Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 874

Bukefalos 30 år!

Förlåt!!! :cry: Jag nattade barn och somnade.

Har speedläst ikapp och spontant är det jag reagerar mest på qitis röst på Niyama (även innan resultatet). Att lägga en andraröst på en ulv i DL 1 borde verkligen inte göra en person till den mest misstänkta. Även Sryoqwes röst av samma anledning.

Men eftersom de rösterna kom på slutet är det väl osannolikt att jag faktiskt hade lagt en röst där, plus att det är ju extra simpelt att hävda nu i efterhand när vi vet Niyamas roll.

Jisses vad det hann hända saker! Ska läsa igenom allt mer noggrant för jag förstår inte anledningarna till att Niyama blev utröstad…

Lite svårt att föra en jakt på ulvar inför DL 1 dock med noll info. Hur hade du tänkt det skulle gå till?
Absolut svårt att hitta ulvar DL1 men min tanke här är att som ulv vill man ha många inlägg så det ser ut som man bidrar med tankar om ulvar utan att man faktiskt gör det. Lite som madilito gjorde med alla sina frågor om kronan.

Ja alltså det var ju en obligatorisk fråga om vilka ulvar man skulle valt in i sin lya så detta blir ju jättemärkligt i mina ögon.

Lite samma här som mitt tidigare inlägg, de kändes som ett sätt att få in lite inlägg men mest var min röst baserad på din röstmotivering på bollen som jag inte alls förstod (eller höll med om).

Absolut svårt att hitta ulvar DL1 men min tanke här är att som ulv vill man ha många inlägg så det ser ut som man bidrar med tankar om ulvar utan att man faktiskt gör det. Lite som madilito gjorde med alla sina frågor om kronan.
Men hur ska jag ha kunnat ha tankar om ulvar innan DL1? Jag har knappt skrivit något innan nu på kvällen idag så nä det köper jag inte alls.

Nej? @LenaH la en andra röst på bollen och ändrade sedan röst för att rädda sig själv.

Helt rätt, jag gick efter antal röster i slutet av röstlistan och missade @LenaH s röständring, såg det precis när jag var tvungen att sätta mig i bilen och hann inte skriva till det eller gå igenom även Lenas tankar.

Det enda jag tänker om @Emtherlia utöver att hon la första på Mada är att det kunde varit en vinkning.
Old school-strategin är väl att lägga första rösten på en ulv? Helst första rösten för dagen men det gick ju inte eftersom @Blacksmithfarm var het på gröten. ;)

Hade jag varit ledarulv så hade jag nog inte vågat vinka till någon ulv, eftersom jag säkerligen hade varit så tydlig med vinkningen att alla hade förstått och därmed grävt min egen grav. 😅

Men hur ska jag ha kunnat ha tankar om ulvar innan DL1? Jag har knappt skrivit något innan nu på kvällen idag så nä det köper jag inte alls.
Det är en teori helt enkelt, jag kan nog inte förklara mina tankar bättre än jag gjort och jag tycker fortfarande mina tankar är rimliga.

Men jag har ingen info om du är god eller ond och efter kvällens lynchning så finns det fler som jag ska försöka läsa mellan raderna om. Det vände fort ikväll!

Lite samma här som mitt tidigare inlägg, de kändes som ett sätt att få in lite inlägg men mest var min röst baserad på din röstmotivering på bollen som jag inte alls förstod (eller höll med om).
Så jag skulle inte svarat och teoriat runt den obligatoriska frågan då alltså? Det hade varit en sak om du bara skrivit att du inte hade någon annan teori och bara tog det du hade, men du försvarar din röst med detta? Det gör det ännu märkligare. Min röst på bollen behöver ingen hålla med om eftersom det var DL 1

Jag tycker fortfarande det är lite konstigt att två av tre röster som las i sista sekund skedde på samma person. Och ända möjligheten i denna lek för två spelare att kommunicera är i ulvlyan. Hedinn har redan en röst, och jag vet att min motivation är svag, så därför tar jag den andra personen som röstade på Sry.

Elo röstar på qitis
Det här tycker jag är märkligt - av flera anledningar. Dels att återgå till tanken hon hade på morgonen (fick inte med den biten i citatet), känns lite som att göra det lätt för sig, slippa vända på fler stenar, vilket är bekvämt för ulvar. Dels teorin att två ulvar skulle bestämt att rösta på nån - utan tidigare röster - samtidigt i sista minuten i DL 1. Varför? Och utan att svara på @Niyama s fråga kring det hela. Dessutom har jag nog aldrig varit med om att man i lyan planerat hur man ska rösta DL 1.

Plus, gå på den teorin, men välja personen som inte hade en röst redan, av just den anledningen… Även om man inte tror stenhårt på sin teori så borde man ju, som god, ändå tro mer på sin egen teori än potentiella ulvars teori?

Hedinn röstar (alldeles för sent) på Elo

Det här tycker jag är märkligt - av flera anledningar. Dels att återgå till tanken hon hade på morgonen (fick inte med den biten i citatet), känns lite som att göra det lätt för sig, slippa vända på fler stenar, vilket är bekvämt för ulvar. Dels teorin att två ulvar skulle bestämt att rösta på nån - utan tidigare röster - samtidigt i sista minuten i DL 1. Varför? Och utan att svara på @Niyama s fråga kring det hela. Dessutom har jag nog aldrig varit med om att man i lyan planerat hur man ska rösta DL 1.

Plus, gå på den teorin, men välja personen som inte hade en röst redan, av just den anledningen… Även om man inte tror stenhårt på sin teori så borde man ju, som god, ändå tro mer på sin egen teori än potentiella ulvars teori?

Hedinn röstar (alldeles för sent) på Elo

1. Jag måste rösta.

2. Jag måste ha någon form av teori bakom rösten.

3. Jag vill inte, tex, rösta ut ängeln.

1+2+3= Elo röstar på någon som inte har nån röst än och därför blir min röst inte avgörande för atr någon åker ut. Just eftersom jag INTE vet vem som är ulv. Den svaga teorin är själva grejen.

Orkar inte citera, men ser att @LenaH och @qitis igår diskuterade min teori DL1 kring q och varför jag inte röstade där dl2.

Jag tog inte med den i mitt teoriande igår, men tycker fortfarande att ”statistiken har något” 😅 Särskilt efter qs medverkan i lynchen av Niyama igår.

Orkar inte citera, men ser att @LenaH och @qitis igår diskuterade min teori DL1 kring q och varför jag inte röstade där dl2.

Jag tog inte med den i mitt teoriande igår, men tycker fortfarande att ”statistiken har något” 😅 Särskilt efter qs medverkan i lynchen av Niyama igår.
Inser att tidiga inlägg kan tolkas som att info finns, men så behöver ni inte tänka här, utan bara en tanke som jag passade på att skiva när jag läst tråden för morgonen :)

UPPDATERING!

I våra dagar är det kanske svårt att tänka sig vilken roll kyrkan hade i det medeltida samhället. Eller – roller. För vissa var den något som styrde livet på ett inte positivt sätt, för andra en självklarhet, varken bu eller bä, och för några det som gjorde att det fanns hopp.

@Emtherlia tillhörde den sista kategorin. Ända sedan barndomen hade hennes gåvor varit påträngande. Hon försökte leva som en god kristen, men hela tiden såg hon saker och hörde saker. Det var trolldom och hon visste att hon riskerade att bli bränd för det. Paradoxalt nog hade hon hittat någon hon kunde prata med inom just kyrkan. Någon som lyssnade och inte fördömde. Till hen var hon på väg nu, när huvudet var fullt av tankar och syner hon inte kunde sortera. Där! Utanför katedralen väntade den vänliga personen som blivit så viktig i hennes liv på henne. Nu skulle hon få lugn!

Ja, nog blir det lugnt för Emtherlia. Hon får slå sig ner i en av de mycket märkliga stolarna (2000-talsdesign) runt bordet och drabbas av insikten att bokstäverna på ”skärmen” formar ord.

Emtherlia var siare!

DL3: 21.30 (obs tiden!)

Väktaren alias @Snurrfian får gärna släppa in Emtherlia i goda lyan när du har tid. Var snäll och fyll på osten också. Den är slut! :eek:

u6176526193_A_rustic_large_wooden_plate_that_is_overfilled_wi_595fae1c-e5da-4b96-89f7-54123cf...webp

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn