Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Jupp. Kör dock med avbrutet med (nej min sambo småläcker inte som de allra flesta gör, har använt det med som ända metod men självklart inget jag säger man ska med vem som). Fan typ rädd att den ska ha fastnat- hade aldrig ens den tanken till en fd kollega sa det. Jaha tack, min livmoder är ju bakåtlutad med så. Och inte kan jag räkna med att det ska gå plättlätt och om inte nehej men då tar man det då. Ve och fasa direkt, blir så trött. För ja den har ju fyllt sin funktion de åren den ska så att säga. En kompis kompis hade sin i 13 år utan problem men det är ju inte tänkt så!
Alltså jag var tvungen att gå tillbaka och se så jag mindes rätt vilken användare som skrivit vad och mycket riktigt var det du som skrivit detta:
Jag håller för det mesta med dig, samtidigt tycker jag det är ändå sunt att vända och vrida på myntet och inte ta lätt på abort, finns såna som använder det som preventivmedel och såna människor har jag inte ett skit till övers för, såna borde rannsaka sig lite, även om jag håller med om att @Karamellen, utifrån det hon skrivit här, borde avbryta tycker jag ändå det är sunt att hon vänder och vrider lite. För vilket beslut hon än tar kommer det finnas med henne genom livet, oundvikligt.
Så du har alltså skuldbelagt människor som ”använder preventivmedel som abort” och sen använder du själv otroligt osäkra preventivmedel?! En spiral som suttit inne för länge räknas absolut inte som ett bra preventivmedel längre (och ägglossningen kan komma tillbaka innan mensen) och såvida din partner inte har en medicinsk åkomma (vilket jag antar svaret är nej på eftersom du ändå haft en spiral) så är avbrutet samlag inte heller i närheten av säkert.

Du kan såklart göra vad du vill med din kropp, men jag tycker att du kastar sten i glashus när du sedan skuldbelägger andra.

Senast ändrad:
Jupp. Kör dock med avbrutet med (nej min sambo småläcker inte som de allra flesta gör, har använt det med som ända metod men självklart inget jag säger man ska med vem som). Fan typ rädd att den ska ha fastnat- hade aldrig ens den tanken till en fd kollega sa det. Jaha tack, min livmoder är ju bakåtlutad med så. Och inte kan jag räkna med att det ska gå plättlätt och om inte nehej men då tar man det då. Ve och fasa direkt, blir så trött. För ja den har ju fyllt sin funktion de åren den ska så att säga. En kompis kompis hade sin i 13 år utan problem men det är ju inte tänkt så!
Men, va? Du kan väl verkligen inte veta om din sambo "småläcker" eller inte? Hur sjutton vet man det :confused: ?? Din "metod" låter inte det minsta säker!

Men, va? Du kan väl verkligen inte veta om din sambo "småläcker" eller inte? Hur sjutton vet man det :confused: ?? Din "metod" låter inte det minsta säker!
Nejdå, absolut inte. Enda gången jag blitt gravid är ju just med piller och ja det vet jag. Man lär ju känna karln efter nästan 13 år och ja det låter ovanligt men så funkar han- försats och allt kommer I ett så att säga och har alltid fungerat så. Och nej det vet min kusin när hon var 19 att de inte kunde men å andra sidan ville hon ha barn tidigt så. Men som sagt. Så är det.

Alltså jag var tvungen att gå tillbaka och se så jag mindes rätt vilken användare som skrivit vad och mycket riktigt var det du som skrivit detta:

Så du har alltså skuldbelagt människor som ”använder preventivmedel som abort” och sen använder du själv otroligt osäkra preventivmedel?! En spiral som suttit inne för länge räknas absolut inte som ett bra preventivmedel längre (och ägglossningen kan komma tillbaka innan mensen) och såvida din partner inte har en medicinsk åkomma (vilket jag antar svaret är nej på eftersom du ändå haft en spiral) så är avbrutet samlag inte heller i närheten av säkert.

Du kan såklart göra vad du vill med din kropp, men jag tycker att du kastar sten i glashus när du sedan skuldbelägger andra.
Återigen. Hur min karl fungerar är väl knappast centrum här va? Och som jag sagt- enda gången jag blitt gravid var trots korrekt tagna p-piller, aldrig annars under nästan 13 år med samma karl.

Återigen. Hur min karl fungerar är väl knappast centrum här va? Och som jag sagt- enda gången jag blitt gravid var trots korrekt tagna p-piller, aldrig annars under nästan 13 år med samma karl.
Med tanke på att spermier är mikroskopiska så ANTAR du att det funkar så, trots vad vetenskapen säger. Men verkligen, det är upp till dig hur du vill göra. MEN du kan inte sitta på någon moralisk hög häst och skuldbelägga hur andra skyddar eller inte skyddar sig när du själv inte använder någon säker metod.

Med tanke på att spermier är mikroskopiska så ANTAR du att det funkar så, trots vad vetenskapen säger. Men verkligen, det är upp till dig hur du vill göra. MEN du kan inte sitta på någon moralisk hög häst och skuldbelägga hur andra skyddar eller inte skyddar sig när du själv inte använder någon säker metod.
Som sagt. Det funkar inte så för ALLA, det är jag väl medveten om. Finns ju undantag även om just du inte träffat på dem- och självklart är jag medveten om det. Nu kan vi kanske sätta punkt där då fokuset ändå inte är på mig utan karamellen då vi är i hennes dagbok, så vi inte är OT alltför mycket.

Nej precis, din man är inte centrum här, därför är det obegripligt att du drar upp hans utlösningsmekanismer här. Dessutom är det nog TMI för de flesta.
Min poäng är alltså att INTE klanka ner på karamellen som folk fått för sig tydligen. Jag tyckte det va en onödig kommentar som riktades mot henne om att hon inte skyddat sig, den kändes inte okej helt enkelt. Och då dras gamla anklagelser om mig (varför ens?? obegripligt det med!) upp som jag då försvarade med hur det ens fungerar för oss, det finns individuella variationer, helt enkelt.

Min poäng är alltså att INTE klanka ner på karamellen som folk fått för sig tydligen. Jag tyckte det va en onödig kommentar som riktades mot henne om att hon inte skyddat sig, den kändes inte okej helt enkelt. Och då dras gamla anklagelser om mig (varför ens?? obegripligt det med!) upp som jag då försvarade med hur det ens fungerar för oss, det finns individuella variationer, helt enkelt.
Det enda min kommentar handlar om är att du beskriver hur det fungerar för er, och hur detaljerat det är. Resten får du ta med dem som skrev det.

Det enda min kommentar handlar om är att du beskriver hur det fungerar för er, och hur detaljerat det är. Resten får du ta med dem som skrev det.
Jo, nu råka hela svaret bli under ett och samma (ditt). Det kan jag ju förstå hur du menar dock, absolut! Och jo tack, och jo det händer att det är lite too much information på forumet, har märkt det ibland 🙃

Vi kanske kan släppa det nu hur @Fjordfrälst valt att tänka kring detta?
Hon och hennes partner har ju dessutom varit tillsammans länge och det kanske finns någon plan b om det skulle bli så att det skulle bli en graviditet sen. Det vet vi ju inte. Och är ju heller inget du behöver redovisa här såklart om du inte vill.

Däremot kan jag bli irriterad allmänt. Dvs inte på någon specifik användare här. Men att så mycket alltid är upp till kvinnan att fixa skydd. Tycker nånstans att år 2025 borde vi kommit länge med det.

Hon och hennes partner har ju dessutom varit tillsammans länge och det kanske finns någon plan b om det skulle bli så att det skulle bli en graviditet sen. Det vet vi ju inte. Och är ju heller inget du behöver redovisa här såklart om du inte vill.

Däremot kan jag bli irriterad allmänt. Dvs inte på någon specifik användare här. Men att så mycket alltid är upp till kvinnan att fixa skydd. Tycker nånstans att år 2025 borde vi kommit länge med det.
Tack karamellen! Men exakt så. Därför vi tillämpat det så då det fungerat i 13 år snart lixom, inget nytt. Skulle det bli ändå ja men då må det vara hänt och då tar vi det därifrån, jag är inte på det klara att jag inte vill ha heller egentligen. Har en stallkompis, lika gammal som jag och vi är lite under 40 så inga tonåringar direkt, hon blev ALDRIG gravid utan skydd på alla år, men när hon skaffade p-piller, ja vad hände? Hon som aldrig skulle ha barn behöll- i vår ålder har man ju inte så många år kvar ändå. Och lite samma sak här.

Men eller hur! Ska ju för bövelen vara noga från båda hållen ju.

Håller verkligen med. Jag pratade med mitt numera ex om det, att jag inte fattar hur man som man vågar lägga allt i någon annans händer alt. kan med att lägga hela bördan på sin partner.

Jag hade aldrig vågat gambla så, med vetskapen att jag inte har något att säga till om ifall det skulle ta sig av misstag.

Han tog oerhört illa vid sig 🤷🏼‍♀️

Är så trött. Både mentalt och kroppsligt.

Möte med läkaren gick ok tror jag.
Men om jag passar in i programmet visste han inte utan behövde bolla med annan så får veta mer på tisdag.
Om det räcker med digitalt eller om jag behöver annan hjälp.

Är trött och ledsen att det är så här.
Men också att det verkar som att jag behöver mer hjälp ändå.
Vi får se.
Är bara så trött.

Men om jag passar in i programmet visste han inte utan behövde bolla med annan så får veta mer på tisdag.

Vi får se.
Är bara så trött.
Ändå väl kämpat, det är ju skitjobbigt såklart och så har du ett litet barn med vilket är hyggligt jobbigt det med. Är inte alls konstigt att du är helt slut. Hoppas du får en lugn och fin dag.

Vi får se.
Är bara så trött.
Det verkar som att du är mer öppen för hjälp nu, och har mer insikt. Hur jobbigt det än är så är det jättebra, och enda vägen framåt. Det är motsatsen till flyktlösningar som alkohol och knäppa karlar.

Det verkar som att du är mer öppen för hjälp nu, och har mer insikt. Hur jobbigt det än är så är det jättebra, och enda vägen framåt. Det är motsatsen till flyktlösningar som alkohol och knäppa karlar.
Tror du det? Jag ser det inte själv så alls. Men ofta är det svårare tycker jag att se förändringar på sig själv än på andra.
Hoppas du har rätt!

Och jag borde verkligen göra mer nytta idag. Flytta en del ris bland annat som är helt i vägen. Med mera. Det måste jag göra idag.
Men förkylningen, nätterna och allt annat.
Vill just nu bara sova. Ammar just nu. Bebis ser så fridfull ut

Tror du det? Jag ser det inte själv så alls. Men ofta är det svårare tycker jag att se förändringar på sig själv än på andra.
Hoppas du har rätt!

Och jag borde verkligen göra mer nytta idag. Flytta en del ris bland annat som är helt i vägen. Med mera. Det måste jag göra idag.
Men förkylningen, nätterna och allt annat.
Vill just nu bara sova. Ammar just nu. Bebis ser så fridfull ut
Jo jag ser en förändring just i frågan om acceptans när det gäller att ta emot hjälp - bara de senaste dagarna. Det är hoppfullt!

Hon lär slockna när hon ätit, passa på att sova du också då.

Haha dessutom jävla äckligt uttryck om sin partner 😂😂 hade jag varit man och min partner uttalat sig på ett forum om huruvida jag ”läcker” eller inte hade jag blivit sjukt äcklad. Haha så bisarrt.
Förlåt karamelldrottningen men jag minns en fd medlem här som noggrant beskrev vilken kondomstorlek hennes nya kille drog och att han kommit för snabbt första gången de låg. Det var bättre förr! Eller åtminstone roligare 😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund