Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åkte ensam till Mexiko i januari. Eller ja, det fanns ju rätt många andra människor på planet men du förstår nog vad jag menar :D
Går ensam på bio, fotbollsmatcher och liknande saker om jag inte hittar någon att gå med :)

Bio har jag inga problem att gå själv på, tycker nästan det är skönt :) är nog ganska självständig ändå, har bara inte tagit steget till resa än, men jag hoppas det kommer när jag har lite mer cash!
 
Mycket semestersnack just nu, väldigt mycket "vi ska ditten" och "vi ska datten".
I sådana sammanhang är och känns det lite extra tydligt att det inte finns ett "vi" att klämma till med för egen del. Jag vill också ha ett "vi".

Förvisso så använder jag väl katterna som ett vi emellanåt, men jag vet inte om det är ett bra tecken, haha. Vad ska ni andra singlar hitta på i sommar? :)
Men att vara "vi" har ju noll och inget att göra med semestern? Semestra och resa kan man ju göra oavsett civilstånd. Det låter jättehemskt om någon t ex slutar resa för att förhållandet sprack.
 
Om du blir nervös för att åka ensam till Stockholm behöver du nog lite självständighetsträning. ;) Det är ju lite hemskt att tänka att en partner ska lösa allt åt en.

Jag har varit i Thailand och Indien ensam, för att inte tala om Grekland. Får panik om någon antyder att de skulle vilja följa med :o

Haha ja! Här hemma går det ju bra, men det är ju just hemma. Har alltid rest med partner som är extremt resvan, så jag har bara hängt på honom.
Lite som på orienteringen i skolan, jag följde bara efter alla andra :D helt klart en sak att träna på!
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag tillbringade midsommar i Bergslagen hos en kompis, och så fick hon bestämma över min Tinder ett tag. På söndagen fick jag en matchning och bestämde att jag skulle åka förbi där på vägen hem till Dalarna igen, och det var ju helt fantastiskt! JAg har aldrig matchat så bra med någon vad gäller hångel, han var verkligen exakt som jag gillar, och så stannar han upp och tittar på mig och bara: "Du är den bästa jag hånglat med ever!" Och jag blev fnissig och sa detsamma tillbaka. Jag ville inte åka hem, men hade insläppet i stallet så fick lov..
Sedan kom han hem till mig en vecka senare, och stannade typ sex timmar, varav fyra i sängen. Så enkel att hänga med, funkade bra att ligga också, och så magiskt hångel, och så kunde ha inte låta bli att ligga och pilla på mig efteråt, och titta på mig och jag blev ju helt generad:)
På måndag ska jag dit innan jag åker till Stockholm, jag längtar!
Men det skönaste är nog att jag verkligen bara vill hångla, jag har inga som helst planer på att han ska bli min pojkvän eller så, utan det är bara fysiskt.
 
Haha ja! Här hemma går det ju bra, men det är ju just hemma. Har alltid rest med partner som är extremt resvan, så jag har bara hängt på honom.
Lite som på orienteringen i skolan, jag följde bara efter alla andra :D helt klart en sak att träna på!
Sånt där är skitlurigt, alltså att bara hänga på sin partner. Risken finns ju att världen stannar om förhållandet spricker.
 
Men att vara "vi" har ju noll och inget att göra med semestern? Semestra och resa kan man ju göra oavsett civilstånd. Det låter jättehemskt om någon t ex slutar resa för att förhållandet sprack.
Överhuvudtaget tycker jag att det är problematiskt att så många grejer i livet utgår från att man har bildat par. Det gäller typiskt resor, gå ut och äta, bio etc. Och än mer påtagligt bostaden. Centralt livsinnehåll som står och faller med att det finns en partner till hands!
 
@Petruska Ja, jag lyckas inte formulera det ens för mig själv men någonstans tycker jag inte semester och resor behöver laddas med parighet. Det blir ju så parigt som man gör det. Är man väldigt parigt inställd kan man ju göra parighet av precis allt.

Lite som en kompis sa en gång, när vi pratade om hur hopplös man blir när man är hjärtekrossad. Passerar man en viss park tänker man HIT BRUKADE HAN OCH JAG GÅ :arghh: eller HIT HANN VI ALDRIG. :arghh: Det är alltså inte parken som är problemet, utan vad man laddar den med.
 
Mycket semestersnack just nu, väldigt mycket "vi ska ditten" och "vi ska datten".
I sådana sammanhang är och känns det lite extra tydligt att det inte finns ett "vi" att klämma till med för egen del. Jag vill också ha ett "vi".

Förvisso så använder jag väl katterna som ett vi emellanåt, men jag vet inte om det är ett bra tecken, haha. Vad ska ni andra singlar hitta på i sommar? :)

Jag använder vi flitigt, igår åt vi glass, idag åker vi till skåne, sen åker vi till Gotland.
Vi innefattar jag och olika vänner.
Måste ju inte ha en partner för att göra saker på semestern :)
 
Egentligen borde man ju våga resa iväg själv, men jag är nog alldeles för feg. Blir nervös bara jag ska till Stockholm själv..

Det är fantastiskt skönt att resa själv! Jag gillar det där med att inte behöva ta hänsyn eller ansvar till eller för någon annan utan bara kunna ändra mig på vägen om jag plötsligt får för mig att jag vill det. Äta när och var jag vill, sova när jag vill... osv :) prova! Jag tyckte att ren solsemester ensam var lite tråkigt i och för sig men Paris och Berlin var fantastiskt.
 
@Anna - bussresa till Toscana låter ju hur mysigt som helst! Hur lång tid tar det att bussa dit?

Vi gör två övernattningsstopp på väg ner, i Berlin och Innsbruck, så åker på fredagen och är framme på söndagen. På hemvägen blir det två stopp i Tyskland. Kör man nonstop går det såklart mycket snabbare, enligt Google Maps tar det 16 timmar att köra från Göteborg. Det låter lite tycker jag, reste till Alsace utan stopp för sisådär nitton år sen och är helt säker på att det tog i alla fall 24 timmar men kan ha fel förstås.
 
Jag flyger och far hela juli. London förra helgen, Dublin sex dgr över nästa helg. Hemma tis, jobb ons-fre och så till Amsterdam fre kväll. Puh... och då har jag inte haft min semester än. :eek:

Rest själv i alla år mer eller mindre. Så skönt att kunna bestämma själv. När, var, hur. Visst är sällskap trevligt men hellre resa själv än att inte resa alls.
Förra året bilade jag upp till Lofoten och över till Abisko och genom Norrland och ostkusten hem. Tältade de flesta nätterna.

I år var planen fjällvandring en vecka men blir nog något mindre, närmre hemma nu pga min hektiska juli och att jag håller på med klassikern som tar mkt tid och pengar.
 
@mandalaki @Bison
Ingenstans skrev jag att det var en partner jag ville "vi:a" :)

Jag har rest en hel del själv men just nu saknar jag att planera en resa tillsammans, göra resan tillsammans och uppleva sakerna tillsammans - med folk jag redan känner. Något som inte finns för tillfället då de i min närhet just nu prioriterar att åka med sin partner eller familj.
 
@Frokennordberg Aha. I och med att det här är dejtingtråden så var det ju lätt att tro att det var tvåsamheten det handlade om.

Förståeligt, jag frågade dessutom vad singlarna skulle göra så det är inte så konstigt! :)

Att jag valde att posta här är för att det inte alltför sällan pratas om även lite allmän ensamhet, inte bara att vara utan en partner, utan också att flera verkar vara ensamma singlar i bekantskapskretsen.
 
Mycket semestersnack just nu, väldigt mycket "vi ska ditten" och "vi ska datten".
I sådana sammanhang är och känns det lite extra tydligt att det inte finns ett "vi" att klämma till med för egen del. Jag vill också ha ett "vi".

Förvisso så använder jag väl katterna som ett vi emellanåt, men jag vet inte om det är ett bra tecken, haha. Vad ska ni andra singlar hitta på i sommar? :)
Jag ser mig och hundarna som "vi" :D
Jag har bara en veckas semester och en dag kommer gå åt till hundtävling, dagen efter slappar vi nog lite. Sedan ska jag försöka åka på små utflykter, cykla en hel del, umgås med min mor... Typ så. Sova ska jag också. Jag tänker INTE ha klockan på väckning till kl 5 annat än på tävlingsdagen :p
 
@Red_Chili Det där med klockan låter väldigt bra :D Just att slippa ha ett alarm är jädrigt gött, spelar ingen roll om man vaknar samma tid - bara man slipper att alarmet väcker en!
 
@Red_Chili Det där med klockan låter väldigt bra :D Just att slippa ha ett alarm är jädrigt gött, spelar ingen roll om man vaknar samma tid - bara man slipper att alarmet väcker en!
Eller hur! Förra jobbet började så sent att jag aldrig behövde ha väckarklocka.. viss skillnad nu. Just nu firar jag att det är helg genom att äta skräpmat och slappa i soffan, och imorgon ska jag sooova :D (alltså. Jag gillar mitt jobb och börjar gärna tidigt för att få sluta tidigt, men jag hatar att bli väckt).
 
Mycket semestersnack just nu, väldigt mycket "vi ska ditten" och "vi ska datten".
I sådana sammanhang är och känns det lite extra tydligt att det inte finns ett "vi" att klämma till med för egen del. Jag vill också ha ett "vi".

Förvisso så använder jag väl katterna som ett vi emellanåt, men jag vet inte om det är ett bra tecken, haha. Vad ska ni andra singlar hitta på i sommar? :)

Jag har haft semester mindre än en timme och är redan full ;) Ungefär så kommer väl min semester se ut. Nä, men jag har inte så mycket planerat alls, för jag har faktiskt inte så många att planera med helt enkelt. Trist som fan men så ser min verklighet ut. Saknar också "vi", inte bara i form av partner utan även vänner.

Resa själv har jag redan gjort hela livet, har enbart rest med sällskap två gånger. Och all form att charter och sida minuten med boende bygget på sällskap, annars får man ju ändå betala för en till... Och jag skulle definitivt resa med sällskap om jag fick välja.

Bäst av allt är ju att mitt hus kommer påbörja stambyte under min semester. Kan alltså inte ens kunna använda vattnet under min ensamma semester på hemmaplan... är inte livet underbart?:meh:

/mest bitter i tråden just nu
 
Hetsade halft ihjäl mig för att hinna träffa ryssen innan han för hem och jag till skåne.
Kommer sakna honom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
1 769
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
576
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 912
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 276
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp