Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 872

Bukefalos 30 år!

3: Det är den senaste.
4. Återkommer!
3. Och jag gissar att ulvarna inte kommer veta om namnet de får är första som fick kronan eller nr x för att narren haft den flera gånger?

Ny fråga:
Om ficktjuven stjäler kronan, lottas då nästa deltagare som om den hamnat hos en ulv från början, eller kommer den tillbaks till den som den stals från och denne får välja nästa mottagare?

Obligatorisk fråga!

Om du vore Richard (ledarvargen). Vilka deltagare hade du valt in till lyan?
Nu var det så länge sedan jag lekte så kommer inte ihåg hur folk brukar bete sig... men jag får nog ta Hedinn, hon känns pålitlig på något vis. Tar nog Qitis också, av motsatta skäl. Borde bli en bra kombination.

Jag bestämmer - TVÅ!
Jag hade valt @qitis för en av de roligaste lekarna jag varit med i var när jag var spöke med henne så skulle gärna ha chansen att sitta i lyan med henne

@Madalitso hade jag också valt för det är en spelare jag kan aldrig placera så skönt att veta att vi är på samma sida. Men inser när jag skriver att om jag är ledarvarg vet jag ju vilka som är på min sida oavsett så det argumentet faller ju.

kanske får bli @LenaH för att slippa spela mot någon som brukar lyckas peka ut hela lyan dag 2 typ 🤩

Annars är det väl, som flera redan sagt, smart att inte ta någon som blir siad första natten.

Har du rätt i, tänkte att det var lyan som skulle vara fler än goda för att vinna i och med att lyan inte känner till ledarvargen, men dubbelkollade nu och det stod mycket riktigt när onda är fler än goda, så 5 onda så hade det kunnat ta slut redan lynch 2.
Natt 2 kan vara avgörande läge. Men LL kanske vill ha en kort lek, särskilt med tanke på alla dina frågor :p

Tänker du dölja att en ulv blir käk då, eller bara hoppas att folk antar att ulvarna är kannibaler snarare än att dom försökte käka ledarvargen?

Jag gissar att detta är en gång per lek? Får de som får kronan efteråt veta att lynchstopp att är förbrukat eller får de räkna ut det själva av att en lynch inte hände och kronan är lekens enda lynchstopp?
Jag förstår nog inte första frågan. Detta är bara ett förtydligande om någon läser originalrollbeskrivningarna. Vi kommer inte att skriva i leken att ulvarna försökte ta ledaren.

Lynchstoppet är ett enda i denna lek. Spelarna får själva räkna ut vad som hänt om det händer.

Angående kronans koppling till narr respektive andra spelare: Jag är lite för trött just nu - min tidzon är en timme före er. För att inte snurra till det ska jag skriva ett totalt förtydligande av kronans funktioner i morgon. Jag bedömer att spelet inte står och faller med exakta scenarier i detta läge.

Om ficktjuven stjäl kronan blir det samma som att den givits till en ulv - den lottas.

Eftersom jag just skrivit i tråden att narren vid tortyr uppger första namnet hen gett kronan till så vet ju ulvarna det.

Jag förstår nog inte första frågan. Detta är bara ett förtydligande om någon läser originalrollbeskrivningarna. Vi kommer inte att skriva i leken att ulvarna försökte ta ledaren.
Men en ulv dör ju då? Ska den spela vidare som om den levde? Men rösten räknas inte? Fattar inte?

• Haha
Reactions: fio
Är Q opålitlig? 😅
Jag har för mig att Q kan vara opålitlig om man inte är på samma sida som hen, och hen vet om det. Så jag vill nog ha Q på samma sida och tror att hen kan vara en bra ond (onda i sig är enligt mig också opålitliga, de låtsas ju vara goda).

Obligatorisk fråga!

Om du vore Richard (ledarvargen). Vilka deltagare hade du valt in till lyan?
Jag hade nog valt Niyama, för att hon brukar kunna plocka upp mina hintar, och fio för att jag vill minnas nån av de sista lekarna jag var med i där hon grundlurade i princip alla.

Eller möjligtvis Sryoqwe, för namnet är så krångligt att skriva att ingen lär rösta på henne i onödan. :rofl:

Så det står ulvarna käkade [ulv]. Och sen kan folk räkna ut att det antagligen betyder att de försökte käka ledarvargen, men ni skriver inte ut detta officiellt bara?
Eftersom jag just skrivit i tråden att narren vid tortyr uppger första namnet hen gett kronan till så vet ju ulvarna det.
Jag tänkte att det kunde antingen vara att ulvarna fick vet narrens första val, eller narrens senaste val (som kan vara nr 1, 2, 3 osv beroende på hur många gånger den haft kronan), men då är det alltså alltid första valet oavsett hur många gånger narren gett bort kronan :up:

Ulven dör. Det är bara det att vi inte skriver vad som har hänt. Vilket sker enligt originalbeskrivningen.

Fast uppdateringen lär väl innehålla ”Artline var ulv” och om det är efter natt-DL finns väl inga andra sätt en ulv kan ha dött på?
Om inte jag missar nåt i rollistan, men enda tjuven jag kan hitta är ond?

Ulven dör. Det är bara det att vi inte skriver vad som har hänt. Vilket sker enligt originalbeskrivningen.
Hm ok. Men eftersom det är ulvarna själva som har ficktjuvsförmågan så kan inget annat ha hänt, det är ju ingen annan som kan äta en ulv? Missar jag nån möjlighet här? Övriga deltagare om inte LL vill förtydliga?

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!
  • Dejtingtråden 39

Barn