Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 875

Bukefalos 30 år!

DL 2
17:29 Emtherlia röstar på fio
19:32 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19:36 Ceta röstar på Sryoqwe

20:33 LenaH röstar på Emtherlia
20:46 Elo röstar på qitis
20:52 Niyama röstar på Elo
20:57 LenaH ändrar röst till qitis
20:58 Mirtai röstar på Elo
20:59
Sryoqwe röstar på Niyama
20:59 fio röstar på Emetherlia
21:00 Qitis röstar på Niyama

fio 1
Hedinn 1
Sryoqwe 1
Emtherlia 1
qitis 2
Elo 2
Niyama 2

Vi var tre som var uppe till röstning igår. OM röstfifflaren eller kronan inte varit igång.

I så fall skulle Niyama kunnat varit utpekad helt utan att röstning förekommit? Allt blir så mkt mer snurrigt med falska röster...

Q lägger en sjukt sen röst igen. Och igen På någon dom 'plötsligt' får en andraröst och hamnar i röstningsläge. Ulvigt? Eller bara Q-igt? Q är också först med att få två röster och försöker inte rädda sig själv. Är det för att hon är säker på att hon kommer klara sig? Eller att hon är bybo och därför inte så viktig?

Tycker också att fio varit extremt aktiv, vilket skulle kunna vara ulvigt, eller så har hon bara massor av tid.

LenaH ändrar röst. Igen. Velig, ulvig eller bara sig själv?

Sry röstar på samma person igen (vilket 'råkar' vara ängeln. Ulvigt eller felinformerad?

Hedinn, om hon varit i tid, hade röstat ut mig, alternativt lagt upp mig till röstning ihop med Niyama (om röstfifflaren faktiskt varit i farten). Definitivt ulvigt :cautious:

Vi var tre som var uppe till röstning igår. OM röstfifflaren eller kronan inte varit igång.

I så fall skulle Niyama kunnat varit utpekad helt utan att röstning förekommit? Allt blir så mkt mer snurrigt med falska röster...

Q lägger en sjukt sen röst igen. Och igen På någon dom 'plötsligt' får en andraröst och hamnar i röstningsläge. Ulvigt? Eller bara Q-igt? Q är också först med att få två röster och försöker inte rädda sig själv. Är det för att hon är säker på att hon kommer klara sig? Eller att hon är bybo och därför inte så viktig?

Tycker också att fio varit extremt aktiv, vilket skulle kunna vara ulvigt, eller så har hon bara massor av tid.

LenaH ändrar röst. Igen. Velig, ulvig eller bara sig själv?

Sry röstar på samma person igen (vilket 'råkar' vara ängeln. Ulvigt eller felinformerad?

Hedinn, om hon varit i tid, hade röstat ut mig, alternativt lagt upp mig till röstning ihop med Niyama (om röstfifflaren faktiskt varit i farten). Definitivt ulvigt :cautious:
Men hann q se min andraröst på Elo? Den kom ju också precis innan dl. Så då var den enda med 2 röster qitis själv

🤷‍Men hann q se min andraröst på Elo? Den kom ju också precis innan dl. Så då var den enda med 2 röster qitis själv
Elo hade jag kunnat ta -inser jag men det är svårt när man spelar på telefonen med alla autocorrects
Kanske hade valt elo om jag insett att hon fått två röster -medges
Har redan svarat på det igår
Jag hade nog gjort det om jag bara sett den vilket jag inte gjorde 🤷‍♀️

Och jag har också skrivit uttryckligen att jag valde Niyama för att rädda mig själv -vilket Elo inte verkar tycka? Med facit i hand hade det kanske varit bättre att jag hade åkt än Niyama. Men jag är ju bara säker på en enda spelare och det är mig själv -så inte så lätt alltid 😅 ibland har man rätt och ibland har man fel förhoppningsvis kommer man ändå framåt i leken i förlängningen
LenaH s ändring kom också väldigt sent så jag fick mycket att processa med tidsbrist
Det är sjutton inte lätt på telefonen med att hänga med med tidspress. Man hinner se vissa inlägg -andra inte och t.om jag blir stressad av det (och jag är ringrostig - faktiskt )

Lena H (Bollen, Madalitso- Emtherlia, qitis)
Lena spelar alltid ganska mycket på känsla och jag tycker det är svårt att placera henne. Hon ändrade till Mada i dl1 vilket talar till hennes fördel, men jag är lite oklar över vad hon har kommit med i övrigt?

Fio (bollen – Emtherlia)
Fio tycker jag är väldigt aktiv men jag vet inte var jag har henne. Framhåller gång på gång att hon inte är ond, vilket brukar få mig att reagera.

Mirtai (Fio-Elo)
Det är jag

Hedinn (Sryoqwe-missar/elo i efterhand)
Har ingen riktig bild av Hedinn. Känns som jag behöver se mer för att bilda mig en uppfattning. Inget jag reagerat på så här långt iaf.

BSF (LenaH-Hedinn)
Spontant vill jag ha BSF på den goda sidan, men det är bara en känsla och det gör mig misstänksam :p Första rösten går inte att säga något om eftersom det var rekord i tidig röst men tycker i övrigt att det inte finns något som får mig misstänksam.

Sryoqwe (Niyama -Niyama)
Har en minst sagt dålig röstrad. Jag såg vad flera andra reagerade på inledningsvis men jag vet inte, det kändes lite väl uppenbart? men att två gånger rösta på ängeln även om rösten dl 2 då var en förstaröst. Men jag har henne på min lista.

Ceta (qitis- Sryoqwe)
Ytterligare en spelare jag behöver se mer av.

Elo (ceta – qitis)
Har idag ett resonemang om qitis som baserar sig på hennes röst igår. Jag vet inte om jag är beredd att hänga qitis lika snabbt då alla röster kom sent och det är svårt att ha överblick. Jag röstade på Elo igår för att jag tyckte hennes resonemang var märkligt.

Qitis (Sryoqwe-niyama)
qitis.Q. Evert. Kärt barn har många namn :heart: men visst sticker rösten på niyama ut igår. Men första rösten på Niyama kom minuten innan q röstade. Kan i så fall q och sry sitta i lyan ihop och ha info om Niyama och bestämt sig för att få ut henne genom att slänga in rösterna i sista sekunden? Jag vet aldrig var jag har q, men iaf Lena verkar ha bestämt sig för att q är ond. Hade gärna velat få lite mer koll på hur hon kan vara så säker?

Jag ska ut på födelsedagsmiddag nu så behöver rösta för att vara säker på att inte missa. Hinner jag så kommer jag in och läser ikapp och kanske ändrar.

Mirtai röstar på Sryoqwe

Hennes röstrad är dålig och även om det inte finns något uppenbart som pekar ut Sryoqwe som ulv är det ändå många mindre saker som gör mig lur.

Så jag finner det inte omöjligt att lyan har info, och då ser det i mina ögon illa ut att efterfråga info i leken så som Q gjorde
Men vänta nu ? Hur menar du här ?
Om jag skulle vara i lyan (enligt ditt scenario alltså) och skulle HA info (fortfarande enligt ditt scenario ) varför i hela fridens namn skulle jag efterfråga info i leken ???
Hänger inte med ? Rent krasst vore det mer troligt att jag inte har info öht

Som lite säkerhet, för att inte riskera att missa igen (planen är att kunna delta mer ikväll, haft noll tid idag). Är inte främmande för att ändra om det dyker upp/jag upptäcker nåt annat, mer misstänkt, men i och med rösten på Niyama igår efter att Niyama deltagit i att ha röstat ut ulven Madalitso så gör jag såhär så länge;

Hedinn röstar på qitis

Men vänta nu ? Hur menar du här ?
Om jag skulle vara i lyan (enligt ditt scenario alltså) och skulle HA info (fortfarande enligt ditt scenario ) varför i hela fridens namn skulle jag efterfråga info i leken ???
Hänger inte med ? Rent krasst vore det mer troligt att jag inte har info öht
Och jag tyckte faktiskt inte att jag efterfrågade info egentligen - men fattar att det kan ha sett ut så dock -det var för att uttrycka min frustration över att goda inte verkar ha hittat varandra. För det hade jag inte (och inte än ) sett några spår av ?

Först vill jag bara påminna om att jag en gång i tiden lekt ett par gånger men sedan lagt av då jag varit alldeles för dålig på att hitta ulvar, teorier och alltid haft fel :angel: Så jag räknar med att jag har till 90% fel även nu :up:

Med det sagt...
Jag finner @LenaH skum då hon bytte röster så snabbt redan vid första DL när ingen borde vara säker på vem man ska rösta på.

• Hjärta
Reactions: fio
Först vill jag bara påminna om att jag en gång i tiden lekt ett par gånger men sedan lagt av då jag varit alldeles för dålig på att hitta ulvar, teorier och alltid haft fel :angel: Så jag räknar med att jag har till 90% fel även nu :up:

Med det sagt...
Jag finner @LenaH skum då hon bytte röster så snabbt redan vid första DL när ingen borde vara säker på vem man ska rösta på.
Fast det brukar hon faktiskt ofta göra -så inte ovanligt för henne (precis som för Niyama btw ) men välkommen in i leken (om inte LLs kastar ut dig då -den vore ny !!)

Fast det brukar hon faktiskt ofta göra -så inte ovanligt för henne (precis som för Niyama btw ) men välkommen in i leken (om inte LLs kastar ut dig då -den vore ny !!)
Folk som gör som de brukar göra, det är väl ulvigt? :angel:

(Jajamän, dumbommen Asko is here :up: välkomna med stekpannorna!)

Med det sagt...
Läste lite bakåt och såg motiveringen till den ändringen och ångrade mig lite. Men tänkte sedan att en erfaren ulv kan nog bli kannibal när man ser ett bra tillfälle för det och hugga till :idea:

Med brasklappen att jag antagligen har till 90% fel :up:

Bara så ni vet, då andra antagligen har glömt det, en gång i en tidigare lek så blev jag ängel/siare och typ alla tyckte att jag var så himla skum och röstade ut mig.

Så det är fullkomligt normalt att finna mig skum 😅

Med det sagt...
Inget fel på iakttagelserna så som sådana förstås. De kan mycket väl ha substans men jag tycker ändå inte att hon avviker från hur hon brukar spela så vill inte grunda några misstankar mot henne bara för det. (Men det ÄR misstänkt att hon misstänker mig såklart :p - men jag kan förstå varför. Jag förstår alla som misstänker mig :o)
LenaH kan dock lura mig upp på läktaren och dra ner brallorna på mig rejält. -men det kan nästan alla härinne göra -så jag vete sjutton vad jag ska gå på idag ?
Har liksom redan medverkat till att ängeln lynchades -även om jag inte fattade varför hon åkte och inte jag. Visst lottning -fine. Men då tyckte jag det var lite dumt att inte jag åkte istället måste jag ändå säga 😟 sedan har @Elo en bra poäng i att det kan ha de varit andra saker än lottning som kan ha avgjort gårdagens Lynch och jag tycker det är lite intressant att @Blacksmithfarm verkar övertygad om att det var just lottning och inget annat ? Det kändes lite konstigt eftersom hon
brukar ha koll på det som kan hända i lekarna i bakgrunden.
Men jag tänker att vi alla är lite mer eller mindre ringrostiga så tänker inte dra allt för stora växlar på det.
Jag är lite lost idag. Inser att jag kan komma att bli ett lätt mål för ulvarna att få ut idag som det verkar ? Och det kan vara välförtjänt efter gårdagens lynch - väldigt illa att ängeln rök
Jag är också uppriktigt ledsen över att siaren blev käk. Jag hade förhoppning om att vara siad (det är typ det enda som kan få mig lite godförklarad ju 😟) men det var väl så att siaren fick göra två vsl första dl ? Och sedan med fördröjning ? Men jag TYCKER att jag borde vara första valet att sia pga alla som ville välja mig till lyan om de vore ledarvargen ? Så det vore nästan märkligt om jag inte var det tom 😅

Inget fel på iakttagelserna så som sådana förstås. De kan mycket väl ha substans men jag tycker ändå inte att hon avviker från hur hon brukar spela så vill inte grunda några misstankar mot henne bara för det. (Men det ÄR misstänkt att hon misstänker mig såklart :p - men jag kan förstå varför. Jag förstår alla som misstänker mig :o)
LenaH kan dock lura mig upp på läktaren och dra ner brallorna på mig rejält. -men det kan nästan alla härinne göra -så jag vete sjutton vad jag ska gå på idag ?
Har liksom redan medverkat till att ängeln lynchades -även om jag inte fattade varför hon åkte och inte jag. Visst lottning -fine. Men då tyckte jag det var lite dumt att inte jag åkte istället måste jag ändå säga 😟 sedan har @Elo en bra poäng i att det kan ha de varit andra saker än lottning som kan ha avgjort gårdagens Lynch och jag tycker det är lite intressant att @Blacksmithfarm verkar övertygad om att det var just lottning och inget annat ? Det kändes lite konstigt eftersom hon
brukar ha koll på det som kan hända i lekarna i bakgrunden.
Men jag tänker att vi alla är lite mer eller mindre ringrostiga så tänker inte dra allt för stora växlar på det.
Jag är lite lost idag. Inser att jag kan komma att bli ett lätt mål för ulvarna att få ut idag som det verkar ? Och det kan vara välförtjänt efter gårdagens lynch - väldigt illa att ängeln rök
Jag är också uppriktigt ledsen över att siaren blev käk. Jag hade förhoppning om att vara siad (det är typ det enda som kan få mig lite godförklarad ju 😟) men det var väl så att siaren fick göra två vsl första dl ? Och sedan med fördröjning ? Men jag TYCKER att jag borde vara första valet att sia pga alla som ville välja mig till lyan om de vore ledarvargen ? Så det vore nästan märkligt om jag inte var det tom 😅
Shit, missade det där med sian, har inte läst mig in på detaljerna kring förändringarna av rollerna. Kan siaren fortfarande ha fått svar på en sia till dag 2?

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026