Instagram för dummies (hiss eller diss?)

Jag har öppet instakonto där jag bara lägger upp grejer jag själv gör, ibland tillsammans med vänner. Aldrig barnrelaterat.
På fb har jag allt privat och där märks det att jag har barn s.a.s.
 
Jag älskar instagram! Har två konton, ett superaktivt för min hundvardag (eller ja, det är min vanliga vardag eftersom hundar är life :D) där jag uppdaterar ofta flera gånger om dagen (använder det lite som träningsdagbok så är duktig med att använda hashtags), och ett bakningskonto som är väldigt aktivt i perioder när jag får feeling och bakar mängder.

Följer massa intressanta konton, mest hundkonton (vänner, bekanta och okända) men även smink, mat, bakning, kvinnosakskonton osv.

Gillar även att man kan följa hashtags, har hittat många intressanta konton tack vare det :) .
 
Här saknar jag att vi får länka till våra instagramkonton! Eller får vi?
Hade gärna följt fler bukefalister :)
Håller med!

Känner mig lite rebellisk nu och kan "avslöja" att jag heter ninniosterholm på instagram (hundkontot då). Så får väl någon moderator ta bort det här om det bryter mot reglerna. Jag länkar faktiskt inte till något, och mitt konto går att se från vanlig webbläsare även för den som inte har något instagramkonto :p
 
@niphredil jag tror du kommer älska instagram! Jag föredrar helt klart insta, är så sjukt trött på fb och allt konstigt folk som finns där :D
En av dom största vinsterna med Instagram är att en slipper notiser eller uppdateringar i flödet baserat på ”din vän x kommenterade/gillade/postade i gruppen för ointressanta idiotsaker du bryr dig ca noll om” som alltid kommer upp på FB!
 
Jag har inte instagram men har länge funderat på att skaffa det. Vad använder ni det till? Är det värt att ha det? Ska man ha sitt eget namn som namn eller ska man hitta på nåt? Hur hittar man folk att följa? Är det bara en massa plutande selfies överallt eller finns det vettiga konton att följa?

Jag har lite lessnat på att det på Facebook känns som att jag måste hitta på nåt så himla SPECIELLT varje gång jag vill lägga upp en bild och tänker mig att Instagram är bättre för en spontan bild nån gång ibland. Har jag fattat rätt då?

Info PLZ

Min instagram är för vänner medan min fb är för vänner och familj.

Använder insta mer än fb. Det är en bra bildbank dessutom.

Finns många intressanta konton att följa (samt många ointressanta haha) men i ditt eget flöde får du bara upp de du följer samt lite reklam ibland.

Du kan länka till fb och adda vänner därifrån som har insta.

Du kan dela bilder från insta till fb. Det gör jag om ddt är nåt insta-inlägg jag tycker min familj kan få se
 
Jag kommer med en liten annan variant på vad ni andra har räknat upp. Har ett outfitkonto där jag postar dagens outfit eller någon annan outfit jag gillar. Kör speciellt tema på layouten så det blir väldigt uppstyrt och kräver en del förarbete innan bilderna ens kan läggas upp men jag älskar att ha en, för mig, snygg feed. Jag heter Pingoutfits ifall någon skulle vara intresserad. Jag har också ett konto för djuren som är helt ouppstyrt som jag borde bli bättre att posta på. Det heter Lyans.marsvin
 
Jag är mycket förtjust i Instagram! Min funkar både som en sorts kompanjon till min blogg och som en plats att stoppa in vardagsgrejer. Jag gillar att fota vackra grejer, blommor och landskap och sånt, det är roligt att lägga det någonstans. Dessutom gillar jag att laga mat och sticka och lite andra pyssliga grejer och det är kul att ha någonstans att lägga upp grejer under lämpliga hashtags så att jag kan hitta bland dem. Jag har t.ex en hashtag för böcker (en ny varje år), en för matlagning (ny varje år) och en för stickning, jättesmidigt.

Mitt instanamn är en kombo av mitt "internetnamn" och bloggens titel. annzahstories heter jag, om vi får göra reklam för oss :-)
 
Jag är som inte är så hemma på hur man använder insta undrar hur man lägger in film här på Buke från insta?

Jag har prövat för länge sen utan att få till det.
 
Jag är som inte är så hemma på hur man använder insta undrar hur man lägger in film här på Buke från insta?

Jag har prövat för länge sen utan att få till det.
Det finns tre punkter ovanför din bild på insta. Välj "kopiera länk". Då är det bara att klistra in här. Tidigare så upplever jag dock att själva filmen blivit inklistrad, nu verkar man behöva klicka på länken. Något sen den senaste uppdateringen?
 
Själv lägger jag upp saker främst på Instagram (i genomsnitt en bild i veckan, eller nått), men ibland delar jag det till FB också mest för att mamma bara har FB och jag vet att hon tycker det är roligt att se vad jag har för mig :D

Jag har hjälpt min mamma skaffa Instagram med så jag slipper uppdatera Facebook :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 025
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 376
Senast: Disen
·
N
Träning Hela historian: Köpte honom som "problemhäst" - när han kom så var han så mager att revbenen syntes med alldeles tuffsig päls och nervös...
Svar
18
· Visningar
3 748
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp