Bukefalos 28 år!

Inridning ut i skogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att ha ridit ut lör och sön två veckor i rad var det dags igen. Fast med stallkompisarna och inte ihop med grannens lika sävliga unghäst. Jisses, vilken annorlunda häst jag fick. Högre tempo, mer bockningar och sparkar mot de andra två hästarna när de kom för nära. Det positiva var att indra fick en markering tillbaka när hon skulle vara i rumpan på kompisen, så som hon gör mot andra, betalar tillbaka sig någon gång. Inridningen sker under devisen, bara gör det, så vi har börjat vår inridning med uteritt. Hästen följer stigen och har naturlig frammåtbjudning men nackdelen är att jag inte har några väggar att stanna emot. Fuxen är halvblodet Indra e. Flash dancer I.M. Född 2012. Det är hon som ska ridas in. Vita ponnyn heter zingo och är welsh e. Paddock cameruge. Svarta hästen är tinker Laura okänd härstamning och full av bus. Född 2008 och riden i 1år.
image-jpg.1772
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en liten vante i en dressyrsadel, så känns det! Efter fyra veckors hinder frånvaro började hästarna titta och busa runt redan i...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: indra2012
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 336
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp