Jag tyckte också den var bra för oss som inte har insikt i sjukdomen med att en av kvinnorna förklarade hur den eufori som
@karamelldrottningen ibland också beskriver kring alkohol kändes (och sen gjorde det ont i magen när man läste att den euforin när hon var aktiv missbrukare var viktigare/gav en större eufori känsla än hennes familj). Likaså var iaf en av kvinnorna en väl fungerande alkoholist, som planerade när hon ”kunde” dricka och som gav liknande förklaringar (maken drack ju lika ofta som hon gjorde, men till skillnad från henne så var det just en öl i bastun och inte att han tänkte på alkohol hela tiden eller inte kunde sluta eller något i den stilen)
Jaja, att återberätta det är ett dåligt substitut för själva artikeln.
För mig var det både en respektfull berättelse och väldigt tydligt hur sjukdomen fungerade och påverkade de drabbade som berättade i artikeln. Så det var kanske mest ett försök att sprida den till alla som var intresserade. Synd att den är låst, blir man väldigt nyfiken så finns säkert något erbjudande om man googlar med 49 kr för första månaden. Jag brukar ha använt det erbjudandet för det är ofta något mer djupgående reportage (om elit fotboll för ungdomar, hur hästskötare behandlas, eller som nu om alkoholism) på helgerna som brukar vara läsvärt tycker jag.