Inredningstråden, del 2

Det finns hur mycket som helst och mycket är billigt. Sedan är ju inte allt från perioden jugend, det fanns ju andra stilar samtidigt. Jag gillar nog den tidig jugend bäst, med de slingrande blommorna... men samtidigt är ju den senare och lite stramare stilen också vacker.
Kan du nämna några specifika tillverkare och modeller som man kan kika på :) ?
 
Bättre att du letar själv efter mönster du gillar :) Personligen är jag mest förtjust i Rörstrand och Gustavsberg men det finns ju bla Gefle och Lidköping också.
Det har du säkert helt rätt i, dvs att det är bäst att jag letar själv...eftersom smaken är som baken :) Men jag känner att jag inte riktigt har koll på hur jag ska börja? Hur letar jag lättast efter porslin från en viss tid, om jag inte vet vilket porslin som jag kan leta efter (blev det ens vettigt :D ?!)??
 
Det har du säkert helt rätt i, dvs att det är bäst att jag letar själv...eftersom smaken är som baken :) Men jag känner att jag inte riktigt har koll på hur jag ska börja? Hur letar jag lättast efter porslin från en viss tid, om jag inte vet vilket porslin som jag kan leta efter (blev det ens vettigt :D ?!)??

Skickar PM ;)

Edit: Senare dock, jag måste nog äta middag :laugh:

Edit 2: Jag har ju iallafall porslin att lägga maten på :rofl:
 
_20210326_195934.JPG


Jag måste lära mig dricka kaffe... senaste fyndet på Tradera är Yokohama från Gustavsberg, från ca 1890 (enligt stämplarna, mönstret gjordes 1887-1901).
 
Vi har inte tillverkat bordet som vi ska ha än :laugh: vi har en stor tall och en lärk som vi tänkte lämna in på ett sågverk och göra en skiva av.
Färgen är lite olika på de två stolarna, jag hade tittat på vilken färg bordet kommer att ha och se vilka stolar som passar det bäst :idea:
Iallafall om du har svårt att välja :D
 

Liknande trådar

Svar
809
· Visningar
42 868
Senast: Scata
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
504
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
452
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp