Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 874

Bukefalos 30 år!

Hur var det nu med spioninfon?
Hur mycket kan spionen veta?
Goda lyan skickar också ut spionrader -glöm inte det
Som jag förstått det så vet inte goda lyan vad raderna säger men väljer att skicka en rad till någon de tror är god
Dolt rum i Westminster Abbey (goda lyan): här hamnar alla goda spelare efter sin död. Utöver att kanske förvalta St Edwards krona har finns här möjlighet att påverka leken genom att dela ut paket (brevbärare). Det finns totalt tre paket och alla innehåller spionrader. Goda lyan kan välja vilken spionrad de delar ut men de får inte reda på vad raden innehåller. En spelare kan få mer än en spionrad, men får inte info två gånger efter varandra.

Exempel:

Natt A: ”I natt vill vi skicka raden vem ängeln skyddade till Artline”.

Artline får raden: ”Ängeln skyddar Myrten.”

Natt B: ”I natt vill vi skicka raden vem siaren siade till Myrten”.

Myrten får raden: ”Siaren siar Artline.”

Natt C: ”I natt vill vi skicka raden vem som fick kronan till Artline”.

Artline får raden: ”Myrten får kronan.

För sent att ändra i förra inlägget. I detta stämmer hedinns röst.

DL1 21:00
00:34 Blacksmithfarm röstar på LenaH
18:25 Ceta röstar på qitis
18:46 Emtherlia röstar på Madalisto
18:53 Sryoqwe röstar på Niyama
18:55 bollen_ röstar på Blacksmithfarm
19:01 Elo röstar på Ceta
20:51 fio röstar på bollen
20:55 Madalitso röstar på LenaH

20:56 LenaH röstar på bollen_
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:59 Mirtai röstar på fio
20:59 Qitis röstar på Sryoqwe
21:00 LenaH ändrar röst till Madalitso
21:00 Hedinn röstar på Sryoqwe

Madalitso 3
LenaH 2
Sryoqwe 2
qitis 1
Niyama 1
Blacksmithfarm 1
Ceta 1
Fio 1

DL 2
17:29 Emtherlia röstar på fio
19:32 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19:36 Ceta röstar på Sryoqwe

20:33 LenaH röstar på Emtherlia
20:46 Elo röstar på qitis
20:52 Niyama röstar på Elo
20:57 LenaH ändrar röst till qitis
20:58 Mirtai röstar på Elo
20:59
Sryoqwe röstar på Niyama
20:59 fio röstar på Emetherlia
21:00 Qitis röstar på Niyama

fio 1
Hedinn 1
Sryoqwe 1
Emtherlia 1
qitis 2
Elo 2
Niyama 2

@Hedinn missar (efterröstar på elo)
Här @LenaH

Hon skulle fått sin sia efter natt DL men eftersom hon dog så fick hon aldrig den
Sorry men som du ser i ett tidigare inlägg så har jag förklarat hur jag tänkte. Att hon kan visst ha fått en sia efter första natten och röstat efter den.

Hmm... Finner det synnerligen intressant att @fio förutom detta även lyckats rösta på goda personer 🧐
Hon dog ju andra natten så hon fick ingen sia

Utifall jag på något vänster lyckas missa DL (knappast troligt :o) så röstar jag utefter min teori att siaren visst fått en sia och röstat utefter det.

Asko röstar på fio då jag misstänker att den döda siaren kan ha siat, fått svar på det och röstat efter det.

Detta tills LL säger att jag har fel :angel:

• Haha
Reactions: fio
Ja precis, svar på en sia har hon fått och rösten efter det föll på dig.
Jag tyckte hon var rätt tydlig med att det var en svag röst - jag tror inte hon siat @fio ond med utgångspunkt från hennes röst.
Sen kan nog fio vara ond ändå men tror inte siad.

Ja precis, svar på en sia har hon fått och rösten efter det föll på dig.
Ja det stämmer men hon skriver oxå att hon inte har någon info om jag är ond eller god så troligtvis har hon siat någon som god. Jag vet att hon inte kan ha siat mig nämligen för då hade hon aldrig röstat på mig. Men hon måste ju liksom alla andra rösta på någon.

Jag tyckte hon var rätt tydlig med att det var en svag röst - jag tror inte hon siat @fio ond med utgångspunkt från hennes röst.
Sen kan nog fio vara ond ändå men tror inte siad.
Jag tycker inte att dessa inlägg är så svaga.
Den enda vi vet var god är Bollen. @fio var den enda som röstade på bollen så jag har gått igenom hennes inlägg.

Hon skulle välja lite mer okända att ha i sin lya, ett argument jag ändå köper. Sen lite tramsinlägg, för att få upp antalet inlägg utan att föra jakten på ulvar framåt? Sen en del fortsatta tankar kring hur hon hade tänkt kring lyan och där landar hon även i sin röst mot bollen, kring hur ledarvargen hade tänkt.

Jag förstår bollens resonemang kring hur hon röstade så jag tycker att fios röst på bollen är väldigt svag. Eller röstade hon på bollen pga sin egen teori om hur ledarvargen hade valt medlemmar i lyan?

Nu blev det snurrigt men jag tycker fios inlägg är misstänksamma.
Emtherlia röstar på fio med anledning av att det var många inlägg kring hur hon hade resonerat som ulv och hennes svaga röst på bollen i DL1.
Känns inte osäkert eller tveksamt tycker jag.

Återigen, med brasklappen att jag antagligen har till 90% fel, mina instinkter är värdelösa och min mage leder mig alltid fel i såna här spel 🤪

Ja det stämmer men hon skriver oxå att hon inte har någon info om jag är ond eller god så troligtvis har hon siat någon som god. Jag vet att hon inte kan ha siat mig nämligen för då hade hon aldrig röstat på mig. Men hon måste ju liksom alla andra rösta på någon.
Var skrev hon det?

Vi var tre som var uppe till röstning igår. OM röstfifflaren eller kronan inte varit igång.

I så fall skulle Niyama kunnat varit utpekad helt utan att röstning förekommit? Allt blir så mkt mer snurrigt med falska röster...
Nä, såvitt jag förstår så har kronan utslagsröst, inte extraröst. Dvs - står det lika så "vinner" den som har kronan men om röstfifflaren lagt en extra röst så blir det ju tre röster.
Men det kan naturligtvis varit lottning också, vem vet? :D

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?