Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Så knepigt är det väll inte, han har ju alla möjligheter att vara barnets far, möjligen är han inte biologisk far men det har ju egentligen inget med saken att göra. Dessutom är det ju inte ovanligt att man är tillsammans med någon som har barn med någon annan.
Jag skulle nog säga att det är tämligen ovanligt att den man sedan länge är ihop med har en pytteliten baby med en annan.

Ja jag är också inne på det att börja ta den igen. Enligt läkaren fanns det inget tydligt svar utan var upp till mig. Han tyckte inte att det var fel att jag skulle ta den.

Vad gäller pappagrejerna är jag så trött på att svara på frågor och allt vad det är. Tänkte ta bort notiser mm förutom för SMS igen. Och inte svara i telefon för vederbörande.
Jag ORKAR INTE svara på idiotiska frågor om vilka som tagit test och vem och bla bla bla.
Suck vad less jag blir. Ta det satans testet bara hur svårt ska det va :rage:

Inte en tanke heller på att detta kanske är jobbigt för mig också. Nej jag är den dumma.

Edit: Jag har börjat ryta ifrån mer nu i och med att mitt tålamod börjar ta slut.

Ja jag är också inne på det att börja ta den igen. Enligt läkaren fanns det inget tydligt svar utan var upp till mig. Han tyckte inte att det var fel att jag skulle ta den.

Vad gäller pappagrejerna är jag så trött på att svara på frågor och allt vad det är. Tänkte ta bort notiser mm förutom för SMS igen. Och inte svara i telefon för vederbörande.
Jag ORKAR INTE svara på idiotiska frågor om vilka som tagit test och vem och bla bla bla.

Inte en tanke heller på att detta kanske är jobbigt för mig också. Nej jag är den dumma.

Edit: Jag har börjat ryta ifrån mer nu i och med att mitt tålamod börjar ta slut.
Men hjälp.
Tjafsar han emot testet? Vad vinner han på det?
Vilken skitstövel.

Jag tycker ditt tålamod har varit imponerande.

Testa att ta den och se hur du mår?
Jag åt antidepp eftersom det var bättre att inte vara en livstrött mamma. De ska eg undvikas men i mitt fall var valet att det var bättre att äta dem.

Jag skulle nog säga att det är tämligen ovanligt att den man sedan länge är ihop med har en pytteliten baby med en annan.
Inte så ovanligt som kanske folk tror.
Hur som helst har ju han om han vill fortsätta vara far till barnet möjlighet att bara acceptera ett faderskap eller adoptera barnet. Man måste ju inte vara biologisk anknuten för att vara förälder. Han kan helt enkelt bestämma sig. Det finns ju också relationer där den ena parten väljer att skaffa barn själv fastän man är i ett förhållande med någon.

Tycker det är strongt av dig att du sätter ned foten! Heja dig!

Tack för era fina inlägg ❤️

Vad gäller medicinen mot alkohol känner jag mig bitvis kluven.
Finns för lite forskning på hur det påverkar barnet vid amning. Man kan inte göra sån forskning på barn.
Bästa är att inte ta nånting alls men bättre ta medicin än att dricka såklart.
Så jag är alltså kluven. Fixar jag just nu utan medicinen? Gör jag det?
Eller behöver jag den?
Senaste tiden har inte känts bra.

Jag hade faktiskt sett det som så viktigt att du håller dig nykter att jag hade övervägt att sluta amma för att kunna ta medicinen. Att ge sitt barn ersättning för att kunna medicinera och ge sig själv bästa möjliga chanser att vara en frisk, nykter och närvarande mamma övertrumfar i min värld amning alla dagar i veckan!

Jag hade faktiskt sett det som så viktigt att du håller dig nykter att jag hade övervägt att sluta amma för att kunna ta medicinen. Att ge sitt barn ersättning för att kunna medicinera och ge sig själv bästa möjliga chanser att vara en frisk, nykter och närvarande mamma övertrumfar i min värld amning alla dagar i veckan!
Jo. Tycker det är oerhört smidigt med att amma och alltid tänkt att det är bättre än ersättning.
Undrar om jag ska trappa ner på det? Mina bröst kommer protestera om jag slutar tvärt 😅

Älskar känslan när jag tittar på träden nu på hösten.
De skiftar färg. Alla färger. Mmm
Jag vill också skifta. Slippa känna. Slippa tänka.
Men jag tänker ändå. Men långsammare. Saker får mindre betydelse.
Kanske vill jag bara må bra.
Jag vill och ska göra rätt saker. Ska hämta ut medicinen.
Vill inte. Vill inte ha den där skiten.
Kanske om jag pumpar och dricker lite när jag inte gör det?
Men hur lång tid tar det för alkoholen att försvinna från kroppen?
När kan jag sluta?
Jag kanske inte kan sluta :arghh:??!
Men om jag vill må som jag mår. Som när jag dricker fast utan att dricka?
Men det går inte. Kommer aldrig att gå.

P har varit borta. Först med några kompisar sen med en annan.
Jag är glad för hans skull. Verkligen genuint glad. Jag vill att han ska må bra.
Njuta av livet. Det jag inte klarar av att göra.
Han verkar ha ett behov att berätta allt i minsta detalj. Exakt vad han har gjort. Exakt hur mycket han drack. Exakt vad de pratade om. Exakt var de gjorde.
Varför måste jag veta det?
Lev istället!
Det jag inte kan göra.

Älskar känslan när jag tittar på träden nu på hösten.
De skiftar färg. Alla färger. Mmm
Jag vill också skifta. Slippa känna. Slippa tänka.
Men jag tänker ändå. Men långsammare. Saker får mindre betydelse.
Kanske vill jag bara må bra.
Jag vill och ska göra rätt saker. Ska hämta ut medicinen.
Vill inte. Vill inte ha den där skiten.
Kanske om jag pumpar och dricker lite när jag inte gör det?
Men hur lång tid tar det för alkoholen att försvinna från kroppen?
När kan jag sluta?
Jag kanske inte kan sluta :arghh:??!
Men om jag vill må som jag mår. Som när jag dricker fast utan att dricka?
Men det går inte. Kommer aldrig att gå.

P har varit borta. Först med några kompisar sen med en annan.
Jag är glad för hans skull. Verkligen genuint glad. Jag vill att han ska må bra.
Njuta av livet. Det jag inte klarar av att göra.
Han verkar ha ett behov att berätta allt i minsta detalj. Exakt vad han har gjort. Exakt hur mycket han drack. Exakt vad de pratade om. Exakt var de gjorde.
Varför måste jag veta det?
Lev istället!
Det jag inte kan göra.

Du kan sluta, du behöver rätt verktyg och rätt personer i ditt liv. P känns inte helt rätt, det är inte okej att sitta och prata om sitt drickande sådär med en nykter alkoholist som inte är helt stabil.
Du behöver ett bättre nätverk och hitta nånting att leva för som inte är alkoholen (din dotter)

Det går att hitta eufori utan alkohol, men man kan inte sitta hemma och tro att allt ska lösa sig bara sådär, man måste ändra om rutiner, ändra relationer och reda upp sitt liv.

Just nu har jag funderat på detta med mängd och vem som bestämmer när någonting blir för mycket.
Två flaskor vin under en kväll är inte jättemycket. Eller några glas whisky?
Kanske iofs inte jättebra dricka båda under en kväll.
Har egentligen ingen som helst lust att tänka på detta. Jag borde passa på att sova nu innan nästa uppvak men det går inte med alla dessa tankar i huvudet.
Blir snart tokig på mig själv.

Just nu har jag funderat på detta med mängd och vem som bestämmer när någonting blir för mycket.
Har egentligen ingen som helst lust att tänka på detta. Jag borde passa på att sova nu innan nästa uppvak men det går inte med alla dessa tankar i huvudet.
Två flaskor vin är jättemycket.

Två flaskor vin är mer än vad jag någonsin druckit på en kväll. Det är jättejättemycket. Och dyrt!!

Jo det är jättemycket för mycket.

Som jämförelse så är jag helt plakat på 1/2 (halv) flaska vin.
Och håller mig därför till max 2 glas de få gånger som jag dricker vin.

Som nykter så kan man bli jättesjuk om man plötsligt häller i sig lika mycket som man brukade dricka under ett missbruk eller någon period av galet festande.
Kroppen klarar inte det.

Två flaskor vin på en kväll är jättemycket!

Vad får/tar du för hjälp mot din fokusering på alkohol nu? Du måste få/ta hjälp!! Måste!!

Varje liten droppe vin/whisky/vilken alkoholdryck som helst är för mycket för en nykter alkoholist!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn