Inredningstråden, del 2

20220404_125241.jpg

Nytt kylskåp och frys här hemma! (Nej, katten var inte på köpet :D)
Vi hade vita vitvaror (ha!) förut så det var en rejäl förändring! Men spännande. Tyvärr är parkettgolvet under ganska förstört, när de ställde in de gamla så lade de inte in något skydd under dem :banghead: men fundering på att byta golv var på gång så det får nog bidra till saken istället :D
Och dessutom så blev det ...
 
... ny ugn också!
20220404_125251.jpg

Den är nog snyggast! :d Mamma gillade att den var tvådelad dessutom :D
Mikron ska också bytas till en ny, men den nya kommer lite senare då det var beställningsvara för att få samma färg som resten.

Frysen hade ett trasigt handtag som inte gick att laga (tro mig, vi har försökt!) och ugnen började gå sönder, värmen funkade inte som den ska och mammas stackars kakor i julas blev inte alls som de brukar. Så det var dags för byte!

Sedan blir det byte av golv, från parkett till något mera praktiskt i köket. Då satsar vi nog på lite ljusare golv då det blev lite mörkare i köket nu. Och så får det bli nya tapeter (fläckar på dem där inne nu), det är bara lite vägg där så mamma funderar starkt på någon Morris tapet då det kanske räcker med bara en rulle 🤩
 
Ja, den är fin. Den hittade jag på en loppis för inte speciellt mycket pengar. När jag - nyfiken som jag är - skruvade av botten hittade jag ett namn och ett årtal skrivet under. Den är tillverkad av en man år 1916. Hans namn var tillräckligt ovanligt att jag lyckades spåra upp honom i arkiven också.... Väldigt coolt.... :)
Men vad häftigt! Älskar sådant med historia och inte bara är massproduktion!
Den var vacker! Tycker om kyrkor! De är dock lite svåra att få ta på känner jag, sådana i trä. :(
 
Jag har äntligen fixat nya ramar till pappas tavlor i köket. Hur jag än letade så hittade jag inga ramar till vettigt pris som passade så jag fick köpa större och sedan vända på den vita kanten som ska sitta framför bilden så den hamnade bakom och med baksidan framåt för att matcha färgen på bilderna bättre. Efter att de suttit uppe i ca 40 år så har de gulnat rätt mycket. Skönt med plastglas också så jag slipper oroa mig för att marsvinen ska få en tung glastavla i huvudet igen :nailbiting:
7DD385CD-9212-418E-8E16-3BCA4E9BC83B.jpeg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Svar
809
· Visningar
42 800
Senast: Scata
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
504
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
452
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp