Inte_Ung filosoferar efter Cliniq med Djurjouren

Sv: Inte_Ung filosoferar efter Cliniq med Djurjouren

Nääää, jag är livrädd för att köra ihop med andra som kör lika lite som jag, dvs amatörer som är de man får köra ibland i början..... Har en nojja över sulkyhjul som fastnar i varandra....
 
Sv: Inte_Ung filosoferar efter Cliniq med Djurjouren

Knuffar upp för att den inte skall försvinna.
Vill referera till den från annan tråd.
 
Sv: Inte_Ung filosoferar efter Cliniq med Djurjouren

Får man fråga vilken tråd då?
En annan fråga är om det finns något namn på denna "skola". Har det något med Mary Wanless att göra?
Det var intressant att läsa om tråden efter ett par år, man läser på olika vis beroende på hur långt man kommit i ridningen.
 
Sv: Inte_Ung filosoferar efter Cliniq med Djurjouren

Oj, tittade på datumet på den här tråden och inser hur länge sedan vi var hos dig på sits clinic... Det var riktigt intressant och nyttigt!
 
Sv: Inte_Ung filosoferar efter Cliniq med Djurjouren

Note to self: fortsätt läs från och med inlägg 177


Stort tack till samtliga inblandande för denna tråd :bow:
 
Sv: Inte_Ung filosoferar efter Cliniq med Djurjouren

Ja det är kanske dags för en ny clinic? :)

Vilken bra idé! Får jag hjälp med transport och har någon månads förvarning kan jag ställa upp med ett par hästar. Den ena tål bara lite pga av sina bakben, den andra måste sättas igång ordentligt först efter en annan stor skada - men båda är mycket stablia i psyket. I longering tror jag gamle gubben med dåliga bakben går i trav - damen förmodligen i passtaktig tölt.

Jag skulle själv tycka det var jätteroligt att rida ut med båda på Inte_Ungs marker (kanske kan hästarna få övernatta?) - det var länge sedan jag såg de där gamla ridstigarna och det skulle vara kul att uppleva dem igen!
 
Sv: Inte_Ung filosoferar efter Cliniq med Djurjouren

Måste också tillägga att det är ju fascinerande att jag inte ändrat grund-inställning alls, fast det är 7 år och 5 hästar, (3 egna, 2 foderhästar), några tävlingar och väldigt många kurser senare för mig.

Jag vill fortfarande bara veta HUR - och är inte särskilt intresserad av långa VARFÖR förklaringar som jag upplevt är faktumet i den akademiska ridvärlden... I islandshästvärlden finns det däremot gott om duktiga instruktörer som själva säkert vet varför, men som kan leva med att jag bara vet hur.
 
Sv: Inte_Ung filosoferar efter Cliniq med Djurjouren

Visst här så finns det plats.
Ni är alla så välkomna.
Jag kan bidra med en eller annan häst också.

Numera så undervisar jag dessutom i ämnet på en ridskola.
 
Sv: Re: Inte_Ung filosoferar efter Cliniq med Djurjouren

Härligt det låter..... Sitsen är ju verkligen grunden.... Jag ska följa denna tråd ....
 
Sv: Re: Inte_Ung filosoferar efter Cliniq med Djurjouren

och så fattade jag att den var gammal och att jag bara läst första sidan..... ursäkta om det blev fel...
 
Sv: Re: Inte_Ung filosoferar efter Cliniq med Djurjouren

Men vi har dragit upp den igen.
Och planererar på en ny omgång.

Läst gärna tråden.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 023
Senast: tuaphua
·
Ridning Har funderingar kring sitsen vid galopp. På ridskola lär man ut att det ska sättas tungt hela tiden, både vid fattning i galopp. Min...
2
Svar
33
· Visningar
3 208
Senast: Stekspaden
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Hej, allesammans! Efter ett par år där ridningen hamnat lite på hyllan, har jag fått mersmak och vill försöka utvecklas ihop med min...
Svar
1
· Visningar
1 305
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp