Bukefalos 28 år!

Inte äta.

S

sssssssara

Jag har en fråga, vilket är det som hundar absolut inte får äta? Jag menar som choklad och så. Jag vet nog det allra mesta om vad dom inte får äta hoppas jag. Men jag har tänkt på att om jag kanske ger dom något som dom egentligen inte får äta överhuvudtaget.? Det skulle ju vara jätte hemskt. Därför vill jag veta mer om vad dom inte alls får äta.
 
Sv: Inte äta.

Förutom choklad och allt som innehåller kakao (teobromin) så är lök i alla former giftigt för hundar. Finns säkert mer men dessa kommer jag på nu på rak arm :)
 
Sv: Inte äta.

de far inte ata vissa saker for att de ar Giftiga. Hade det inte varit for att det ar giftigt hade de ju kunnat ata det.

Men t.ex. russin och choklad ar giftigt for hundar. Giftet i choklad lagras i hundens kropp och stannar dar. Russin, om jag minns det ratt kan ge den direkt allvarlig reaktion.

Finns en bra trad om det som inte ar sa gammal, anvand sokfunktionen vettja! :idea:
 
Sv: Inte äta.

Russin, vindruvor.

det hörde jag häromdagen för första gången. Trodde jag skulle dö. Min lilla råtta älskar vindruvor och klämmer lätt 5 stycken på raken (hunden ifråga väger 2-3 kg...). Än så länge lever hon, men det är slutätet på vindruvor. Hade faktiskt ingen aning om detta förrän i julas :o
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
995
Senast: Praefatio
·
Hundträning Min hund är duktig på byteshandel när det kommer till icke ätbara saker som pinnar, skräp osv. Däremot när hon hittar mat ute så lyssnar...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 683
Senast: Bison
·
L
Mat Först så förlåt om dethär är en lite konstig fråga! Men jag bara skulle tycka att det var intresant att veta hur andra tycker. Men om ni...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
7 377
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp