Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh fyyyy vad fint och somrigt och kul!

Men visst! Haha, jag sitter och fånflinar för mig själv här nu.

Vi har båda upptagna veckor framöver, han reser lite i jobbet och ska iväg på släktträff och grejer och jag drar iväg till Italien nästa fredag och har ett par andra grejer uppbokade, men vi är rörande överens om att vi vill hinna ses åtminstone innan jag åker. Och jag tänker att det viktigaste är väl liksom att vi båda vill ses och tycker att det är en prioritet även om det kanske inte blir långa stunder sådär.

Men det var så MYSIGT :love: känner mig som en tonåring, mvh snart trettiofem
 
@Anna Jag förstår det, fånfina på du! Det är en sån härlig berusande känsla så NJUT säger jag bara :) :love:.
 
@Anna Jag förstår det, fånfina på du! Det är en sån härlig berusande känsla så NJUT säger jag bara :) :love:.

Det är ju det! Det känns som om det pirrar i hela ansiktet. Vi sms:ar fram och tillbaks nu, jag lyckades våga skriva att jag är så glad att vi träffats osv och det är definitivt ömsesidigt.

Det är en sak som är så svår bara, jag blir så generad av komplimanger. Blir naturligtvis otroligt glad och det kan jag nog visa men tycker att det är så svårt att öppna truten och säga nåt själv, i alla fall ansikte mot ansikte, förutom att typ pipa "du meeeed". Förstår ju att det handlar om att arbeta med självkänsla och så men vill inte bara vara den som tar emot utan att återgälda. Betydligt lättare i text dock och så kanske det kan få lov att vara såhär i början.
 
Nu for min dejt just hem då han börjar 05 imorgon :(

Vi delade på en pizza, sen skjutsade han mig för att hämta upp ett par skolplanscher, åkte hem till mig, laddade hem film, här fick jag världens feberfrossa och han låg och höll om mig och båda somnade :D sen fortsatte vi se filmen.
Haha, ingen höjdardejt så kanske, är ju inte i världens bästa skick, men men.. det var mysigt!
 
Det blev en spontandejt idag med benbrottet. Fick biljetter till Stiftelsen kastade på mig så jag slängde iväg ett meddelande och frågade om han ville hänga på. Tror dock att han inte är intresserad.. Han gör ungefär noll fysiska närmanden (kramar, hålla hand) eller något.. Han kan vara nervös, men nu tycker jag att vi träffats så pass många gånger att nu får han sluta vara nervös (lättare sagt än gjort) eller så får han "bjuda till lite". Nu lyckades jag i alla fall få gå armkrok även om jag även försökte hålla handen stundtals.
Vända blad och gå vidare, Masqueradee, det är det som gäller nu :(
 
Relativt vanlig och avtändande/irriterande företeelse:

På somliga dejtingsidor där jag är med heter man sitt riktiga namn, eller iaf förnamn.
(Och då mitt förnamn är såpass ovanligt är det extremt lätt att lägga ihop det + ålder + bostadslän för att få ut mitt efternamn, om man så skulle vilja.) Men hursom.
Mitt efternamn, ett kort sådant, ses väl idag antagligen som amerikanskt-/engelskt-klingande. Egentligen är det gammalsvenskt, men alla unga idag sov väl sig igenom språkhistorian på svenskan.
Hursom. Mina "presentationer" på dessa sidor är alltid 100% på svenska, och jag antyder inte på något sätt att jag inte skulle kunna svenska. Killarna jag swipar på är också helt vanliga svenskspråkiga, med "presentationer" på fullt korrekt svenska.
Vad gör de - trots ovanstående? Jo, skriver till mig på engelska. :banghead:
Och det är liksom inte heller så att de när jag sedan svarar på svenska liksom "Nej, men förlåt, jag trodde inte du kunde svenska!" eller "Haha, jag drev bara" etc. Utan de fortsätter på engelska tills man mer eller mindre hotar att blocka de inte omedelbart börjar skriva på svenska. (Sen brukar jag ändå vara såpass less på de vid detta stadium att jag ändå tillslut gör det, men det är en annan femma...).
Alltså jag begriper inte, försöker de vara roliga eller? Det är inte ens kul! :banghead: :banghead: :banghead:
Och det är liksom inte bara "Kalle, 18 år" som gör såhär, utan det här fenomenet har jag stött på även bland killar i 25 års åldern också. Vilket bara gör det ännu mer pinsamt. :banghead:
 
Hursom. Mina "presentationer" på dessa sidor är alltid 100% på svenska, och jag antyder inte på något sätt att jag inte skulle kunna svenska. Killarna jag swipar på är också helt vanliga svenskspråkiga, med "presentationer" på fullt korrekt svenska.
Vad gör de - trots ovanstående? Jo, skriver till mig på engelska. :banghead:

Dom har inte läst din presentation?
Jag läser alltid presentationen då jag är väldigt selektiv på de jag swipar höger och spelar ingen roll om hon har ett utländskt namn om hon skriver sin pres på svenska så hejar jag på svenska också...
Nu ligger jag iof lite över ditt ålderspann :).
 
Dom har inte läst din presentation?
Jag läser alltid presentationen då jag är väldigt selektiv på de jag swipar höger och spelar ingen roll om hon har ett utländskt namn om hon skriver sin pres på svenska så hejar jag på svenska också...
Nu ligger jag iof lite över ditt ålderspann :).

Antagligen inte. Men när jag svarar de på svenska borde det kanske tändas någon lampa...Men nej. :banghead: Då är standardsvaret istället i stil med "Do you use Google Translate now? O_o"
De verkar liksom helt övertygad om att jag öht inte kan svenska - hur mycket jag än försöker säga att jag kan det/svarar på svenska. :banghead: Tröstlöst är precis vad det är....
 
Antagligen inte. Men när jag svarar de på svenska borde det kanske tändas någon lampa...Men nej. :banghead: Då är standardsvaret istället i stil med "Do you use Google Translate now? O_o"
De verkar liksom helt övertygad om att jag öht inte kan svenska - hur mycket jag än försöker säga att jag kan det/svarar på svenska. :banghead: Tröstlöst är precis vad det är....

:rofl:, ursäkta att jag skrattar åt deras tröghet :).
Men innan man inleder en konversation tycker jag man bör läsa presentationen . Helst innan man överhuvudtaget swipar höger. Men det är ju inte alla som gör.
Nu är ju många semesterfirare överallt också så dom kan ju visserligen tro att du är på besök. Men varför orkar man inte läsa presen förstår jag inte ? :confused:
 
:rofl:, ursäkta att jag skrattar åt deras tröghet :).
Men innan man inleder en konversation tycker jag man bör läsa presentationen . Helst innan man överhuvudtaget swipar höger. Men det är ju inte alla som gör.
Nu är ju många semesterfirare överallt också så dom kan ju visserligen tro att du är på besök. Men varför orkar man inte läsa presen förstår jag inte ? :confused:

Jag är helt enig - jag brukar också läsa igenom pressen först.
Men dessa människor verkar ju - ursäkta uttrycket - totalslut.
 
Det är ju det! Det känns som om det pirrar i hela ansiktet. Vi sms:ar fram och tillbaks nu, jag lyckades våga skriva att jag är så glad att vi träffats osv och det är definitivt ömsesidigt.
Alltså så fint :love:.
Det är en sak som är så svår bara, jag blir så generad av komplimanger. Blir naturligtvis otroligt glad och det kan jag nog visa men tycker att det är så svårt att öppna truten och säga nåt själv, i alla fall ansikte mot ansikte, förutom att typ pipa "du meeeed". Förstår ju att det handlar om att arbeta med självkänsla och så men vill inte bara vara den som tar emot utan att återgälda.
Ge det lite tid bara så lossnar det nog ska du se :).
 
Mycket semestersnack just nu, väldigt mycket "vi ska ditten" och "vi ska datten".
I sådana sammanhang är och känns det lite extra tydligt att det inte finns ett "vi" att klämma till med för egen del. Jag vill också ha ett "vi".

Förvisso så använder jag väl katterna som ett vi emellanåt, men jag vet inte om det är ett bra tecken, haha. Vad ska ni andra singlar hitta på i sommar? :)
 
Förvisso så använder jag väl katterna som ett vi emellanåt, men jag vet inte om det är ett bra tecken, haha. Vad ska ni andra singlar hitta på i sommar? :)

Jag ska på bussresa till Toscana med min bästa väninna! Sedan blir det lite andra utflykter, Nya Elfsborgs fästning på söndag och Fredrikshamn på onsdag nästa vecka, och säkerligen lite häng hos mamma och pappa i Hunnebostrand i augusti :)
 
Mycket semestersnack just nu, väldigt mycket "vi ska ditten" och "vi ska datten".
I sådana sammanhang är och känns det lite extra tydligt att det inte finns ett "vi" att klämma till med för egen del. Jag vill också ha ett "vi".

Förvisso så använder jag väl katterna som ett vi emellanåt, men jag vet inte om det är ett bra tecken, haha. Vad ska ni andra singlar hitta på i sommar? :)

Jag använder alltid herr pudel som ett vi :D mannen i mitt liv.
Jag har semester om en vecka och har noll planer.

I princip alla mina vänner är i förhållanden och har redan haft semester/prioriterar semester med sin partner. Men det blir väl lite fest, och massor av häng med herr pudel :)
 
@pepp - ja katterna därhemma är ju männen i mitt liv, så :D (som för övrigt ska ha sina dambekanta på besök senare i sommar, till och med dom går det bättre för haha).

@Anna - bussresa till Toscana låter ju hur mysigt som helst! Hur lång tid tar det att bussa dit?
 
@Frokennordberg
Vi människofolk har det inte lätt, haha.

@Anna
Mycket avundsjuk på din resa, det låter ju helt fantastiskt!

Egentligen borde man ju våga resa iväg själv, men jag är nog alldeles för feg. Blir nervös bara jag ska till Stockholm själv..
 
Egentligen borde man ju våga resa iväg själv, men jag är nog alldeles för feg. Blir nervös bara jag ska till Stockholm själv..
Om du blir nervös för att åka ensam till Stockholm behöver du nog lite självständighetsträning. ;) Det är ju lite hemskt att tänka att en partner ska lösa allt åt en.

Jag har varit i Thailand och Indien ensam, för att inte tala om Grekland. Får panik om någon antyder att de skulle vilja följa med :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
1 775
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
576
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 958
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 276
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp