Bukefalos 28 år!

Inredningstråden, del 2

Skulle nästan kunna döda för att få tillbaka lägenheten jag sålde, med originalköket från 1953 varsamt renoverat Där man behållit stommar, luckor, diskbänk...:love: På den tiden byggde man för att det skulle hålla. Mitt nya kök är från 2014 och det är helt okej, men inte i närheten av samma rustika charm. Och det kommer definitivt inte att hålla i +70 år.

Mina köksluckor är 100 år gamla!
 
Nu så är rosetterna uppe! Inte alla ännu, har några kvar i stallet. Det blev helt enkelt såna där kabelfästen som jag använde, perfekt bredd för rosetternas clips.

C99980F2-0216-442F-81D6-CEA909011CB3.jpeg
 
Min nya skänk har kommit! 🤩
20230121_010108.jpg

Den är lite för hög för att funka som TV bänk men jag gillar stilen och hoppas (och vill) på att kunna ha kvar den i många år även när jag skaffar egen lägenhet och då kanske skaffar en lägre tv bänk.

Det höga priset var nästan värt i sig iom den kom fram färdigmonterad :angel::angel: inget sitta och försöka få ihop allt med alla jäkla skruvar. Bara få bort all skyddplast :up: är säkert (bla) därför som priset är högre, det är mera jobb att få iväg den :rofl:
Jag var även petnoga med att få den som hade riktigt trä som yta uppepå istället för någon som var målad svart (gjort av mdf typ), trots att denna var slut nästan överallt. Den målade var billigare men jag blev nöjd med denna då träfärgen passade mina andra möbler så bra även i verkligheten 😍
Får ta ett bättre foto på dagen!

Satte dit tavlan vid sidan om för tillfället då det blev en hel del sladdar där, men jag blev förtjust i tillfället att få till en ny större tavla där :sneaky::angel:
 
Problemet är att, precis som jag misstänkte så finns det inte nog med plats. Det är en sak hur det ser ut på bild och en annan hur det funkar rent praktiskt. Är ju viktigt att man kan sitta runt bordet utan att det blir helt instängt
 
Att ha "fel" stolar till det borde borde nästan vara brottsligt! :D

Jag gillar att mixa! Vill inte bo i ett museum jag inte kan använda! För mig är det viktigt att det är smidigt att sitta runt matplatsen då jag ofta har gäster och vill inte stänga in ngn vid bordet.

Får kolla vidare efter andra stolar om jag hittar några.

Här ser man hur trångt det blir med sitsarna (det ser inte heller bra ut att dra ut bordet mitt i rummet).

CB69C95E-6AAE-4F6A-B37B-D180033FC653.jpeg
 
Frågade för ett tag sen hur jag skulle kunna gömma mitt gym i sovrummet. Fick tips om vikväggar, hyllor med mera. Men så kom jag över en Instagram där de dolt sängen med gardiner, så jag kände att jag härmar det :D
 

Bifogade filer

  • 20230121_155532.jpg
    20230121_155532.jpg
    224 KB · Visningar: 120
Är en rafflande omröstning nu på instagram 😆 (drygt 300 pers har röstat hittills).

Visa bifogad fil 110908
Självklart ska du mixa hur du vill ha det och slippa leva i ett museum osv, ett hem är till för att leva i.

I mina ögon skär stolarna sig mot bordet inte ens bara lite utan riktigt rejält, både färg och form, så om du hittar trästolar, som inte är målade, i en liknande stil så kanske det blir bättre för ögat också samtidigt som det är funktionellt. Eller så kör du på med dem, det är ju ditt hem ;)
 

Liknande trådar

Svar
1 770
· Visningar
93 838
Senast: Hazel
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 974
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
665
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 086
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp