Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20190901_184929-01.jpeg

Äntligen fick jag tummen ur och målade om byrån. Handtag fick den också! Svårt att återge färgen ordentligt men det är den Dusty olive som @Vallmo hade använt :) ignorera röran runt omkring..
 
Yes! Då blir det denna!

Visa bifogad fil 36023

Inte den snyggaste schäslongen jag hittat men tror den är skönast just för att den har ett ryggstöd lite mer som en soffa
Den var väl jättefin :) ? Och färgen var jättefin också, men var de fick "korall" ifrån kan man ju undra :confused: ?? Jag tänker mig något mycket mer åt orange/aprikos när jag hör korall.....
 
Yes! Då blir det denna!

Visa bifogad fil 36023

Inte den snyggaste schäslongen jag hittat men tror den är skönast just för att den har ett ryggstöd lite mer som en soffa

Tänkte införskaffa en stor tavla med lite bordellkänsla att hänga ovanför schäslongen. Helst då med 20-tals vibe då alla originaldetaljer i lägenheten är just från 20-talet.

Tänkte tex på Gerda Wegener. Kanske denna med en fet guldram ovanför schäslongen? 😅🍇🥳👵🏼 (Den finns i storlek upp till 1,5 meter bredd)

36064


Har turkos/grå väggar och grågröna sammetgardiner så tänker att färgerna kan funka...
 
Senast ändrad:
Tänkte införskaffa en stor tavla med lite bordellkänsla att hänga ovanför schäslongen. Helst då med 20-tals vibe då alla originaldetaljer i lägenheten är just från 20-talet.

Tänkte tex på Gerda Wegener. Kanske denna med en fet guldram ovanför schäslongen? 😅🍇🥳👵🏼 (Den finns i storlek upp till 1,5 meter bredd)

Visa bifogad fil 36064

Har turkos/grå väggar och grågröna sammetgardiner så tänker att färgerna kan funka...
Den är fin men reproduktioner är trista tycker jag, hade hellre satsat på en originalmålning (av henne).
 
KÖpte en hylla som så småningom ska upp i köket. Säljaren hade en spegel i form av fönster som jagvar tvungen att ta med för att få hyllan *fnys*
Dessutom är spegelfönstret ganska fult. Det har blivit betsat lite här och där. Hylllan tänker jag inte göra något med alls utan kommer sitta mot en vit vägg så konsollerna kommer fram.

36111
 
36113


Jag vet inte riktigt vart jag ska göra av denna? Ta med ut till stallet och ha i sadelkammaren? Måla om och sälja? Det saknas nämligen bets här och där. Vill inte ha grejer hemma som inte används
 
Har börjat rodda i tavelprojektet och tänkte börja med att köpa en fet ram. Finns inga som matchar storleks- eller utseendemässigt vad jag kan hitta på normala butiker. Så får söka på antikhandlare typ. Bukowskis gick jag bet på men håller ett öga där också. Har en stor maffig ram på en oljemålning ovanför köksbordet så vore nice med ngt i samma stil.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
370
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
665
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 193
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp