Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
En orginalmålning verkar kosta runt 60 000 - 90 000 kronor (för oljemålningarna i storlek 45cm man kan ju fundera över vad de större målningarna går för...).
Den här kanske för 5800 kr? Jag tror den skulle funka i en antik guldram.

380253749.jpg
 
Har börjat rodda i tavelprojektet och tänkte börja med att köpa en fet ram. Finns inga som matchar storleks- eller utseendemässigt vad jag kan hitta på normala butiker. Så får söka på antikhandlare typ. Bukowskis gick jag bet på men håller ett öga där också. Har en stor maffig ram på en oljemålning ovanför köksbordet så vore nice med ngt i samma stil.
Kolla second hand och liknande. En del ”invandrarbutiker” kan även ha maffiga ramar
 
Kolla second hand och liknande. En del ”invandrarbutiker” kan även ha maffiga ramar

Jag tror att jag har hittat en stor förgylld ram på en antikaffär nu med rätt dimensioner! Den är dock rätt dyr typ 4 tusen men kan vara värt. Ska spänna en duk efter den om jag köper den. Tänkte ta en rajd runt på secondhand på lördag om jag hinner bara för att reka av även där.
 
Okej... Det här är mitt trista rum. Sovrummet. Eller rum och rum. Det är ca 2 x 3 meter, så inte plats för mycket annat än sängen. Men jag borde ha något på väggarna.....men vad :confused:?? Lampor behövs egentligen inte, för vi läser aldrig i sängen. Men det hade kanske varit snyggt? Eller.....??
20190909_183016.jpg

Japp. Jag borde ha en piffigare säng också.....
 
Okej... Det här är mitt trista rum. Sovrummet. Eller rum och rum. Det är ca 2 x 3 meter, så inte plats för mycket annat än sängen. Men jag borde ha något på väggarna.....men vad :confused:?? Lampor behövs egentligen inte, för vi läser aldrig i sängen. Men det hade kanske varit snyggt? Eller.....??
Visa bifogad fil 36358
Japp. Jag borde ha en piffigare säng också.....

Tycker det är svårt när man har mönstrad tapet. Jag föredrar att hålla den blank :)
Hade först och främst köpt matchande sängkläder, men är känslig för sånt.

Kanske nån pall på vardera sida med snygga matchande lampor?
 
Tycker det är svårt när man har mönstrad tapet. Jag föredrar att hålla den blank :)
Hade först och främst köpt matchande sängkläder, men är känslig för sånt.

Kanske nån pall på vardera sida med snygga matchande lampor?
Pallar och lampor får inte plats bredvid sängen tyvärr. Det är minimalt med plats där, pga att sängen är 160 cm och rummet 2 meter brett. Allt som ska dit måste alltså hänga på väggen.

Matchande sängkläder finns - men de ligger inte på sängen just nu.... ;) Jag har ett gammalt snyggt virkat överkast som jag lägger på när andan faller på :) !
 
Okej... Det här är mitt trista rum. Sovrummet. Eller rum och rum. Det är ca 2 x 3 meter, så inte plats för mycket annat än sängen. Men jag borde ha något på väggarna.....men vad :confused:?? Lampor behövs egentligen inte, för vi läser aldrig i sängen. Men det hade kanske varit snyggt? Eller.....??
Visa bifogad fil 36358
Japp. Jag borde ha en piffigare säng också.....
Jag hade satt upp några fina tavlor :)
 
I vilken stil?
Jag hade gärna hängt fler bilder som de i vardagsrummet, men jag har inga fler tavlor på gamla släktingar och det känns lite udda att hänga "random" människor på väggen..... :D
Haha, annars går det nog att hitta gamla släktporträtt väldigt billigt på auktion eller secondhand.

Stilen har mindre betydelse så länge ni tycker om tavlorna, ett hem skall vara personligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
376
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 244
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp