Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 873

Bukefalos 30 år!

Det kanske är sant... samtidigt måste man ju skriva lite teorier och det finns inte mycket att gå efter. Jag har varit ytterst förvirrad hela dagen och inte kunnat placera någon, så nu fick vi äntligen något jag kunde tänka om. Får hoppas att ulvarna tänker själva, det borde de. Det är inte särskilt komplexa tankar jag har tänkt heller.
Det kanske är sant att du är ledarvarg? :eek: 😂

Med ont om tid och DL1 så kan jag inte klaga på rösten, men jag tycker den gör att LenaH lutar åt det godare hållet då jag tänker att hon i det läget (hon hade inte läst ikapp, jag tolkar det som att hon inte hade koll på röstningen) inte skulle ha röstat på en kollega.
Men LenaH kan vara ledaren? Dvs Madalitso vet inte att hon röstar på sin ledare men LenaH röstar för att rädda sig själv för att hon tycker hon är viktigare + försök till alibi?

Men LenaH kan vara ledaren? Dvs Madalitso vet inte att hon röstar på sin ledare men LenaH röstar för att rädda sig själv för att hon tycker hon är viktigare + försök till alibi?
Kan ju också vara så att ulven med förmåga är
Viktigare än en vanlig ulv så madalitso kan offras?

Det är ju såklart möjligt. Men det skulle, eventuellt, öka risken att bli käkad av lyan och eftersom alla onda räknas i vinstvillkoren så förlorar onda sidan på det.

Det är ju såklart möjligt. Men det skulle, eventuellt, öka risken att bli käkad av lyan och eftersom alla onda räknas i vinstvillkoren så förlorar onda sidan på det.
Hon kan ju ha vinkat på andra sätt. När LenaH röstade fanns ju ingen annan som hade 2 röster, om LenaH ville rädda sig själv.

Dock tycker jag LenaH oftare brukar riskera att outa lyan än alibirösta, iaf förr. Men kanske för att rädda sig själv?

Vet ledarvargen vem som är ficktjuv eller är det lottat efter val av ulvar? @Myrten @Artline

Riktigt skönt att starten blev så bra!

Vet inte riktigt vad som går att utläsa av första DL men det var många singelröster, som väntat.

Madaliso lägger den första andrarösten vilket är på @LenaH . Strax efter lägger @Niyama en andraröst som hamnar på Madaliso. Sist att lägga en andraröst är @Hedinn , hon lägger den på @Sryoqwe . @LenaH är den som lägger den enda tredjerösten och därmed får ut M. Hon röständrar för att hon tycker M är skum, inte för att rädda sig själv?

Just att lägga röst på någon som redan har en röst i DL1 säger väl något, sen är frågan om det säger ond eller god, så långt har jag inte kommit än i mina tankar. 😜

Det kanske är sant... samtidigt måste man ju skriva lite teorier och det finns inte mycket att gå efter. Jag har varit ytterst förvirrad hela dagen och inte kunnat placera någon, så nu fick vi äntligen något jag kunde tänka om. Får hoppas att ulvarna tänker själva, det borde de. Det är inte särskilt komplexa tankar jag har tänkt heller.
Alltså hoppade till när jag läste detta :confused: se det fetade.
Vem hoppas att ulvarna kan tänka själva och att de borde göra det ? Plingade till på ledarvarg varning där måste jag säga !

Jag vet inte om jag kan påstå att Madagaskars röst på Lena automatiskt gör Lena god. Det är ju precis sådant här som lyan kan göra för att få någon godförklarad. Om både Lena och Madagaskar är ulv så kan väl Lena vara ficktjuven och mer värd än Mada? Eller var det någon mer just vid den tiden som hade 2 röster? Men ja det är väl märkligt att en ulv lägger en andraröst på en annan ulv i DL1 men märkligare saker har hänt i ett ulvspel. Lena är väl troligen inte ulv men det gör henne inte automatiskt god i mina ögon iallafall var väl det jag ville säga.

Ja men vem menar du då är ulv med förmåga som man skyddar? Mada röstade ju på LenaH så LenaH bör ju inte vara den?
Jag menar ingenting, det var mest en reflektion. Jag var i stallet hela kvällen igår så är lite dåligt inläst på vem som röstade på vem.

UPPDATERING!

Bollen var så glad över att det varit fred i flera år. Kusinernas krig som rasat så länge hade påverkat alla i landet. Inte bara de som förlorat nära och kära utan verkligen alla. Men nu var det fred. Hon skyndade mot katedralen. Idag stod dörrarna öppna för alla och hon visste ingen bättre plats komma nära Gud och att få frid i sinnet.

När hon gick mot porten dök en person upp och frågade om hon ville få tillgång till en dold dörr som skulle föra henne längre fram i katedralen. Såklart hon ville! Bollen hängde med in i ett litet förmak och tittade förundrat när den vänliga personen tryckte på en sten och väggen öppnade sig. Rummet var varmt och mysigt. Det fanns inga fönster men en eld brann och vaxljus spred ett klart sken över ett stort bord. På det stod ost, bröd, frukt (lyx!) och kannor med vin och vatten. Runt bordet fanns bekväma stolar. På väggen, mot bordets kortsida satt något som såg ut som ett fönster men ändå inte. Man såg inte ut igenom det. Och det satt på väggen – som en tavla.

Den vänliga personen räckte Bollen en liten fyrkantig sak i ett märkligt material hon aldrig någonsin känt på tidigare. Svart och glatt. På saken fanns två knappar – en röd och en grön.

-Tryck på grönt! Sa den vänliga personen.

Bollen gjorde som hon blev tillsagd. Och plötsligt tändes det märkliga fönstret och sprakade i färg. En röst sa:

-Välkommen till framtiden! Nu kan du läsa!

Bokstäver, något som Bollen alltid tyckt var magiska tecken, syntes på ”fönstret” och formades till ord.

VÄLKOMMEN TILL GODA LYAN OCH BUKEFALOS ULVSPEL!

Och plötsligt så Bollen ett antal personer som spänt satt vid vad Bollen plötsligt bara visste var datorer och telefoner och hysteriskt slog på uppdatera-knappen. Hon var så fascinerad av detta att hon inte märkte att den vänliga personen var borta förrän ljudet av dörren som slog igen och nyckeln som vreds i låset nådde hennes öron.

Bollen var bybo!

DL2 kl 21.00

Riktigt skönt att starten blev så bra!

Vet inte riktigt vad som går att utläsa av första DL men det var många singelröster, som väntat.

Madaliso lägger den första andrarösten vilket är på @LenaH . Strax efter lägger @Niyama en andraröst som hamnar på Madaliso. Sist att lägga en andraröst är @Hedinn , hon lägger den på @Sryoqwe . @LenaH är den som lägger den enda tredjerösten och därmed får ut M. Hon röständrar för att hon tycker M är skum, inte för att rädda sig själv?

Just att lägga röst på någon som redan har en röst i DL1 säger väl något, sen är frågan om det säger ond eller god, så långt har jag inte kommit än i mina tankar. 😜
Spinner vidare på det här

Ulven M lägger en andraröst på Lena.
Niyama lägger en andraröst på ulven M så det blir lika mellan Lena och M
Hedinn lägger en andraröst på Sryoqwe så det blir tre spelare med 2 röster

Lena sätter spiken i kistan för M med en tredjeröst.

Vad kan vi läsa ut av det här? Troligtvis är inte Lena och Sryoqwe ulvar tillsammans? Hade väl varit lite väl högt spel att ha tre ulvar uppe för lynch? Sedan kan ju en vara ledarvarg och en vanlig ulv. I det läget är jag benägen att misstänka @LenaH lite mindre än @Sryoqwe eftersom hon ändå dödade en ulv.

Jag vill inte heller släppa @Niyama baserat på hennes röst på M eftersom det mycket väl kan vara en alibiröst. Och som hon själv säger - sånt gör hon ju när hon är ond 😈

Obs att jag faktiskt la en andraröst på bollen några minuter innan jag bytte men förstår att ingen hann se den... 😂

Alltså hoppade till när jag läste detta :confused: se det fetade.
Vem hoppas att ulvarna kan tänka själva och att de borde göra det ? Plingade till på ledarvarg varning där måste jag säga !

Ja, jag såg flera vinkningar från Sry men jag har ingen aning om hur hon brukar spela. Jag ser ledarvargar överallt nu men inga ulvar.

Alltså, jag förstår att ni reagerar, och jag vill poängtera att jag inte vet vilken sida Sryoqwe spelar för - kommer inte heller ihåg spelstilen.
Men om Sryoqwe är god så ser jag att det vore en lätt sak för onda att hoppa på.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12