpeg
 
Båda alternativen är i köket. Antingen på den lilla väggen över hundarnas mat/vattenskål eller på andra sidan vid hyllan vid hundarnas bäddar.

Vad tror ni? Ursäkta dålig bild var mörkt när jag fotade
266170935_307726087902068_4953197435437035796_n.jpg
 
När vi flyttade in så satt det två jättefina lampor i vardagsrumstaket kvar. De är svåra att helt göra rättvisa på kort men det blir väldigt fina skuggor i taket av dem när det är mörkt. Men kanske får ni en uppfattning iallafall. Vet ej var de kommer ifrån förra ägaren var från Italien så kanske han hade dem med sig därifrån. Är iallafall väldigt glad över dessa lampor de lyser upp vårt vardagsrum på drygt 20 kvadratmeter på ett fantastiskt sätt.

20220225_183545-COLLAGE.jpg
 
När vi flyttade in så satt det två jättefina lampor i vardagsrumstaket kvar. De är svåra att helt göra rättvisa på kort men det blir väldigt fina skuggor i taket av dem när det är mörkt. Men kanske får ni en uppfattning iallafall. Vet ej var de kommer ifrån förra ägaren var från Italien så kanske han hade dem med sig därifrån. Är iallafall väldigt glad över dessa lampor de lyser upp vårt vardagsrum på drygt 20 kvadratmeter på ett fantastiskt sätt.

Visa bifogad fil 86500
Så fin!! Påminner mycket om en lampa jag vill ha men ”min” är lila
 

Liknande trådar

Svar
444
· Visningar
24 488
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 363
Senast: Marita73
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
478
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
980
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp