Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • TrĂ„dstartare TrĂ„dstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 874

Bukefalos 30 Är!

LÀste lite bakÄt och sÄg motiveringen till den Àndringen och Ängrade mig lite. Men tÀnkte sedan att en erfaren ulv kan nog bli kannibal nÀr man ser ett bra tillfÀlle för det och hugga till :idea:

Med brasklappen att jag antagligen har till 90% fel :up:
Fast jag sĂ„g nu att ulven @Madalitso röstade pĂ„ @LenaH - att tvĂ„ ulvar skulle rösta pĂ„ varandra sĂ„dĂ€r i första DL kĂ€nns lite osannolikt đŸ€”

Jag blir alltid extra intresserad nĂ€r folk 'rĂ€ddar sig sjĂ€lva'. Även om det Ă€r skit att Ă„ka ut först, sĂ„ tror jag inte att LenaH Ă€r bybo. Hon Ă€ndrade sin röst för att förhindra lottning. Dvs en chans pĂ„ 1 av 3 att Ă„ka ut. Å andra sidan ramlade de tvĂ„ rösterna pĂ„ Sry in precis i samma vĂ€nda som hon la sin tredjeröst, sĂ„ chansen var i sĂ„ fall 1 av 2 att Ă„ka ut. Vilket Ă€r betydligt dĂ€mre odds.

I absolut bÀsta (vÀrsta?) Fall Àr LenaH ledarulven, eller tjuven, men Mada var bÀttre att offra (som enda andra med tvÄ röster).

LenaH skulle coksÄ kunna ha en god roll med egenskap ochatt det bara var tur att LenaH valde en ulv (för ingen info fanns i spelet sÄ tidigt, eller hur?). Om LenaH Àr god med roll, sÄ tror jag inte hon Àr Narr eller röstfifflare dÄ hon kunnat vara mer anonym dÄ och lÄtit rösterna ligga som de lÄg men varit sÀker pÄ att inte Äka ut. (Om jag nu fattat rollerna korrekt).

Hedinn lÀgger en sen andraröst pÄ Sry, men Ä andra sidan sÄ lÀggs första rösten pÄ Sry mycket kort innan. Hedinn och Q skulle kunna sitta i lyan ihop och gjort upp att rösta pÄ Sry för att öka chanserna för att Mada inte skulle Äka ut. Iom att LenaHs röst kom in i samma veva och med kort tidsram fick de inte heller möjlighet att 'fixa' sina röster sen. I sÄ fall hade lyan bestÄtt av Hedinn, Q, Mada med LenaH som ledarvarg? Lite för snyggt för att vara sant, dock.
Har bĂ„de Ă€ngeln och siaren Ă„kt ut nu, eller minns jag fel? Skulle en bybo @LenaH rĂ€dda sig sjĂ€lv? đŸ€”

đŸ™‹â€â™€ïž och jag Ă€r död och fĂ„r inte skriva 😱 hade haft massor att skriva! (alla deltagare oavsett sida Ă€r nog tacksamma för att inte jag ocksĂ„ bombar med inlĂ€gg)
Wait, what?! Glömde totalt bort att du Àr död, tur att du inte hamnat pÄ min lista Àn dÄ :rofl:

Hahaha jag dööör, lÀste ditt citat innan jag lÀste trÄden och undrar vem fan Àr detta nu som ska lÀgga sig i hur vi spelar :rofl: :rofl:
oh-my-shocked.gif

Mad levels of disrespect here :devil:

Tycker ocksÄ att fio varit extremt aktiv, vilket skulle kunna vara ulvigt, eller sÄ har hon bara massor av tid.
JassÄ, jag trodde det var ulvigt att inte vara aktiv. Men ja jag har faktiskt massor av tid just nu. Har i princip slutat rida typ sen ett halvÄr tillbaka. Ska vÀl börja nÄgongÄng igen snart. (Har andra som rider mina hÀstar just nu efter handledsbrott)

Detta skrev @qitis till @Niyama som skrev om @Sryoqwe inlÀgg kring ledarvargen.

Plötsligt dök det upp en tanke om att detta skulle kunna vara en ledarvarg (eller heter det ledarulv?) som vinkar till en ulv som diskuterar just den rollen đŸ€”
Wait, what?! Glömde totalt bort att du Àr död, tur att du inte hamnat pÄ min lista Àn dÄ :rofl:
Vad bra jag har koll pĂ„ mina egna misstankar dĂ„ 🙄

Detta skrev @qitis till @Niyama som skrev om @Sryoqwe inlÀgg kring ledarvargen.

Plötsligt dök det upp en tanke om att detta skulle kunna vara en ledarvarg (eller heter det ledarulv?) som vinkar till en ulv som diskuterar just den rollen đŸ€”
Men Niyama var ju Àngeln? SÄ det faller pÄ sin orimlighet (fattar att du har mycket att ta igen dock )

• Haha
Reactions: fio
Fio (bollen – Emtherlia)
Fio tycker jag Àr vÀldigt aktiv men jag vet inte var jag har henne. FramhÄller gÄng pÄ gÄng att hon inte Àr ond, vilket brukar fÄ mig att reagera
Ja det Àr möjligt men eftersom nu Emeranten var siare sÄ vill jag bara framhÀva att hon inte kan ha siat mig överhuvudtaget. Det kanske blir tjatigt men jag vill verkligen poÀngtera det om ingen fattat det hittills :laugh:

F ö tror jag inte att bÄde @qitis och @Sryoqwe Àr onda (Àven om det kanske kÀnns sÄ :p) - det hade nog varit onödigt uppenbart.
Risk finns att bÄda Àr goda men som sagt, q ligger risigt till oavsett.

Liknande trÄdar

• Jag gĂ„r och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om vĂ€ljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• LĂ€mplig kattras?