Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 874

Bukefalos 30 år!

Lägger in en färglagd lista.

DL1 21:00
00:34 Blacksmithfarm röstar på LenaH
18:25 Ceta röstar på qitis
18:46 Emtherlia röstar på Madalisto
18:53 Sryoqwe röstar på Niyama
18:55 bollen_ röstar på Blacksmithfarm
19:01 Elo röstar på Ceta
20:51 fio röstar på bollen
20:55 Madalitso röstar på LenaH

20:56 LenaH röstar på bollen_
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:59 Mirtai röstar på fio
20:59 Qitis röstar på Sryoqwe
21:00 LenaH ändrar röst till Madalitso
21:00 Hedinn röstar på Sryoqwe

Madalitso 3
LenaH 2
Sryoqwe 2
qitis 1
Niyama 1
Blacksmithfarm 1
Ceta 1
Fio 1

DL 2
17:29 Emtherlia röstar på fio
19:32 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19:36 Ceta röstar på Sryoqwe

20:33 LenaH röstar på Emtherlia
20:46 Elo röstar på qitis
20:52 Niyama röstar på Elo
20:57 LenaH ändrar röst till qitis
20:58 Mirtai röstar på Elo
20:59
Sryoqwe röstar på Niyama
20:59 fio röstar på Emetherlia
21:00 Qitis röstar på Niyama

fio 1
Hedinn 1
Sryoqwe 1
Emtherlia 1
qitis 2
Elo 2
Niyama 2

@Hedinn missar (efterröstar på qitis)

Jag är faktiskt väldigt misstänksam mot Emtherlia måste jag säga

Hennes röst på Fio verkar sakna substans och jag tycker det känns konstigt

Men , hon kan ju ha rätt ändå , men jag reagerade på det bara helt enkelt

Denna leken är svårläst tycker jag , det borde finnas info ute-men det känns som det inte gör det? Iaf inte att goda roller har hittat varandra ? Vilket borde ha skett ?
Det här reagerade jag på redan igår, tillsammans med hur Q reagerade när LenaH (?) sa att hon var avslöjad.
Hon, och Sryoqwe röstade ut ängeln. Ja, det blev lottning, men ändå. Tajt om tid, men jag har för mig att Q bekräftat att hon sett i alla fall några av de senaste rösterna och därmed kunde hon ha ändrat till elo för att rädda sig. Om inte Elo är ond.

Eller så har lyan fått info? Om spionen väljer full infonså dräller den till både lya och Richard (oklart om de får samma lottade rad, eller varsin- @Myrten?)
Tjuven kan ha prickat någon av de goda specialrollerna en eller två gånger.

Så jag finner det inte omöjligt att lyan har info, och då ser det i mina ögon illa ut att efterfråga info i leken så som Q gjorde.

Har dåligt med tid idag, så därför röstar jag som vanligt tidigt. Ska förhoppningsvis hinna följa leken, men har definitivt inte tid vid DL ikväll.

Blacksmithfarm röstar på qitis
På grund av hennes fiskande efter info och hur hon reagerade efter lynchen igår.

Du har rätt, fio. Jag läste slarvigt.
Förlåt!!! :cry: Jag nattade barn och somnade.

Har speedläst ikapp och spontant är det jag reagerar mest på qitis röst på Niyama (även innan resultatet). Att lägga en andraröst på en ulv i DL 1 borde verkligen inte göra en person till den mest misstänkta. Även Sryoqwes röst av samma anledning.

Men eftersom de rösterna kom på slutet är det väl osannolikt att jag faktiskt hade lagt en röst där, plus att det är ju extra simpelt att hävda nu i efterhand när vi vet Niyamas roll.

Det här tycker jag är märkligt - av flera anledningar. Dels att återgå till tanken hon hade på morgonen (fick inte med den biten i citatet), känns lite som att göra det lätt för sig, slippa vända på fler stenar, vilket är bekvämt för ulvar. Dels teorin att två ulvar skulle bestämt att rösta på nån - utan tidigare röster - samtidigt i sista minuten i DL 1. Varför? Och utan att svara på @Niyama s fråga kring det hela. Dessutom har jag nog aldrig varit med om att man i lyan planerat hur man ska rösta DL 1.

Plus, gå på den teorin, men välja personen som inte hade en röst redan, av just den anledningen… Även om man inte tror stenhårt på sin teori så borde man ju, som god, ändå tro mer på sin egen teori än potentiella ulvars teori?

Hedinn röstar (alldeles för sent) på Elo

För sent att ändra i förra inlägget. I detta stämmer hedinns röst.

DL1 21:00
00:34 Blacksmithfarm röstar på LenaH
18:25 Ceta röstar på qitis
18:46 Emtherlia röstar på Madalisto
18:53 Sryoqwe röstar på Niyama
18:55 bollen_ röstar på Blacksmithfarm
19:01 Elo röstar på Ceta
20:51 fio röstar på bollen
20:55 Madalitso röstar på LenaH

20:56 LenaH röstar på bollen_
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:59 Mirtai röstar på fio
20:59 Qitis röstar på Sryoqwe
21:00 LenaH ändrar röst till Madalitso
21:00 Hedinn röstar på Sryoqwe

Madalitso 3
LenaH 2
Sryoqwe 2
qitis 1
Niyama 1
Blacksmithfarm 1
Ceta 1
Fio 1

DL 2
17:29 Emtherlia röstar på fio
19:32 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19:36 Ceta röstar på Sryoqwe

20:33 LenaH röstar på Emtherlia
20:46 Elo röstar på qitis
20:52 Niyama röstar på Elo
20:57 LenaH ändrar röst till qitis
20:58 Mirtai röstar på Elo
20:59
Sryoqwe röstar på Niyama
20:59 fio röstar på Emetherlia
21:00 Qitis röstar på Niyama

fio 1
Hedinn 1
Sryoqwe 1
Emtherlia 1
qitis 2
Elo 2
Niyama 2

@Hedinn missar (efterröstar på elo)

• Gilla
Reactions: fio
Det här reagerade jag på redan igår, tillsammans med hur Q reagerade när LenaH (?) sa att hon var avslöjad.
Hon, och Sryoqwe röstade ut ängeln. Ja, det blev lottning, men ändå. Tajt om tid, men jag har för mig att Q bekräftat att hon sett i alla fall några av de senaste rösterna och därmed kunde hon ha ändrat till elo för att rädda sig. Om inte Elo är ond.

Eller så har lyan fått info? Om spionen väljer full infonså dräller den till både lya och Richard (oklart om de får samma lottade rad, eller varsin- @Myrten?)
Tjuven kan ha prickat någon av de goda specialrollerna en eller två gånger.

Så jag finner det inte omöjligt att lyan har info, och då ser det i mina ögon illa ut att efterfråga info i leken så som Q gjorde.

Har dåligt med tid idag, så därför röstar jag som vanligt tidigt. Ska förhoppningsvis hinna följa leken, men har definitivt inte tid vid DL ikväll.

Blacksmithfarm röstar på qitis
På grund av hennes fiskande efter info och hur hon reagerade efter lynchen igår.
Jag kan absolut dela dina tankar om qitis men hur du på emts inlägg igår där hon la en tidig röst på fio?

Jag funderar på om Emtherlia kan ha vetat om något från sin roll? Är inte helt säker på när hon skulle få information men återkommer till hennes tidiga röst på Fio. Hon kan ha siat Fio och fått reda på att hon är ond. Eller så siade hon någon annan som var god och därmed inte aktuell att rösta på.

Jag och Qitis röstade ut Niyama. Behöver analysera Q mer, samtidigt som jag ju kan förstå rösten eftersom att jag också röstade på henne och jag är bara klantig.

Jag fortsätter lite på mitt förra inlägg och har nog landat i att som ulv borde man väl inte lägga upp en kollega som första alternativ till att lynchas såsom @Niyama gjorde när hon valde att lägga sin röst på M.

@LenaH räddar sitt eget skinn och det hade nog de flesta gjort i den sitsen, men det säger tyvärr inget om ondhet/godhet.

@Hedinn röstade så sent att jag tycker det är svårt att utläsa något av rösten. Motiveringen var väl sådär😆 men svårt att kräva så mycket i DL1.

Har tänkt lite på kommentaren i inlägg 109 om att det var oschysst mot ulvarna att ha den obligatoriska frågan om just vilka som man hade valt som lya. Jag tänker att det hade man inte skrivit som ond, för det låter ju lite som att man hejar på de onda då. Men å andra sidan vill jag säga att Hedinn spelat spelet ofta och då kanske gör det oväntade just för att ”en ulv hade inte gjort så”.

Eller är det en hint till lyan om att hon är ledarvargen? En kommentar som kan passera som ”neutral” men likaväl kan vara en passning till lyan om att man är på deras sida?

Den enda vi vet var god är Bollen. @fio var den enda som röstade på bollen så jag har gått igenom hennes inlägg.

Hon skulle välja lite mer okända att ha i sin lya, ett argument jag ändå köper. Sen lite tramsinlägg, för att få upp antalet inlägg utan att föra jakten på ulvar framåt? Sen en del fortsatta tankar kring hur hon hade tänkt kring lyan och där landar hon även i sin röst mot bollen, kring hur ledarvargen hade tänkt.

Jag förstår bollens resonemang kring hur hon röstade så jag tycker att fios röst på bollen är väldigt svag. Eller röstade hon på bollen pga sin egen teori om hur ledarvargen hade valt medlemmar i lyan?

Nu blev det snurrigt men jag tycker fios inlägg är misstänksamma.

Jag kommer behöva rösta tidigt då jag ska till stallet och inte hinner hem innan DL idag.

Emtherlia röstar på fio med anledning av att det var många inlägg kring hur hon hade resonerat som ulv och hennes svaga röst på bollen i DL1.

Jag kan absolut dela dina tankar om qitis men hur du på emts inlägg igår där hon la en tidig röst på fio?
Jag hade inte tittat på det än, men nu tror jag att jag fick med alla Emtherlia s inlägg från igår.

Det känns som det kan vara fio, men set också möjligheten att hon siat någon god (Niyama kanske?)
I DL 1 röstade ju Emtherlia på Madalitso, så det hjälper inte i att gissa vem hon siat.

Men nu kom jag på en grej.
Nu har jag funderat och funderat och jag hade valt två som är gamla i gamet för att det är kanske det väntade och då blir det oväntat för man tänker att så enkelt kan det väl inte vara och därmed blir det en tankevurpa. 😁

Jag hade valt @Niyama och @LenaH .
Kan hon ha siat sin lya? Jag ser det inte som omöjligt, kanske troligt till och med?
Räknar jag rätt hade hon hunnit få 1 svar väl?

sitter på blå stjärnan med skadad hund, så fokus och närvaro i tråden kommer vara begränsad idag. Inget allvarligt, men orolig så klart.

Är det någon av de utslagna som vill fortsätta leka lämnar jag gärna min plats till förfogande, annars får ni leva med lite ofokus från min sida.

Men jag har ingen info om du är god eller ond och efter kvällens lynchning så finns det fler som jag ska försöka läsa mellan raderna om. Det vände fort ikväll!
Jag tycker att hon i princip skriver att hon inte har info om @fio här? Nu när man läser det med vetskapen att hon var siare känns det iaf så

Jag tycker att hon i princip skriver att hon inte har info om @fio här? Nu när man läser det med vetskapen att hon var siare känns det iaf så

Men frågan är då varför hon röstade på fio?

Är det så att den personen hon hann sia är god? Och därför tog hon någon random annan person?

Men frågan är då varför hon röstade på fio?

Är det så att den personen hon hann sia är god? Och därför tog hon någon random annan person?
Jag tänker så iaf
Hade hon siat fio som ond borde hon väl ändå inte skrivit som hon gjorde tänker jag ?
Sedan kan ju fio vara ond iaf , men i så fall högst troligt inte siad

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!